Jag har förmodligen varit hojåkare rent mentalt sedan jag var i din ålder, men sedan dröjde det tills jag blev drygt 30 innan jag gjorde slag i saken, tog kortet och skaffade hoj.
Att köra hoj är något som ger oerhört mycket tillbaka - det har vi som kör hoj gemensamt och det är något som är svårt att förklara för den som inte förstått det vi har förstått. Vi har också det gemensamt att när vi sätter oss på hojen så tar vi också en risk. Hur stor den risken är beror till stor del på oss själva. Att köra MC behöver inte innebära några stora risker, jämfört med alla andra risker vi utsätter oss för i vardagen, om vi kör riskmedvetet, med rätt inställning och omdöme och har förmåga att balansera denna riskmedvetenhet med vad det innebär att ha kul på hojen.
Du är ung, det är mycket i livet som du inte hunnit utforska ännu, det låter som att du har ett bra liv i största allmänhet. Du skall veta det att motorcykellivet väntar på dig när du känner att du vill ta det steget, oavsett om det är nu, om 10 eller 20 år. Med ökande ålder kommer ökad mognad och insikt, och även om vi alla minns hur passionerade vi kunde vara för saker i din ålder så är passionen en oerhört viktig drivkraft som är viktig att bejaka för att uppnå det man vill här i livet och att börja köra hoj tidigt innebär att du får möjlighet att skaffa dig mer erfarenhet av hojåkning än den som börjar senare.
Det är bara du som kan avgöra om du tycker du är mogen att börja köra MC och de risker det kan innebära, men du skall veta att MC-livet kommer vara fantastiskt, oavsett om du går in i det nu eller senare, så länge du går in i det med rätt avsikter.