Rättvisa??!!?

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Hej alla sporthoj.com members tänkte bara tala om hur härligt livet kan vara.

Söndagkväll är jag och tjejen påväg till Kista galleria. Tar E4 mot uppsala och till min härliga örvåning så ser jag att farbrorblå står och lasrar.... Gissa vem dom tar?!?!?!?! :rolleyes:
Blir stoppad och gubben tar in mig i snutbilen och börjar skriva böter.
Det finns två allternativ här säger han, 1: att du skriver på och får med dig ett inbitalningskort, eller 2: kopplar in åklagare och bla bla bla.
Förbannad som jag var å sa jag att vi kör på allt. 2. :brinnerup

Senare frågar han mig varför jag väljer allt. 2, med tanke på att jag kört 99 på en 70 väg som dessutom är en EUROPA VÄG så kan jag säga dig att det är på ren jävulskap som jag väljer allt. 2.och fortsätter med att tala om för honom att dom inte kan ha nån skam i kroppen som står på en europaväg precis innan det ska till å bli 90 och bötfälla folk, det kallar jag att man mjölkar folk på pengar!! Och då tänker jag mjölka er sa jag! :mad: :fatta!

Jaja får se hur det går men 1600 i böter fick man, sug på den.

Och idag är man sjuk och ska upp för att åka hem och lägga sig hos tjejen men möts av att man åkt på en fin P-BOT på 450 kr. OOOO va härligt!

Anledningen till att jag känner mig orättvist behandlad är för att jag skänkte pengar till nån cancerfond för några dagar sedan och hoppades att min goda gärning skulle bringa mig nåt bra, men faaaan va fel man kan ha!!

Inte ute efter att folk ska tycka synd om mig (även om det är det :D ) men ville bara lufta lite på ilskan.

tack å hej!

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Efter något dåligt kommer något bra. Och nu har du ju åkt på dubbelt dåligt så håll tummarna för något extra bra! :)

Men det är alltid tråkigt med motgångar. Ibland blir det bara för mycket :näsblod

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Just därför jag aldrig skänker pengar till något annat än kattfonderna :) har funkat hittills, bara fått två p-boter och det var nästan med vilje och itne fått en enda fortkörningsbot än fast jag aldrig håller hastigheten. Näe, sluta skänk pengar istället!

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Man får hoppas...

Får väl hoppas att det inte blir :arsele av allt ihop.

Ska försöka tänka :D :banana

God jul :tomten

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
I förlängningen så är det säkert någon som blir glad/har nytta av ditt bidrag.

Angående fortkörningsböterna så åkte en bekannt dit på samma grej. Det vore vettigare om de stod efter det har blivt 70 i stället. Eller varför inte kolla 30-begränsning vid skolor?
Eller varför inte göra alkoholkontroller så att de kanske förhindrar några fyllon från att köra ihjäl folk.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Du skänkte pengar av fel anledning och straffas nu för det. Det går inte att köpa sig sin plats i himlen fattar du väl :kocko

Rätt åt dig, det ska du ha :D

750RR

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Då passar jag oxå på att gnälla lite...

Besiktningen: Vad ÄR det för ställe?
Tycker det är som att köpa en lott..
Beror på om man får rätt gubbe,han e på bra humör osv..
Lurendrejjeri på 300kr!!!!!

Iof gick bilen igenom idag,konstigt nog....

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Har lärt mig

Igår ringde det en snubbe från blindas rixförbund bla bla bla, gissa om jag donerade nåt.. nix!

Har lärt mig av mina tidigare misstag. :rolleyes:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det finns ingen rättvisa, så är det bara.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Se de från den ljusa sidan att det va polisen som stod där o inte en älg.. då känns det lite roligare i mörkret.... :va

Böjne

Helt fantastiskt stark
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Ducati
Jag torskade på 1200 på E4:an för några dagar sen. 129 km/h och tre bilar samt en polis på c:a 3 km vägsträcka. DET om något tycker jag är nitiskt.
Dock lite kul att polisfarbron tog visakort. :lol

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Snuten ljuger!!!

