Råd, AF1:a eller NSR:en -89/91/92

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Lindahl skrev:
du tvivlar och du tror, kom å prova den så får du se också :hihi
Köp en (original) RS125 -04 så kanske du får ut runt 28-30 hk på bakhjulet beroende på exemplar. Släng upp pappret på bänkningen i stället. Vore väldigt intressant att se.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Estremo skrev:
Köp en (original) RS125 -04 så kanske du får ut runt 28-30 hk på bakhjulet beroende på exemplar. Släng upp pappret på bänkningen i stället. Vore väldigt intressant att se.

En 04s aprilia har väll 34 hk så vitt jag vet ? Har inte papprena på bänken, men har sett dom,..

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lindahl skrev:
En 04s aprilia har väll 34 hk så vitt jag vet ? Har inte papprena på bänken, men har sett dom,..
På veven har den 34 hk i bästa fall ja. På bakhjulet däremot kanske du får ut 28-30 som jag skrev tidigare. Eftersom du inte svarat på om 38 hk är på veven eller bakhjulet antar jag att du menar bakhjulet eftersom knappast nån är så dum att de bänkar på veven. Finns ju inget intressant i att veta vad den har där.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Estremo skrev:
På veven har den 34 hk i bästa fall ja. På bakhjulet däremot kanske du får ut 28-30 som jag skrev tidigare. Eftersom du inte svarat på om 38 hk är på veven eller bakhjulet antar jag att du menar bakhjulet eftersom knappast nån är så dum att de bänkar på veven. Finns ju inget intressant i att veta vad den har där.

är du dum ? fattar du inte det själv,..

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Lindahl skrev:
är du dum ? fattar du inte det själv,..

Ehh... va?

Har du nån aning om vilka effektförluster du får från veven till bakhjulet? Runt 15 - 20% brukar det ligga. Så från dina 38 hästar så har du ca: 30 på hjulet.

Skulle vara intressant att se dom bänkpapprerna för att se hur effektkurvan skulle se ut på en gathoj med 304 literhästar. Du måste ha en jädra vridmoment i den där. :va

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
nu kastar ni pärlor till grisarna som det heter:)
Killen är inte på samma nivå i detta ämne och förstår inte vad ni snackar om.
Låt han ha 38hk, även om det är på veven så är det väldigt bra för en sån gammling.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lindahl skrev:
är ni blåst :D 38 på bakhjulet, svårt å fatta ?
Visst, vi tror dig. Då har du mer än min polares vråltrimmade Yamaha YZ125 -03 som lämnar 45 hk på veven.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Estremo skrev:
Visst, vi tror dig. Då har du mer än min polares vråltrimmade Yamaha YZ125 -03 som lämnar 45 hk på veven.

En kawa KX ger enligt företaget ut 45 hk på veven orignal, så den måste vara vråltrimmad? :rolleyes:

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Lindahl skrev:

04, hmm har du sett en sån? kanske nån bild?

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Estremo skrev:

Allvarligt ca30hk på bakhjulet. Shit! Det var kul att veta, nu blir suger ännu starkare efter hojen.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cRoC skrev:
En kawa KX ger enligt företaget ut 45 hk på veven orignal, så den måste vara vråltrimmad? :rolleyes:
Och en YZ ger 39. Det är varken lätt eller billigt att trimma upp en redan alldeles för mycket trimmad cross till ytterliggare 6 hk. Försök själv.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept