rättegång för 4:e gången....

Status
Ej öppen för fler svar.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
läkarna var helt säkra på att jag skulle ha en hjärnskada.

Hmmmmm,verkar ganska välutbildade dom där i uppsala.:tungan

ja körs man från Västerås akuten på kvällen till IVA i uppsala som är Sverige-ledande inom hjärn-kirurgi.....

fick en tryck-mätare inopererad i hjärnan för att mäta trycket...vilket var högt till och från....

låg som sagt 2 dagar i koma med en hjärnsvullnad och respirator...

JAZ som e min bror kan nog intyga att jag knappt var kontakt-bar 1:a veckan...

står även i polisutredning att personen förs till västerås sjukhus med förmodade skallskador...förs till IVA ev. senare...

Nej absolut inte! är inte nått sånt jag försöker bevisa. Visst jag ligger över hastighetsbegränsningen ofta om inte alltid. Men det jag dock tröttnar på är att killen får det att låta som att det va skit coolt att han krascha(skryter om hyr mycket blod det var samt hur många benbrott/länge han fick ligga etc) sen att han sitter och bränner en vanlig lördag på bakan i ca 100km/h på en 30km/h gata där det går småbarn/barnvagnar/gamlingar etc. Det tycker jag är helt bakom flötet...

Ok! kanske han inte gör, men jag tror jag har gjort det ganska klart av vad jag menar iaf!

eftersom folk på detta forum verkar ha lite problem med att höta verkligheten så lär man väl berätta..:näsblod :näsblod

om det glädjer dig så kan jag berätta att mitt liv inte varit nån hit efter olyckan.....

14-15 mån. efter olyckan så funkar jag någolunda normalt igen....att börja jobba igen tar nog dock 5-6 mån. innan jag e redo för...

kan lova dig att ha en hjärnskada gör livet väldigt jobbigt till och från.... får skriva upp allt för att inte glömma då närminnet slogs ut helt nästan....

även balansen har varit väldigt dålig liksom kordinationen....

5 JUNI 2006 kl 10:57 förändrade mitt liv!!

Nej absolut inte! är inte nått sånt jag försöker bevisa. Visst jag ligger över hastighetsbegränsningen ofta om inte alltid. Men det jag dock tröttnar på är att killen får det att låta som att det va skit coolt att han krascha(skryter om hyr mycket blod det var samt hur många benbrott/länge han fick ligga etc) sen att han sitter och bränner en vanlig lördag på bakan i ca 100km/h på en 30km/h gata där det går småbarn/barnvagnar/gamlingar etc. Det tycker jag är helt bakom flötet...

Ok! kanske han inte gör, men jag tror jag har gjort det ganska klart av vad jag menar iaf!

eftersom folk på detta forum verkar ha lite problem med att höta verkligheten så lär man väl berätta..:näsblod :näsblod

om det glädjer dig så kan jag berätta att mitt liv inte varit nån hit efter olyckan.....

14-15 mån. efter olyckan så funkar jag någolunda normalt igen....att börja jobba igen tar nog dock 5-6 mån. innan jag e redo för...

kan lova dig att ha en hjärnskada gör livet väldigt jobbigt till och från.... får skriva upp allt för att inte glömma då närminnet slogs ut helt nästan....

även balansen har varit väldigt dålig liksom kordinationen....

5 JUNI 2006 kl 10:57 förändrade mitt liv!!

Han vill inte själv bli bedömd som fortkörare endast p,g,a att han buskört tidigare.Men själv tycker han att det e rätt o döma ut motparten p,g,a tidigare beteende.Mycket märklig dubbelmoral.

kört för fort har jag gjort förrut...och fått böta för det med:tummenupp

men jag e inte dömd för nåt.....och har därmed inte suttit i fängelse:arsele :arsele

Last edited:

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
har följt tråden ...

att dom 4 gånger skjutit upp rättegången p.g.a att din åklagare sänker bevisen måste verkligen sätta skallen i rörelse på domaren , och att sen historien om hur det gått till enligt polis är bara horribel och pinsam...

att bilisten är ansvarig för olyckan är det inget snack om ... har själv bromsat i 150 o då snackar vi inte 24 meter bromssträck ... hade du hållt 125-175 km/h hade du inte suttit här och försökt förklara det ... att han sen kört 85 meter med dig i sidodörren ?? ... han har tydligen en gam nackad advokat som vill fria han till vilket pris som helst ... men eftersom dom måste ändra efter varje gång kommer han att åka dit till slut ..

försöker få tag på min svägerska som är en knivskarp jurist ... ska lägga fram det och höra vad hon säger...

men du ska få ett exempel på polisens inkompetens ....

alla har säkert hört talas om 21 åringen i skåne som misstänks bortfört ett äldre par o mördat dem, man har hittat blodspår i killens bil som tillhör offren, men man har ännu inte hittat dem och killen har gått fri ...

