rättegång för 4:e gången....

Status
Ej öppen för fler svar.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
nu har jag varit in på rättegång för vårdslöshet i trafik för 4:e gången...

återigen blev den uppskjuten efter 50 min förhandling... precis som förrut!!

bara för att min advokat sänker deras bevis så försöker de få fram "nya"..

hur länge kan en undersökning pågå igentligen????

15 mån. sen jag kvaddade och vore ju kul om man kunde få blicka framåt....

sen att "idioten" (bilisten) höll drygt 60-70 km/h över sin korsning fast han hade väjningsplikt det e helt rätt.....

fy fan för allt vad poliser , åklagare och annat pack heter!!:näsblod :näsblod :huvet :huvet :gnissla :gnissla

njelger

Guest
Varför blir det uppskjutet hela tiden?
Vad är rättens namn på uppskjutnignen?
Och vad är anledningen enligt dem?

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Varför blir det uppskjutet hela tiden?
Vad är rättens namn på uppskjutnignen?
Och vad är anledningen enligt dem?

i tingsrättens papper: Hedlund kommer åkande....i hög fart....på bakhjulet...i en stark skymd kurva....under omkörning.....

jävligt troligt... är jag nån jävla wheeile-king eller??:huvet :huvet

först var det att jag åkt på bakhjulet 10 min innan olyckan...kom sen tillbaks på 2 hjul och en idiot körde ner mig i korsningen...

sen när polisinspektören inte kunde bevisa "vem" som slangat 10 min innan så vände han på historien så jag kör i en uträknad fart av 92km/h i snitt...då har snutäcklet inte räknat med mitt 24 m bromssträck, sen har han räknat lågt.. det har antagligen gått fortare....150-200km/h sen tvärstopp in i en bil....och jag lever...

så jag håller hojen på slangen genom den "starka".... "skymda" kurvan i "hög" hastighet (150-200km/h.. under "omkörning"....ska tilllägga att de skärmat av väggen på "min" vänstra sida med kantsten för fotgängare... sedan har jag bromsat 24 m....alltså har jag runt 125-175km/h vid kollisionen.... OCH jag lever....:yoparty :yoparty :yoparty :tummenupp :tummenupp

anledningen till att det blev uppskjutet var: bilisten som körde ut i korsningen sa att han tittat noga i korsningen... sedan kört ut och plötsligt hade det smällt....

men han hade 1: väjt över på sin vänstersida.. alltså mot hans mötande... : han har alltså sett mig och väjt...det ljuger han om...

2: han säger att han STANNAT i korsningen....kört ut 5-6 m innan kollisionspunkten ...med en Citroen jumpy diesel (jobbbil) och andå tog det han ca: 85 m innan han stannade....(jag satt inflygen genom hans dörrruta på passagerarsidan...utan puls!!

3: han hade aldrig klarat av att förflytta sin bil 3-4 m i sidled på 5-6 m sträcka...alltså har han väjt för mig i hög hastighet redan korsningen...

tog upp det här med polisinspektören men han sket i det bara : du ska bara vara glad som lever...du har kört runt som en idiot tidigare...sa han!!

ringde åklagaren om det.. hon skällde ut polisinspektören som fick göra om stora delar av utredningen...åklagaren krävde ett förhör med bilisten om dessa bevis...något sådant gjordes inte.....

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
låter som du vore nån demon av någe slag.. för mänsklig är man inte men den snuthistorien..

BTW: hur gammal är snuthäcken? låter som en 6årings historia..

Last edited:

njelger

Guest
i tingsrättens papper: etc etc

Men hur fungerar det i rätten. Polismannen gör ett uttalande.
Advokaten säger "bevisa att det var samma som slangade nyss."

Vad händer då? Säger rätten: "Nu måste vi ha en ny version av polismannen för den förra dög inte till åtal" eller vad säger de?

/ nyfiken

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Men hur fungerar det i rätten. Polismannen gör ett uttalande.
Advokaten säger "bevisa att det var samma som slangade nyss."

Vad händer då? Säger rätten: "Nu måste vi ha en ny version av polismannen för den förra dög inte till åtal" eller vad säger de?

/ nyfiken

troligen så fumlar snutarna så mycke att de säger åt dem att ta å sammla sin info till "nästa" dag de skall ses.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
låter som du vore nån demon av någe slag.. för mänsklig är man inte men den snuthistorien..

BTW: hur gammal är snuthäcken? låter som en 6årings historia..

idioten...sorry! inspektören e väl runt 50 år..

nix....skulle tro att mamma hade en 3-kant med stålmannen och Ghost rider...
så jag blev till..:yoparty :yoparty
måste ju typ ha de generna för att klara av att wheeila i skarpa kurvor och sen klara av att fronta en bilsida i 150-200blås...:D :D :D

Hur fort körde du?

innan inbromsning....runt 70 troligen.... låg i koma i 2 dagar och fick en hjärnblödning och en mindre hjärnskada...

har tyvärr inget minne av den dagen...liksom de 2 första veckorna på sjukan..

