Räjsbakis [tm]

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag snackade med Zoulfly idag och jämrade mig om min träningsvärk och oförmåga att kunna koncentrera mig efter helgens 3 tuffa räjs, tydligen så är detta ett vanligt fenomen när man pumpar ut sig totalt på en helg, det kallas att vara Räjsbakis och sitter i ett par dagar efter en hård räjshelg, är vi åldringar ensamma om detta eller får även ungtupparna denna åkomma.

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
GSXR1100R skrev:
Jag snackade med Zoulfly idag och jämrade mig om min träningsvärk och oförmåga att kunna koncentrera mig efter helgens 3 tuffa räjs, tydligen så är detta ett vanligt fenomen när man pumpar ut sig totalt på en helg, det kallas att vara Räjsbakis och sitter i ett par dagar efter en hård räjshelg, är vi åldringar ensamma om detta eller får även ungtupparna denna åkomma.

GSXR1100R han sliter och drar och tänker "far är rar", nu på rakan jag drar.
Walmers sitter på sin häck, önskar han vore näck, men ack vad det sliter på hans däck.
Mankan däremot, han får slita för sin kvot, att bli kallad idiot.

(Jag vet, jag är packad och har inget bättre för mig, so what?).

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
mankan skrev:
Walmers sitter på sin häck, önskar han vore näck, men ack vad det sliter på hans däck.

Du kommer att vara standardbakis i morrn :död

Jag gillar dock din humor vilket innebär att jag inte heller är riktigt frisk, skål broder :fyllisar

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
mankan skrev:

:fyllisar :rofl

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
GSXR1100R skrev:
Du kommer att vara standardbakis i morrn :död

Jag gillar dock din humor vilket innebär att jag inte heller är riktigt frisk, skål broder :fyllisar

He he. Klyftigt nog så bestämde jag mig tidigare idag för att vara en duktig ponke och måla lillkillens sovrum för att sedan ta några öl och vakna bakis i morgon. Ser ut som om jag hittills har lyckats med ett av målen, och är på god väg mot det andra (vilket som är vad får ni gissa själva). Häpp vad det är svårt att stava efter några immiga :fyllisar

Skål på dig själv!

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ni som tävlar då, känner ni er helt slut efter en helg eller hur är det :confused:

Diablo

Fulare än någonsin
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -06 Racer
Min förkylning fick en fin kick av regnandet i lördags förmiddag, så nu är man... hysteriskt förkyld. Men träningsvärk och annat har gått över. :tummenupp Fast så behövde jag ju inte ta i så hårt heller... :tungan

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
GSXR1100R skrev:
Ni som tävlar då, känner ni er helt slut efter en helg eller hur är det :confused:

Tja. Jag har ju bara en tävling bakom mig, men jag var tvärslut efter det racet. Dels p.g.a. dålig allmänkondition och att jag knappt sov något natten innan tävlingen. Men efteråt kände jag mig bara nöjd med att jag lyckats genomföra tävlingen trots tusen saker att göra alldeles fram till starten.

Du får nog bättre svar från dom som har mer erfarenhet, men jag gissar att ju fler tävlingar man har kört så känns det inte så märkvärdigt efteråt.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Relapse skrev:
Tja. Jag har ju bara en tävling bakom mig, men jag var tvärslut efter det racet. Dels p.g.a. dålig allmänkondition och att jag knappt sov något natten innan tävlingen. Men efteråt kände jag mig bara nöjd med att jag lyckats genomföra tävlingen trots tusen saker att göra alldeles fram till starten.

Du får nog bättre svar från dom som har mer erfarenhet, men jag gissar att ju fler tävlingar man har kört så känns det inte så märkvärdigt efteråt.

Inte enligt min mentor Zoulfly, man blir helt slut efter varje tävling :död

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
HW skrev:
Jag var helt slut efter träningen i tisdags... och jag körde inte ens!!!
Du gör ju ett kanonjobb säger dom.... Jag har nästan repat mig nu och nu blir det Bike Events både Fredag & Lördag :3freak

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
Du gör ju ett kanonjobb säger dom.... Jag har nästan repat mig nu och nu blir det Bike Events både Fredag & Lördag :3freak

NU blir jag heligt förbannad!
Sitter du här och ojjar dig för att du ska köra två hela dagar på bana?
Jävla ensamstående kapitalistgubbjävel utan fritid.
Jag vill köra bana varje dag men det gååår inte. :huvet

Nu skickar jag Jalle efter dig - däckpasta och järn i högsta hugg!

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
NU blir jag heligt förbannad!
Sitter du här och ojjar dig för att du ska köra två hela dagar på bana?
Jävla ensamstående kapitalistgubbjävel utan fritid.
Jag vill köra bana varje dag men det gååår inte. :huvet

Nu skickar jag Jalle efter dig - däckpasta och järn i högsta hugg!
Jag glider in på en räkmacka och filmar lite åt BE :tummenupp

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
GSXR1100R skrev:

Jag brukar dricka "Resorb" under racehelger, hjälper kroppen att behålla vätskenivån. Det är lite av en partydrog, så det funkar bra vida andra tillfällen med!

/J

Algot

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
En såndär orange supermotard. En gammal blå japansk stinkande 125:a som de körs cross på ibland. Och en gammal DR650 som oftast står isärskruvad p.g.a nån ombyggnad som aldrig blir färdigt.
GSXR1100R skrev:

Redan på kvällen efter en tävling är de i min kropp inte ovanligt me skallebank å frossa, å de händer att jag får köra den där jobbiga bussen me porslinsratt. Svårt å koncentrera sej nån da efter känner jag oxå igen, gärna ihop me lite yrsel. Vätskebrist säger en del å de låter rimligt tycker jag.
Träningsvärken å stelheten i kroppen brukar däremot bara va gött, men den kan ibland lindras av lite lätt träning, simning eller nåt, tidigt dagen efter.
Fast mina erfarenheter kommer ju visserligen av endurokörning, men kan tänka mej ungefär samma sak efter asfaltskörning.

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Jag upplevde samma som funktionär på Dragracing och sportvagns tävlingar. Fredag-lördag-söndag 07:30 - 18:00 medelhårt arbete, buller, avgaser, stress, ansvar, rostbiff och potatissallad 2ggr/dag 3 dgr i rad; sånt sätter spår. Det var alltid skönt på måndagen då man kunde vila upp sig på jobbet. Vid varje sommars slut var jag nästan glad att det var över. Men nästa vår var jag där igen, racink*t som aldrig förr och det enda jag mindes från sommaren innan var hur jäkla roligt det var. Och då var jag ung..

Tack gode gud för motorcyklar. Sedan jag var femton har det alltid varit min pysventil så fort det känns för tungt.

Bortsett från motionen är MC-racing rena semestern jämfört med att funktionera bilracing varenda j**la helg på sommaren och dessutom jobba med f*nskapen på dagarna! Och vad gäller motionen, tja nåt ska man väl göra för att hålla hjärtinfarkterna på avstånd, så varför inte göra nåt kul?

Men som svar på din fråga GSXR; ja jag blir också "racebakis", men det är en skön känsla!

pilsner

Nyheter
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...