Kan man vara mitt i mellan?![]()
Människan är ett flockdjur. 9 av 10 kör en viss bil eller hoj bara för att dom vill identifiera sig med kulturen kring en populär och trendig pryl. Dom är överhuvudtaget inte intresserade av körupplevelsen.
Läs tex lite inlägg i en facebook-grupp för Porsche 911 eller Aprilia Tuono. Det som diskuteras är lackbehandling, skylthållare och styrändsspeglar. Man blir mörkrädd.![]()
Människan är ett flockdjur. 9 av 10 kör en viss bil eller hoj bara för att dom vill identifiera sig med kulturen kring en populär och trendig pryl. Dom är överhuvudtaget inte intresserade av körupplevelsen.
Läs tex lite inlägg i en facebook-grupp för Porsche 911 eller Aprilia Tuono. Det som diskuteras är lackbehandling, skylthållare och styrändsspeglar. Man blir mörkrädd.![]()
Hehe, det kan vara sant.Bara i Sverige. #mellanmjölk
Hehe, det kan vara sant.
Hur som, kan alltså inte friskriva mej från att vara lite fåfängd, annars hade jag fortsatt köra i mitt repiga, skavda svart/blå Halvarsson jag hade på "ringen"bilden ovan..
Å andra sidan vill km räknaren säga nått helt annat, är jag solo på en normal ~30milatur stannar jag helst bara för att tanka (vattenblåsa i ryggan) så posör är jag absolut inte, dock bekväm med mej själv och min hoj..
Så mellanmjölk, vilken satans tur jag bor i sverige![]()
Det ligger faktiskt något i det, fast jag tänkte mer att det ena inte måste utesluta det andra även om de är i ytterlighet
Fast egentligen menade jag att "bara i Sverige" så kommer den frågan direkt om man inte kan få vara lite lagom.
Lite som i kebabkön, - ska du ha stark eller svag sås? Det är tamefan riktigt svenskt att kvida ur sig "mellan", fast det inte ens var ett alternativ....![]()
”Sporthoj” på FB...
Håller med till fullo. Och när det eventuellt körs så diskuteras det "gadgets" till största delen vid sammankomsterna... Så prylfixerat idag.
Å herrigud.
När jag körde motard så gjorde en del sig lustiga över mitt helställ försett med puckel i kombo med integralhjälm och sportstövlar. Andra tyckte att jag skulle ha crosshjälm och crosstövlar.
Några av motorer ointresserade undrade om man verkligen behöver allt det där på moped.
Kort sagt klär jag mig för kraschen. Som när man är singel och går ut, även om målet inte är att få med sig nån hem så skadar det inte att se attraktiv ut ifall man skulle få napp.![]()
Sant, och vad gör man inte för säkerheten?Grejen är ju den att man "behöver" det på en moped, skuttande ner till fiket på stan i 50 så behövs utrustningen precis lika mycket på en keeway moppe som på en hyabusa.
Och liknelsen är väl ändå att plocka gummi med sig?![]()
Grejen är ju den att man "behöver" det på en moped, skuttande ner till fiket på stan i 50 så behövs utrustningen precis lika mycket på en keeway moppe som på en hyabusa.
Och liknelsen är väl ändå att plocka gummi med sig?![]()
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!