Råd angående p-platser på Sturups flygplats (Malmö)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Trots att man bor i Skåne var det många år sedan jag flög från Sturup. Som jag minns det var det förhållandevis billigt att parkera bilen där (jmf 300 DKK/dygn på Köpenhamns flygplats Kastrup i p-huset närmast terminal 3 när långtidsparkeringen var fullsatt och man hade ett flyg att passa). Så jag har inga synpunkter på taxorna. Däremot skulle jag vilja ha råd vilken långtidsparkering folk brukar använda sig av på Sturup. De ligger allihopa inom gångavstånd från terminalen på Sturup. Vilken är säkrast?

Vill helst inte komma tillbaka och finna att bilen blivit utsatt för skadegörelse, inbrott eller i värsta fall stulen. Känns jävligt att man ska gå och fundera i dessa banor. För några år sedan var det nämligen en stöldvåg på just Sturup minns jag. Vet inte om de fått ner den statistiken. Har dock inte läst om något på sistone. Hörde dock talas om att en likadan bil som min blivit stulen när jag hade den inne på verkstad nyligen i just Sturup eller dess omnejd. Sitter väl i bakhuvudet och gnager. Det finns nog inga garantier var man än väljer att parkera. Låg inte flygplatsen så illa till med bättre förbindelser från Helsingborg hade jag nog valt att ställa bilen hemma i garaget. Ett alternativ är kanske att be någon vän från Lund ta hand om bilen och lämna av den när jag kommer tillbaka.

För 8 dagar:

P-hus 1200 kr
P2 800 kr
P1 & P3 450 kr

MMX_P_550.gif

http://www.swedavia.se/malmo/till-fran/parkering/

Bifogat

• MMX__P.pdf
    135.3 KB · Visningar: 441

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Använd dom här så har dom ansvar för din bil http://www.renbil.nu/malmo/valetparking.php

Tack för tipset. Frågan är vilket ansvar de har? Kollar de till bilarna under tiden regelbundet? 75 kr tillägg från normala p-avgiften innebär mest troligt att bilen står på P1 och P3. Verkar mest vara en bekvämlighetstjänst i mina ögon där de parkerar bilen åt en och tar fram den när man kommer tillbaka och erbjuder en del extratjänster.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Något som jag aldrig refelekterat över, säkraste parkeringen på Sturup :). Kan i alla fall säga att P2 brukar jag och mina kollegor knalla över för att komma till hotellet på andra sidan och det är inte vart jag skulle parkera min bil om jag var ute efter en säker parkering...

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Tack för tipset. Frågan är vilket ansvar de har? Kollar de till bilarna under tiden regelbundet? 75 kr tillägg från normala p-avgiften innebär mest troligt att bilen står på P1 och P3. Verkar mest vara en bekvämlighetstjänst i mina ögon där de parkerar bilen åt en och tar fram den när man kommer tillbaka och erbjuder en del extratjänster.

Bilarna kolas till dagligen och parkeras på deras egna platser som är kameraövervakade! När jag jobbade där hade dom fullt ansvar över bilen under hela tiden och ersatte eventuella skador, bilarna var parkerade inomhus!

Nu var detta ett bra tag sen men jag har använt dom varje gång jag rest!!!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Något som jag aldrig refelekterat över, säkraste parkeringen på Sturup :). Kan i alla fall säga att P2 brukar jag och mina kollegor knalla över för att komma till hotellet på andra sidan och det är inte vart jag skulle parkera min bil om jag var ute efter en säker parkering...

Ligger hotellet till vänster om P3 på kartan och folk drar emot väskor mot bilarna på vägen bort? Tack för tipset. P2 är uteslutet med andra ord.

Ta tåget till lund senan flygbussen?

Nej, det är inte alls intressant. Om det gått en flygbuss direkt hade jag tagit det alternativet, men inte hålla på med byten efter en resa med en del transfer där man bli ståendes i Lund eller Malmö på tågstationen. Jag vill kunna komma från dörr till dörr framförallt på hemvägen.

Bilarna kolas till dagligen och parkeras på deras egna platser som är kameraövervakade! När jag jobbade där hade dom fullt ansvar över bilen under hela tiden och ersatte eventuella skador, bilarna var parkerade inomhus!

Nu var detta ett bra tag sen men jag har använt dom varje gång jag rest!!!

Jag har mailat dem och kollat hur det hela går till. Är det som du säger verkar det vara det bästa och billigaste! alternativet.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping