Rätt att slå någon?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Slagsmål är för grottmäniskor. Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Bus-Bo skrev:
2611107 Där är första, och vad jag kan se enda felet. Ta kontroll över situationen med en gång och gör klart att handgemäng inte är aktuellt. Vik undan, sök en annan plats i baren eller vafan som helst. Följer han efter, klara ut i klarspråk att det inte är aktuellt en gång till. Gör en ny omgruppering. Vill han fortfarande slåss? Ja men pacificera honom då, dock med minimalt bruk av fysiskt våld. Inga konstigheter alls...
Här håller jag med, håll dig ifrån honom, speciellt om det är på fyllan, vilket jag antar att det var.

"Prata" med dig kan han ju få göa när ni är nyktra.

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Been there, done that !

Skulle inte vara upprörd om jag var du för det blev ändå du som går hem med :tuttar Bra att det finns killar med njure istället för muskler !

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Haha, fan va löjligt. Sånt händer väl i skolan eller nåt?
Om du klarade dig från skallningen kunde du ju skrattat åt honom och sagt att han kommer ju gå ensam hem ikväll :rofl

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Oddjob skrev:
2610672 Nu spårar det ur, lite vettiga inlägg tack? ...

Vet inte hur gammal du är, men förmodligen inte särskilt gammal eftersom du hamnar i en sådan situation. Men rent spontant tycker jag att du inte har gjort något du ska skämmas över. Vuxenpoäng till dej! :tummenupp

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Personligen tycker jag att personer som försöker provocera fram bråk förtjänar en rejäl prygling.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Stuff skrev:
2611671 Personligen tycker jag att personer som försöker provocera fram bråk förtjänar en rejäl prygling.
Nej, det kommer aldrig o hjälpa. Antingen får man avvakta o hoppas på personlig mognad vilket tyvärr kan ta ett tag. Alternativ två är att tvångsavliva, det gör man med missanpassade djur...

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Stuff skrev:
2611671 Personligen tycker jag att personer som försöker provocera fram bråk förtjänar en rejäl prygling.
Det är din mentalitet som bringar krig, konflikter, kaos och oreda till min planet. Alla vinner på att undvika bråk, och har man oturen av att motparten inte har kommit så långt i sin utveckling så får man helt enkelt föregå med gott exempel. Handgemäng är endast ''godkännt'' i självförsvar som en sista utväg för att undvika egna skador eller död. Vad vinner du på att slå någon?

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Bus-Bo skrev:
2611876 Det är din mentalitet som bringar krig, konflikter, kaos och oreda till min planet. Alla vinner på att undvika bråk, och har man oturen av att motparten inte har kommit så långt i sin utveckling så får man helt enkelt föregå med gott exempel. Handgemäng är endast ''godkännt'' i självförsvar som en sista utväg för att undvika egna skador eller död. Vad vinner du på att slå någon?

Han vinner kriget?

Ibland tycker jag att en smäll kan vara välförtjänt. Många gånger det har varit tjaffs ute och man gått därifrån så har bara problemen flyttats till nya datum. Vissa ser det som en orsak att fortsätta bråket, lite som med mobbing. Ger man istället killen en liten BPL så brukar det lösa sig (iaf i Värmland men vi är ju lite annorlunda enligt andra?)

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Steinmeister skrev:
2611918 Han vinner kriget?

Ibland tycker jag att en smäll kan vara välförtjänt. Många gånger det har varit tjaffs ute och man gått därifrån så har bara problemen flyttats till nya datum. Vissa ser det som en orsak att fortsätta bråket, lite som med mobbing. Ger man istället killen en liten BPL så brukar det lösa sig (iaf i Värmland men vi är ju lite annorlunda enligt andra?)
Ingen vinner egentligen ett krig även om vissa så säger.

Jag kanske har obefogade fördomar, men i min värld så är det svaga individer som slåss. Flyttas dina problem till ett annat datum så må det vara så, men är man rak och ärlig samt kan hantera kritik och är stark i sig själv så förlorar man aldrig trots att man inte har svingat nå. Att vilja fortsätta ett bråk som inte kommer nå vart är ju endast ett tecken på STOR personlig omognad, och en sådan individ är inte värd att ödsla tid på.