nu till det roliga ... man har starka misstankar om att dom har förts till en badsjö utanför veberöd , svenska sökhundsgruppen har haft 2 oberoende hundar på plats vid 2 olika tillfällen, båda har markerat på samma ställe!!
polisen har haft en hund ute som inte hittat något ..

eftersom inte polishunden hittat något kan man inte gå vidare och söka där ...
FÖRHELVETE :huvet :huvet :huvet ... Svenska sökhundsgruppen är proffs på sådant, dom kostar 6-8000 i timmen i tjänst ...

där har du svensk polisbyrokrati i ett nötskal ... :arsele

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Jo jag regga mig idag, dock så har jag en annan user här som jag inte tänker yttra mig med då jag visste att det skulle komma påhopp. Aja strut samma vi kan skippa det hela nu!

så du står altså inte för det du säger.

slutsats nja du har inte mycket att komma med mer än skitsnack.
är det du som är bilisten kanske ? eller släkt ? eller knullade trådstartaren din tjej ?

fyfan vad töntigt

carpediem

WHY IS RUM GONE?
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki rm 250 05 fmx mod
Jag vet inte om hur ni är men ifall jag satt i en rättgång åtalad pga fel uppgifter oså skulle jag inte kunna sitta tyst på en stoljävel skulle resa mig upp o fråga ifall jag skulle få förklara hur galna polisens sk uppgifter är med en bromsstrecka på 24m och att du skulle kört i 200 blås och att du skulle ha överlevt de och förska säga hur galet det låter, o köra på bakhjulet genom en skarp kurva osv

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det har inte varit 4 rättegångar utan förhandlingarna har skjutits upp 4 gånger right? Alltså är det för ett fall åtalet gäller och inte 4st. Verkar som om folk misstolkar saker. Je, det blir ofast rättegång så fort något skumögt vittne sett nånting som i laga mening inte är rätt. KONSTIGT att bilföraren hävdar att du körde i 2000knyck på ett hjul samtidigt som du lackat din bellypan i stealthfärg. För han har ju aaaldrig gjort nåt fel. Eller.. inte..

Men därifrån till att försöka döma någon för tidigare synder i ett ovidkommande tillfälle är inte den rättmätiga metoden att gå tillväga. Punkt! 24m bromsspår, ja från vilket däck? Är ju liite skillnad om det är bak eller fram som låses. (Hygglig balans med låst framhjul I say..)

XXRajcerXX >>> :va

Smagatusk

Guest
jag är ej skyldig till kraschen....men min påstådda 200km/h repa in i bilen gjorde att hans försäkringsbolag drog av 1/3 del av värdet på min hoj...R1 -00 värderad till 55k...= runt 17-18k miste jag....

jag var alltså EJ vållande till olyckan..

jag var delvis vållande till att skadorna blev så stora...så därför fick jag ej full ersättning..:va :va :va

sen gör ju bara den påstådda farten mig vårdslös i trafiken...

kommer sanningen fram så får jag 1: tillbaks de pengarna.. 2: en dömd för vårdslöhet i trafik!!

Det har jag också varit med om. Jag blev dömd för vårdslöshet i trafik, gubben jag körde på dömdes postumt för brott mot väjningsplikt och rattfylla (han hängde sig dagen efter:angel). Fick 2/3-delar av hojvärdet.

Smagatusk

Guest

men du ska få ett exempel på polisens inkompetens ....

alla har säkert hört talas om 21 åringen i skåne som misstänks bortfört ett äldre par o mördat dem, man har hittat blodspår i killens bil som tillhör offren, men man har ännu inte hittat dem och killen har gått fri ...

nu till det roliga ... man har starka misstankar om att dom har förts till en badsjö utanför veberöd , svenska sökhundsgruppen har haft 2 oberoende hundar på plats vid 2 olika tillfällen, båda har markerat på samma ställe!!
polisen har haft en hund ute som inte hittat något ..

eftersom inte polishunden hittat något kan man inte gå vidare och söka där ...
FÖRHELVETE :huvet :huvet :huvet ... Svenska sökhundsgruppen är proffs på sådant, dom kostar 6-8000 i timmen i tjänst ...

där har du svensk polisbyrokrati i ett nötskal ... :arsele

Ett exempel till. Mina brorsor har problem med inbrottstjuvar i hyreshuset där de bor. En natt hörde de en tjuv, de gick ut med en av sina hundar för att ta honom på bar gärning. Tjuvens kompis kör över hunden med en väntande bil, kör på båda mina brorsor så den ena kastas över bilen. Polisen rubricerar det som mordförsök. När bilen hittas ringer först polisen ägaren, som kommer dit och går in i bilen för att se om nåt saknas. Sen kommer bärgaren och bärgar bort den till en verkstad. Väl på verkstaden går ett gäng mekaniker igenom bilen för att se vad som ska bytas. SEN gör de en rättsteknisk undersökning.:huvet

Ska man skratta eller gråta?