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
om de sett dig köra som en "idiot" och sedan kraschar du så kan man kanske till viss del förstå deras respons vad gäller lite mindre hjärta och förståelse för din krasch.

vad är det du vill få ut av rättegången till slut? skyldig eller oskyldig till kraschen? och att sedan behöva betala eller ej ur egen ficka för reperation?

försöker inte ta någon sida... bara kanske förstå en större bild.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
om de sett dig köra som en "idiot" och sedan kraschar du så kan man kanske till viss del förstå deras respons vad gäller lite mindre hjärta och förståelse för din krasch.

vad är det du vill få ut av rättegången till slut? skyldig eller oskyldig till kraschen? och att sedan behöva betala eller ej ur egen ficka för reperation?

jag är ej skyldig till kraschen....men min påstådda 200km/h repa in i bilen gjorde att hans försäkringsbolag drog av 1/3 del av värdet på min hoj...R1 -00 värderad till 55k...= runt 17-18k miste jag....

jag var alltså EJ vållande till olyckan..

jag var delvis vållande till att skadorna blev så stora...så därför fick jag ej full ersättning..:va :va :va

sen gör ju bara den påstådda farten mig vårdslös i trafiken...

kommer sanningen fram så får jag 1: tillbaks de pengarna.. 2: en dömd för vårdslöhet i trafik!!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj

jag tror han bara vill bli "dömd" på korekta uppgifter, de skulle iaf jag vilja bli..

inte fan tänker skulle jag ta en dom som är uppbyggd som lögner iaf, tar mitt straff utifrån sanningen å inte nån MC hatande snuthäcks kiosktvältar historia när han tuggar i sig sin gratis mosbricka som tack för hjälpen att de stannar å håller koll på kiosken.

XXRajcerXX

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
Sukka
Sen att du sitter och bränner på bakan inne i sala centrum på 30 vägar stup i kvarten det behövs inte tas upp här va? Vet inte vad men jag tycker dina inlägg är lite larviga, du får det att låta som att du vore värsta hjälten samt att det är skit coolt bara för man vurpat och nästan mist livet.

Just det glömde, va det inte så att du satt och brände ganska mycket utan körkort också?

Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
ska ju tillägga att polisen räknat ut mina 92km/h i snitt med hjälp av bilistens uppgifter... baserade på att han stog STILL o korsningen... men har han inte stannat och dessutom hunnit väja så har han ju sett mig lågt innan...då kan de ju inte räkna ut hastigheten på hans uppgifter...

självklart ligger det ju in hans intresse att inte verka vårdslös...

hans förhör togs på plats samtidigt som ambulans-personalen försökte hålla liv i mig genom att hålla mitt hjärta igång och stoppa alla blödningar...

fin kille som sitter i polisbilen 20-30 m bort och ljuger om vad som hänt...

men man blir ju inte förvånad....han har ju visst gjort nån "sväng" på kåken!!:huvet :huvet

Sen att du sitter och bränner på bakan inne i sala centrum på 30 vägar stup i kvarten det behövs inte tas upp här va? Vet inte vad men jag tycker dina inlägg är lite larviga, du får det att låta som att du vore värsta hjälten samt att det är skit coolt bara för man vurpat och nästan mist livet.

japp... kanske jag gör...

men det var inte så jävla coolt att hela min familj tvingades se mig ligga blodig i diket...liksom att min morsa fick åka med i ambulansen när hjärtat slog ifrån för andra ggr..

du verkar vara en sån där som det skrevs om: sån som vill plocka fram bössan när nån gör en fuck-you-burnout!!

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj

Just det glömde, va det inte så att du satt och brände ganska mycket utan körkort också?

nu skyddar jag inte honom på nått sätt, att köra vårdslöst godtas inte av någon att någon gör men alla på SH gör det iaf, men om nu de är sant att de inte är som snutarna säger utan de hittar på för att få dit en snubbe som de vet buskör annars är inte rätt, har han itne gjort något fel vid olyckstillfället så är de inte hans fel häller.

XXRajcerXX

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
Sukka
Nej givetvis är det hemskt att det som hände, hände. Men det jag menar är att du kasnke inte ska förvänta dig att bli bemött med öppna armar av snuten då eller hur? dessutom så tycker jag att du skriver om din olycka som att det vore coolt. och NEJ! jag är ingen som skulle ta fram bössan! Vill bara att folk ska få veta lite om hur du skött ditt hoj åkande!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010

men det var inte så jävla coolt att hela min familj tvingades se mig ligga blodig i diket...liksom att min morsa fick åka med i ambulansen när hjärtat slog ifrån för andra ggr..

Oerhört tragiskt, men det gör ju inte dig mindre vållande om du nu var vållande.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Vad ska en sån här tråd leda till förutom tjafs???
Hörsägen från båda parter redan i rätten lär ju knappast bedömas annorlunda här utan att nån på forumet såg olyckan o kan inflika med FAKTA.Lägg in ett rättegångsprotokoll vettja,för det verkar helt otroligt i mina öron att dom kallat till rättegång 4 ggr utan att komma fram till en dom,måste ligga mer än så bakom.Såna här mål har så låg prioritet att rätten bara brukar döma på de fakta o bevis som finns o sen gå vidare.Din advokat(om du har nån) måste va väldigt tam verkar det som.Är det inte så att nåt f-bolag är med o krigar oxå med nån egen sakkunnig??För om du nu var så mosad som jag tycker mig förstå så lär ju största biten av ersättningen hamna i en skadenämnd efter 12 mån. För du lär ju ha genomgått nån form av operationer o fått men o värk m.m?

Last edited:

Jaz

Nuda Veritas
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
.
XXRajcerXX verkar vara en gullig prick som alltid sköter sig :)

XXRajcerXX

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
Sukka
nu skyddar jag inte honom på nått sätt, att köra vårdslöst godtas inte av någon att någon gör men alla på SH gör det iaf, men om nu de är sant att de inte är som snutarna säger utan de hittar på för att få dit en snubbe som de vet buskör annars är inte rätt, har han itne gjort något fel vid olyckstillfället så är de inte hans fel häller.

Nej ajg håller med till fullo man ska inte dömas för nått man inte gjort det är piss! men det jag vill att folk här på SH ska veta är att iom han va medvetslös själv i 2v så kan han ju inte veta säkert om han va orsakande eller inte? Tyvärr så vet man ju inte om han kanske "kryddar" lite själv...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...