Det finns 3 alternativ! Erkänn å betala, neka och det går direkt till åklagare eller ta RÅDRUM. Det finns tom som en liten kryssruta på boten. Iom detta så får man en lite frist att "fundera på" om man ska erkänna eller neka. Skapar mer arbete för snuten och dom tycker det är skitdrygt. Har själv använt det och den snuten slingrade sig som fan innan han gav med sig. :D
Man får alltså 2 veckor till på sig (har jag för mig) att meddela hur man vill göra. Givetvis skiter man i det och får en vecka till på sig innan det kommer en påminnelse från polisen. OM det kommer en påminnelse dvs. Har man tur orkar inte snuten göra pappersarbetet utan hoppas på att man fegar ur och betalar eller nekar. Detta gör ju att man kan dra ut på tiden om man har dåligt med stålars för tillfället. Och har man en j-la tur klarar man sig utan att betala. Det kostar inget extra utöver bötesbeloppet eller nånting. :tummenupp Jävlas dom med oss jävlas vi med dom... :arsele

:tummenupp

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Kanon, jättebra! Låt det gå till åklagare så det kostar mycket för staten! Jag menar du hade ju inte brutit mot några regler! Mjölka på och var en rättshaverist så vi inte behöver använda pengarna till något annat som pensionärer som är sjuka till exempel. Stackars, stackars dig!!!! Och, innan du säger något: Ja, jag har råkat ut för exakt samma sak och blivit riktigt irriterad men det är bara att bita ihop.

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Ebbe skrev:
Snuten ljuger!!!

Det finns 3 alternativ! Erkänn å betala, neka och det går direkt till åklagare eller ta RÅDRUM. Det finns tom som en liten kryssruta på boten. Iom detta så får man en lite frist att "fundera på" om man ska erkänna eller neka. Skapar mer arbete för snuten och dom tycker det är skitdrygt. Har själv använt det och den snuten slingrade sig som fan innan han gav med sig. :D
Man får alltså 2 veckor till på sig (har jag för mig) att meddela hur man vill göra. Givetvis skiter man i det och får en vecka till på sig innan det kommer en påminnelse från polisen. OM det kommer en påminnelse dvs. Har man tur orkar inte snuten göra pappersarbetet utan hoppas på att man fegar ur och betalar eller nekar. Detta gör ju att man kan dra ut på tiden om man har dåligt med stålars för tillfället. Och har man en j-la tur klarar man sig utan att betala. Det kostar inget extra utöver bötesbeloppet eller nånting. :tummenupp Jävlas dom med oss jävlas vi med dom... :arsele

:tummenupp

Gäller det barra vid fortkörning eller alla sorters böter, tex om dom gnäller om regplåten (mc)?

p-bot gäller det inte antar jag hehe, ganska svårt att neka där...

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Det finns ett bra ordspråk som Roland i torsk på Tallin använder:

Efter regn kommer solsken..... :tungan

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Jo men visst!

Nurse Ratched skrev:
Kanon, jättebra! Låt det gå till åklagare så det kostar mycket för staten! Jag menar du hade ju inte brutit mot några regler! Mjölka på och var en rättshaverist så vi inte behöver använda pengarna till något annat som pensionärer som är sjuka till exempel. Stackars, stackars dig!!!! Och, innan du säger något: Ja, jag har råkat ut för exakt samma sak och blivit riktigt irriterad men det är bara att bita ihop.

Håller med dig om att det kostar staten pengar. Men jag som skatte betalare betalar snutens lön...

Det som jag tycker är fel är att man står och mäter folks hastighet på en E4 (EUROPA VÄG) med en hastighets begränsing av 70km/h, 400m innan det blir 90km/h, är inte det att "mjölka" oss skattebetalare på pengar eller?? Vore det inte bättre att kanske ha koll på alla fyllon som rattar runt eller mäta innanför tätbebyggt område istället där det kan finnas folk som blir påkörda och dylikt??..!#&%""¤="

Vet att jag gjort ett fel men va FAN! t o m snuten skäms ju för fan av att stå där.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kalle Anka-livet är härligt. Förra veckan pajade mobilen, plus femtioelva småskitdrygtsomfansaker. :mad:

Vad ska gå åt helvete denna veckan tro?

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Danny boy skrev:
Gäller det barra vid fortkörning eller alla sorters böter, tex om dom gnäller om regplåten (mc)?

p-bot gäller det inte antar jag hehe, ganska svårt att neka där...

Vet inte exakt vilka andra områden rådrum kan funka, men på regskylten gör det garanterat inte det. Det är ju inte direkt så att dom frågar om du erkänner eller nekar till att plåten är otillräcklig, det bedömmer ju dom godtyckligt på plats. Eller... ähhh, nån som vet mer? Vet iaf att rådrum funkar i dom lägen man brytit mot trafikreglerna. Och åklagare kopplas inte in förrän man nekar eller skiter i att betala efter påminnelsen.(1)

1: Bara så Hising inte ska spöa mig nästa gång vi ses... :näsblod

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...