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Jag vet inte om hur ni är men ifall jag satt i en rättgång åtalad pga fel uppgifter oså skulle jag inte kunna sitta tyst på en stoljävel skulle resa mig upp o fråga ifall jag skulle få förklara hur galna polisens sk uppgifter är med en bromsstrecka på 24m och att du skulle kört i 200 blås och att du skulle ha överlevt de och förska säga hur galet det låter, o köra på bakhjulet genom en skarp kurva osv

jag började skratta när de läste upp citatet: hedlund framför sin motorcykel...i hög hastighet....på bakhjulet...under omkörning...i en stark skymd kurva...:D :D :D

ska tillägga att polisen tyckte att det var illa att jag "kostat" bilistens firma värdefull inkomstförlust i form av förlorad arbetsinkomst och hyrbil mm...

ett av inspektörens "bevis" för att jag faktiskt åkt på slangen var citat: du har ju en "sån" där street fighter....en stunthoj... så du har ju säkert åkt på bakhjulet... sån åker man ju på bakhjulet med.. :huvet :huvet

sekunderna efter.... citat: men har du inte åkt på bakhjulet nån gång??? nåt kan du väl erkänna att du nån gång åkt på bakhjulet..

låter ju helt sjukt när man läser detta.....men så sa han faktiskt....

inte ute för att sätta dit mig inte:yoparty :yoparty

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Ett exempel till. Mina brorsor har problem med inbrottstjuvar i hyreshuset där de bor. En natt hörde de en tjuv, de gick ut med en av sina hundar för att ta honom på bar gärning. Tjuvens kompis kör över hunden med en väntande bil, kör på båda mina brorsor så den ena kastas över bilen. Polisen rubricerar det som mordförsök. När bilen hittas ringer först polisen ägaren, som kommer dit och går in i bilen för att se om nåt saknas. Sen kommer bärgaren och bärgar bort den till en verkstad. Väl på verkstaden går ett gäng mekaniker igenom bilen för att se vad som ska bytas. SEN gör de en rättsteknisk undersökning.:huvet

Ska man skratta eller gråta?

4 mån. efter olyckan så fotograferade jag mitt bromsspår eller min bror JAZ tog fotot fram det hållet som snuten fotade från med mig stående på mittlinjen..... mätte även...38 cm innan mittlinjen slutade mitt bromsspår..alltså har typ 1,5 m R1:a varit över hans mittlinje vilket nästan måste fått hans bil att vara nere i diket...

tog raka vägen in till polis-inspektören med bilderna....

först menade han på att jag sannolikt tryckt hans citroen jumpy fullastad med verktyg i sidled...fast inga spår av hans däck....och tydligen har jag lyckas hålla min bakända med tillhörande bakdäck i backen hela tiden ..och av denna anledning fått bromsspåret att räcka ända fram till mittlinjen...troligt?? skulle inte tro det!!:huvet :huvet

när jag inte köpte det så sa han följande.... citat: du har NOG "fixat dit det nya bromsspåret i efterhand!!!

blev dock problem för han när jag även visade han exakt samma bromsspår på hans bilder......

citat:(han) du ska vara glad som lever!!!! (jag) klart jag är...men det ska gå rätt till iallafall!! (han) jag tänker inte jobba nå mer med detta...om inte åklagaren säger åt mig...och det kommer hon INTE göra!!

jag ringer nu upp åklagarn och framhåller de "nya" bevisen och berättar även om bemötandet från inspektören...

åklagaren säger att det enda som utredningen handlar om är att sätta dit mig... hon säger även att bilisten skall förhöras om de "nya" bevisen...

åklagern ringer upp mig nån dag senare och säger att hon varit mindre trevlig mot inspektören och han har fått göra om stora delar av utredningen...

hon beordrade även ett förhör med bilisten av inspektören där hon ifrågasatte hans trovärdighet!!

jag "bad" om att inte inspektören skulle hålla i förhöret...

blir kallad till nytt förhör den 22 sept. får ett mindre glatt bemötande av inspektören som säger citat: jag har nu fått en klarare bild av vad som hänt!!!

han har INTE hållit nåt förhör med bilisten.....men han har hittat ett "vittne" (Margit runt 70-75 år) som säger citat: jag såg något svart komma farande...men motorcykeln var ju RÖD....så den måste åkt på bakhjulet för jag såg bara svart!!!

genialt antagande!!

