Okej
Folkilsk
Fy fan vad jag tycker synd om dig! Sjukt att alla är så dåliga, poliser, åklagare, samhället, alla bilister och alla andra.
Tur att det finns samhällsbärare som dig! Skål på dig.
haha...
Fy fan vad jag tycker synd om dig! Sjukt att alla är så dåliga, poliser, åklagare, samhället, alla bilister och alla andra.
Tur att det finns samhällsbärare som dig! Skål på dig.
läkarna var helt säkra på att jag skulle ha en hjärnskada.
Hmmmmm,verkar ganska välutbildade dom där i uppsala.
Nej absolut inte! är inte nått sånt jag försöker bevisa. Visst jag ligger över hastighetsbegränsningen ofta om inte alltid. Men det jag dock tröttnar på är att killen får det att låta som att det va skit coolt att han krascha(skryter om hyr mycket blod det var samt hur många benbrott/länge han fick ligga etc) sen att han sitter och bränner en vanlig lördag på bakan i ca 100km/h på en 30km/h gata där det går småbarn/barnvagnar/gamlingar etc. Det tycker jag är helt bakom flötet...
Ok! kanske han inte gör, men jag tror jag har gjort det ganska klart av vad jag menar iaf!
Nej absolut inte! är inte nått sånt jag försöker bevisa. Visst jag ligger över hastighetsbegränsningen ofta om inte alltid. Men det jag dock tröttnar på är att killen får det att låta som att det va skit coolt att han krascha(skryter om hyr mycket blod det var samt hur många benbrott/länge han fick ligga etc) sen att han sitter och bränner en vanlig lördag på bakan i ca 100km/h på en 30km/h gata där det går småbarn/barnvagnar/gamlingar etc. Det tycker jag är helt bakom flötet...
Ok! kanske han inte gör, men jag tror jag har gjort det ganska klart av vad jag menar iaf!
Han vill inte själv bli bedömd som fortkörare endast p,g,a att han buskört tidigare.Men själv tycker han att det e rätt o döma ut motparten p,g,a tidigare beteende.Mycket märklig dubbelmoral.
Jo jag regga mig idag, dock så har jag en annan user här som jag inte tänker yttra mig med då jag visste att det skulle komma påhopp. Aja strut samma vi kan skippa det hela nu!
jag är ej skyldig till kraschen....men min påstådda 200km/h repa in i bilen gjorde att hans försäkringsbolag drog av 1/3 del av värdet på min hoj...R1 -00 värderad till 55k...= runt 17-18k miste jag....
jag var alltså EJ vållande till olyckan..
jag var delvis vållande till att skadorna blev så stora...så därför fick jag ej full ersättning..
sen gör ju bara den påstådda farten mig vårdslös i trafiken...
kommer sanningen fram så får jag 1: tillbaks de pengarna.. 2: en dömd för vårdslöhet i trafik!!
men du ska få ett exempel på polisens inkompetens ....
alla har säkert hört talas om 21 åringen i skåne som misstänks bortfört ett äldre par o mördat dem, man har hittat blodspår i killens bil som tillhör offren, men man har ännu inte hittat dem och killen har gått fri ...
nu till det roliga ... man har starka misstankar om att dom har förts till en badsjö utanför veberöd , svenska sökhundsgruppen har haft 2 oberoende hundar på plats vid 2 olika tillfällen, båda har markerat på samma ställe!!
polisen har haft en hund ute som inte hittat något ..
eftersom inte polishunden hittat något kan man inte gå vidare och söka där ...
FÖRHELVETE ... Svenska sökhundsgruppen är proffs på sådant, dom kostar 6-8000 i timmen i tjänst ...
där har du svensk polisbyrokrati i ett nötskal ...
Jag vet inte om hur ni är men ifall jag satt i en rättgång åtalad pga fel uppgifter oså skulle jag inte kunna sitta tyst på en stoljävel skulle resa mig upp o fråga ifall jag skulle få förklara hur galna polisens sk uppgifter är med en bromsstrecka på 24m och att du skulle kört i 200 blås och att du skulle ha överlevt de och förska säga hur galet det låter, o köra på bakhjulet genom en skarp kurva osv
Ett exempel till. Mina brorsor har problem med inbrottstjuvar i hyreshuset där de bor. En natt hörde de en tjuv, de gick ut med en av sina hundar för att ta honom på bar gärning. Tjuvens kompis kör över hunden med en väntande bil, kör på båda mina brorsor så den ena kastas över bilen. Polisen rubricerar det som mordförsök. När bilen hittas ringer först polisen ägaren, som kommer dit och går in i bilen för att se om nåt saknas. Sen kommer bärgaren och bärgar bort den till en verkstad. Väl på verkstaden går ett gäng mekaniker igenom bilen för att se vad som ska bytas. SEN gör de en rättsteknisk undersökning.
Ska man skratta eller gråta?
Det har inte varit 4 rättegångar utan förhandlingarna har skjutits upp 4 gånger right? Alltså är det för ett fall åtalet gäller och inte 4st. Verkar som om folk misstolkar saker. Je, det blir ofast rättegång så fort något skumögt vittne sett nånting som i laga mening inte är rätt. KONSTIGT att bilföraren hävdar att du körde i 2000knyck på ett hjul samtidigt som du lackat din bellypan i stealthfärg. För han har ju aaaldrig gjort nåt fel. Eller.. inte..
Men därifrån till att försöka döma någon för tidigare synder i ett ovidkommande tillfälle är inte den rättmätiga metoden att gå tillväga. Punkt! 24m bromsspår, ja från vilket däck? Är ju liite skillnad om det är bak eller fram som låses. (Hygglig balans med låst framhjul I say..)
XXRajcerXX >>>
Går rättegången i Västerås??
rita en skiss!
Vad ska en sån här tråd leda till förutom tjafs???
Hörsägen från båda parter redan i rätten lär ju knappast bedömas annorlunda här utan att nån på forumet såg olyckan o kan inflika med FAKTA.Lägg in ett rättegångsprotokoll vettja,för det verkar helt otroligt i mina öron att dom kallat till rättegång 4 ggr utan att komma fram till en dom,måste ligga mer än så bakom.Såna här mål har så låg prioritet att rätten bara brukar döma på de fakta o bevis som finns o sen gå vidare.Din advokat(om du har nån) måste va väldigt tam verkar det som.Är det inte så att nåt f-bolag är med o krigar oxå med nån egen sakkunnig??För om du nu var så mosad som jag tycker mig förstå så lär ju största biten av ersättningen hamna i en skadenämnd efter 12 mån. För du lär ju ha genomgått nån form av operationer o fått men o värk m.m?
jag är ej skyldig till kraschen....men min påstådda 200km/h repa in i bilen gjorde att hans försäkringsbolag drog av 1/3 del av värdet på min hoj...R1 -00 värderad till 55k...= runt 17-18k miste jag....
jag var alltså EJ vållande till olyckan..
jag var delvis vållande till att skadorna blev så stora...så därför fick jag ej full ersättning..
sen gör ju bara den påstådda farten mig vårdslös i trafiken...
kommer sanningen fram så får jag 1: tillbaks de pengarna.. 2: en dömd för vårdslöhet i trafik!!
55k+17k = 72k låter lite mycket för en retta tycker 55k va normalt pris för 1 år sen.
OT: Har du tagit mc kortet än? eller man kanske inte får köra upp för mc så fort om man har kört utan mc kort och crashar innan, eller hur funkar det?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |