Tänk framåt, tänk på dig själv och dina anhöriga, tänk på pengar och på hur din fritid ser ut för tillfället.
För att överhuvudtaget kunna köra, krävs en jävla massa pengar, hela tiden.
Bränsle, däck, service, saker som pajar, själva inköpet, försäkring, skatt m.m, har du en snäll förälder som bidrar med pengar så är det ett helvetes stort plus.
Angående dig själv så beror det enligt mig väldigt mycket på vad du tänk köpa.
Custom, supersport, touring, offroad/motard, m.m, det är en jävla skillnad på "åkandet" beroende på vad du väljer.
Att åka motard är enligt mig inte lika "dramatiskt" som att åka på en "riktig" motorcykel, det är mer som att åka moped.
Låga hastigheter, korta sträckor, otroligt bra uppsikt och upprätt sittande vilket gör det lätt att manövrera m.m.
Många jag känner ser det på precis samma sätt, att en motard är mycket mindre farlig med tanke på hur och var man kör dem, dessa personer skulle reagerat väldigt annorlunda om jag hade haft en supersporträserfräser istället t.ex, dessutom är en motard MYCKET billigare att äga i många fall
Jag tycker iallafall du ska pröva, ta kortet och se vad du verkligen tycker.
Åker du bara runt och oroar dig är det inte roligt, men samtidigt medför det att du, precis som jag och många andra, är riskmedvetna och kanske lite väl fega då och då.
Testa och se, kanske du tröttnar efter en vecka, kanske upptäcker du att det är det bästa som finns?