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Det har inte varit 4 rättegångar utan förhandlingarna har skjutits upp 4 gånger right? Alltså är det för ett fall åtalet gäller och inte 4st. Verkar som om folk misstolkar saker. Je, det blir ofast rättegång så fort något skumögt vittne sett nånting som i laga mening inte är rätt. KONSTIGT att bilföraren hävdar att du körde i 2000knyck på ett hjul samtidigt som du lackat din bellypan i stealthfärg. För han har ju aaaldrig gjort nåt fel. Eller.. inte..

Men därifrån till att försöka döma någon för tidigare synder i ett ovidkommande tillfälle är inte den rättmätiga metoden att gå tillväga. Punkt! 24m bromsspår, ja från vilket däck? Är ju liite skillnad om det är bak eller fram som låses. (Hygglig balans med låst framhjul I say..)

XXRajcerXX >>> :va

samma "brott" alla 4 ggr... sen säger ju bilisten att han inte sett mig...fast han uppskattar ju min hastighet till 200km/h...:va :va fast han INTE sett mig:huvet

men bilisten trodde kanske att han var med i Gevalia reklamen...när du får oväntat besök:D :D :D

eller ochså ville han väl bara skjutsa mig till sjukan direkt (därför han stack 85 m) ...var ju faktiskt åt sjukhus-hållet!!:tummenupp :tummenupp

vadå....brukar inte du/ni lägga spikraka bromssträck med framhjulet...gjorde ju jag varje dag...:D :D

sen skulle det ju inte spelat nån roll även om det var av framhjulet så hade ju han iallafall befunnit sig på "fel" sida av mittlinjen!!

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Vad ska en sån här tråd leda till förutom tjafs???
Hörsägen från båda parter redan i rätten lär ju knappast bedömas annorlunda här utan att nån på forumet såg olyckan o kan inflika med FAKTA.Lägg in ett rättegångsprotokoll vettja,för det verkar helt otroligt i mina öron att dom kallat till rättegång 4 ggr utan att komma fram till en dom,måste ligga mer än så bakom.Såna här mål har så låg prioritet att rätten bara brukar döma på de fakta o bevis som finns o sen gå vidare.Din advokat(om du har nån) måste va väldigt tam verkar det som.Är det inte så att nåt f-bolag är med o krigar oxå med nån egen sakkunnig??För om du nu var så mosad som jag tycker mig förstå så lär ju största biten av ersättningen hamna i en skadenämnd efter 12 mån. För du lär ju ha genomgått nån form av operationer o fått men o värk m.m?

fick 2 frakturer och 2 krosskador...

hjärnblödning med tillhörande hjärnskada..

muskel-skador...

rejält med ärr..

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
jag är ej skyldig till kraschen....men min påstådda 200km/h repa in i bilen gjorde att hans försäkringsbolag drog av 1/3 del av värdet på min hoj...R1 -00 värderad till 55k...= runt 17-18k miste jag....

jag var alltså EJ vållande till olyckan..

jag var delvis vållande till att skadorna blev så stora...så därför fick jag ej full ersättning..:va :va :va

sen gör ju bara den påstådda farten mig vårdslös i trafiken...

kommer sanningen fram så får jag 1: tillbaks de pengarna.. 2: en dömd för vårdslöhet i trafik!!

55k+17k = 72k låter lite mycket för en retta tycker 55k va normalt pris för 1 år sen.

OT: Har du tagit mc kortet än? eller man kanske inte får köra upp för mc så fort om man har kört utan mc kort och crashar innan, eller hur funkar det?

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
55k+17k = 72k låter lite mycket för en retta tycker 55k va normalt pris för 1 år sen.

OT: Har du tagit mc kortet än? eller man kanske inte får köra upp för mc så fort om man har kört utan mc kort och crashar innan, eller hur funkar det?

55k - typ 17 k ger 38k...:tummenupp

japp kortet e taget!!!

fast jag e nog ingen bättre förare för det:näsblod

du vet...man lär dömas först innan de drar lämpen...

vi hade ju våra diskutioner förrut...

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Varför klaga på samhället när du kör som en dåre?
4 rättegångar är ju knappast en tillfällighet, om så vore fallet så köp en trisslott så blir du miljonär direkt.

Du kanske ska satsa på att tjäna stora pengar som en Daredevil.
Ta bra betalt när du hoppar över en massa bussar eller kör på slangen i 200 stående på huvudet :)

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Ähh fy fan nu blir jag lite förbannad på folk som svarar i den här tråden!

En av de viktigaste sakerna vi har i det här landet är RÄTTSSÄKERHET!!!

Visst... Crash Rider har antagligen varit lite för gasglad innan. Han har också antagligen kört för fort i samband med kollisionen.

Men det är klart som fan att han har rätt att bli förbannad när polisens "solklara" bevis är antaganden och gissningar? Som dessutom enligt trådskaparen är felaktiga?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...