mp_87
Ny medlem
det viktigaste är väl ändå att där finns spel på den?
Jag vet... missade du detta inlägget?Mr Helmut skrev:2417565Går ju programera själv i ti-83an så den klara andragradsekvationer
Har en ti-83 liggandes faktiskt men ska se om dom kanske ska ha tillbaka den.
Oddjob skrev:2414645Behövs inte, du kan programmera eller ladda ner program som gör samma uträkningar.
så egentligen kan du fuska med de flesta....
Nja, jag hade nog tänkt att vara lite mer finurlig än så.Esquire skrev:2417687...Kolla vad skolan du går på rekommenderar och köp sedan den räknaren...
Vilket nit! Så tufft verkar det inte alls vara där jag pluggar. Vill alltså ha en så idiot-säker räknare som möjligt och en TI-89 är tydligen svaret. Men det kanske är svårt att använda den - för att få de enkla svaren?! Vore bra med info från någon som har använt eller forfarande använder en.mb skrev:2420661Hos oss gick faktskt en kille runt och kontrollerade slumpvisa räknare vid alla nationella prov. Program raderades (med en varning i bästa fall) och hade man t.ex. en symbolhanterande räknare så riskerade man att kastas ut.
Nursey skrev:2415013texas instuments is the shit..man kan spara ekvationer/formler/textsnuttar i den som man råkar hitta på proven ..har jag hört
Nyteknik skrev:2421434Vilket nit! Så tufft verkar det inte alls vara där jag pluggar. Vill alltså ha en så idiot-säker räknare som möjligt och en TI-89 är tydligen svaret. Men det kanske är svårt att använda den - för att få de enkla svaren?! Vore bra med info från någon som har använt eller forfarande använder en.
FreddaGädda skrev:2417382...men den har aldrig blivit tappad i golvet...
De tål det mesta, men inte kyla. Min skärm dog efter att ha legat ute i -25 grader under en timma, för att sedan slås igång inomhus. Fick en ny på garantin.syltburk skrev:2422098Vad spelar det för roll? TI83:an tål att släppas från omloppsbana ner i betonggolv.
mb skrev:2422099De tål det mesta, men inte kyla. Min skärm dog efter att ha legat ute i -25 grader under en timma, för att sedan slås igång inomhus. Fick en ny på garantin.
Kan möjligen ha varit kondens i den. Som jag minns det så dog skärmen med ett klick när jag tryckte igång den. Den nya som jag fick har funkat felfritt i 10 år.syltburk skrev:2422618Jag har glömt min i bilen riktigt kalla vinternätter och den har fungerat ändå, det tar bara lång tid tills skärmen går igång när den är så kall. Du måste ha fått ett riktigt måndagsexemplar
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|