Starstriker
Som man googlar får man svar
Slagsmål är för grottmäniskor. Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.
Starstriker skrev:2611253Slagsmål är för grottmäniskor. Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.
Här håller jag med, håll dig ifrån honom, speciellt om det är på fyllan, vilket jag antar att det var.Bus-Bo skrev:2611107Där är första, och vad jag kan se enda felet. Ta kontroll över situationen med en gång och gör klart att handgemäng inte är aktuellt. Vik undan, sök en annan plats i baren eller vafan som helst. Följer han efter, klara ut i klarspråk att det inte är aktuellt en gång till. Gör en ny omgruppering. Vill han fortfarande slåss? Ja men pacificera honom då, dock med minimalt bruk av fysiskt våld. Inga konstigheter alls...
Där satt den.Starstriker skrev:2611253Slagsmål är för grottmäniskor. Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.
Skalman skrev:2610581Jag tycker du skötte dig exemplariskt .....
Oddjob skrev:2610672Nu spårar det ur, lite vettiga inlägg tack? ...
Nej, det kommer aldrig o hjälpa. Antingen får man avvakta o hoppas på personlig mognad vilket tyvärr kan ta ett tag. Alternativ två är att tvångsavliva, det gör man med missanpassade djur...Stuff skrev:2611671Personligen tycker jag att personer som försöker provocera fram bråk förtjänar en rejäl prygling.
Det är din mentalitet som bringar krig, konflikter, kaos och oreda till min planet. Alla vinner på att undvika bråk, och har man oturen av att motparten inte har kommit så långt i sin utveckling så får man helt enkelt föregå med gott exempel. Handgemäng är endast ''godkännt'' i självförsvar som en sista utväg för att undvika egna skador eller död. Vad vinner du på att slå någon?Stuff skrev:2611671Personligen tycker jag att personer som försöker provocera fram bråk förtjänar en rejäl prygling.
Bus-Bo skrev:2611876Det är din mentalitet som bringar krig, konflikter, kaos och oreda till min planet. Alla vinner på att undvika bråk, och har man oturen av att motparten inte har kommit så långt i sin utveckling så får man helt enkelt föregå med gott exempel. Handgemäng är endast ''godkännt'' i självförsvar som en sista utväg för att undvika egna skador eller död. Vad vinner du på att slå någon?
Ingen vinner egentligen ett krig även om vissa så säger.Steinmeister skrev:2611918Han vinner kriget?
Ibland tycker jag att en smäll kan vara välförtjänt. Många gånger det har varit tjaffs ute och man gått därifrån så har bara problemen flyttats till nya datum. Vissa ser det som en orsak att fortsätta bråket, lite som med mobbing. Ger man istället killen en liten BPL så brukar det lösa sig (iaf i Värmland men vi är ju lite annorlunda enligt andra?)
Starstriker skrev:2611253Slagsmål är för grottmäniskor. Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.
Stuff skrev:2611671Personligen tycker jag att personer som försöker provocera fram bråk förtjänar en rejäl prygling.
Bomme skrev:2612245Jag är en väldigt lungn mäniska och undviker bråk så gått det går men vid vissa tillfällen så skulle jag använda våld tex idag så ringde syrran och var hemskt uprörd över att en ful gubbe hadde antastat hennes grabb på fyra år.
Det här hände på konsum och gubben hadde förökt att locka iväg grabben men som tur var så såg min syster allt och sprang fram till gubbjäveln och skrek åt han att hålla sig borta.
Gubben vart rädd och sprang iväg och min syster ringde polisen men hon var nära på att ge sig på han.
Jag skulle nog inte kunna behålla kontrollen vid ett sånt tillfälle det skulle nog sluta med att jag åkte för mishandel istället.
Men jag har alldrig varit i en sån situation som tur är.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|