Bomme

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Husqwarna wr 240
Jag är en väldigt lungn mäniska och undviker bråk så gått det går men vid vissa tillfällen så skulle jag använda våld tex idag så ringde syrran och var hemskt uprörd över att en ful gubbe hadde antastat hennes grabb på fyra år.

Det här hände på konsum och gubben hadde förökt att locka iväg grabben men som tur var så såg min syster allt och sprang fram till gubbjäveln och skrek åt han att hålla sig borta.

Gubben vart rädd och sprang iväg och min syster ringde polisen men hon var nära på att ge sig på han.

Jag skulle nog inte kunna behålla kontrollen vid ett sånt tillfälle det skulle nog sluta med att jag åkte för mishandel istället.

Men jag har alldrig varit i en sån situation som tur är.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Om han gjorde en "dansk" på dej så har du RÄTT att försvara dej.
Även om du gjorde vad du tyckte var rätt.

Jag hade nog försvarat mig :rolleyes:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Stuff skrev:

Äntligen!! :D

Dominator-Rocks

Guest
Bomme skrev:
2612245 Jag är en väldigt lungn mäniska och undviker bråk så gått det går men vid vissa tillfällen så skulle jag använda våld tex idag så ringde syrran och var hemskt uprörd över att en ful gubbe hadde antastat hennes grabb på fyra år.

Det här hände på konsum och gubben hadde förökt att locka iväg grabben men som tur var så såg min syster allt och sprang fram till gubbjäveln och skrek åt han att hålla sig borta.

Gubben vart rädd och sprang iväg och min syster ringde polisen men hon var nära på att ge sig på han.

Jag skulle nog inte kunna behålla kontrollen vid ett sånt tillfälle det skulle nog sluta med att jag åkte för mishandel istället.

Men jag har alldrig varit i en sån situation som tur är.

:mad: AAAAAAAArrrrrghhhh Det är vid sånna tillfällen det är helt legalt att slå ihjäl folk ! :mad:

:mad: Jag röstar FÖR Sterilisering av alla sexbrottslingar :mad: (Fast helst vill jag se dom dö)

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
självklart ska man berömma en gosse som försöker nita en...eller inte!!:mad:

finns gott om jävla idioter som jävlas och ska vara så jävla "stora" och ge sig på såna som inte vill slåss........

det e av denna anledning som man har typ 37-38 misshandels-anmälningar på sig....

dock aldrig blivit dömd....

nåra ex..sen kan ni ju bedöma rätt och fel...

ex.1: 4 killar med base-ballträ och järn-rör ska spöa kompisen som inte vill bråka alls...

tråkigt nog för dem så stor ju "lilla" jag där...med ett utfällbart fälgbults-järn innanför tröj-armen......

det hela slutar med att de börjar slåss..(slog mig först över armen...) sen fick en av dem lite problem med nyckel-benet och revbenen.....

ex2: en 120 kg:s idiot på ett mat-ställe muckar gräl med allt och alla...
enligt idioten så står jag ivägen där han ska gå....
så han kastar mig in i ett flipper..
börjar ju känna att måttet e rågat snart och ber honom vänligt men bestämt att "lösa" saken utanför....
bråket bryts dock....
sedan tar det 10-15 min sen kommer idioten och muckar bråk igen trots att jag gått iväg en bit....
sedan får man en kebab med bröd i bröstet och sedan en knuff....
knuffar tillbaks och blir sedan nersliten på backen...
blir lite tumult "fight club.." och sen går jag därifrån...
den "häftiga killen" ligger kvar och pölen under honom växer...

skador på idioten: knäckt näsa , knäckt käke , trasigt ok-ben , spräckta ögon-bryn , och allmänt tuktad....

han slog mig 10-14 ggr utan nån lycko-träff...knäckte näsan på mig med första smällen..

jag slog 6-7 ggr...

en vecka senare typ blir jag inkallad på förhör...

då har idioten anmält det hela..

summa: grov misshandel... han påstog att vi varit "minst" 2 st...och flygit på honom bakifrån...

dock så hade patrullen som kom till platsen avvisat honom från 2 uteställen för att han nitat en kille på varje ställe...
anledningen till att han inte hade omhändertagits beror på att han e bror med polis-chefen i stan...

Patrullens första kommentar: jaha....nu fick han vad han förtjänade...

efter detta så slåss inte han nå mer kan jag lova!!!!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024