Råd av val till trafikskola i göteborg

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
Som rubriken, eller vilka trafikskolor skall man undvika om man säger så. Lär ju finnas många bra.

Har kollar runt i olika trådar men flesta är ej aktuella.

Själv har jag bokat in mig på guldhedens trafikskola på tisdag (första lektion)
Men läser nu på några gamla recensioner att de inte lär ut bra, och man får dela på läraren med andra elever.

Någon som har erfarenhet av guldhedens eller andra skolor? Då jag är student vill man helt undvika skolor som vill mjölka ut all pengar.

Tacksam för all hjälp

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Utan tvekan Kramérs trafikskola http://www.str.se/hemsidor/index.asp?strnr=1326&filial=
Ligger vid Ullevi norra. (Se karta på deras hemsida)
Eric och Stig är kanonlärare!

Angående Guldhedens trafikskola så har jag inte hört så gott om dem. Hade en dubbellektion med en kille en gång som hade en uppkörningstid inbokad genom Guldhedens trafikskola, men dem lyckades på något vis slarva bort tiden åt honom, samt att det strulade sig med lektionerna. Har även hört om lektioner som i sista stund bara har blivit inställda.

var iof två från Guldhedens trafikskola som körde upp samtidigt som mig, så dem lyckas väl trotts allt få fram sina elever till slutprovet:rolleyes:

Men som sagt, jag kan varmt rekomondera Kramérs:tummenupp
Inte säker, men tror att dem har den bästa uppkörningsstatistiken i Göteborg:va

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
håller med om kramers. 3 riktigt bra lärare. men jag föredrar erik och mattias framför stig. dom är ganska polpulära så boka lektioner i god tid. är ganska tjockt i deras böcker.

en sak att tänka på. kolla upp lite vad du skall ha gjort och vad du HAR gjort och tala om att du vill göra dehär. tjöta på dom å säg att du klarar de bättre än dom säger. annars slutar de som för mej. du har en helvets massa lektioner bakom dej och undrar när du ska få boka uppkörning och får höra att du har massa moment kvar i boken innan vi bokar.

ang dela lärare med 2 elever tycker jag är jävligt bra. de gör dom på kramers oxå om du bokar 60 minuterslektioner. man ser ganska bra vad den andra gör för fel och ställer dom felen brevid ens egna och kan förbättra sej mycket på det viset. och det kostar nada pengar heller:)

en sak till:) det händer att man blir bjuden på fika när man är ute och åker:)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
klart du ska köra på "Kul på Hjul" Stefan tror jag han heter! Han är supertrevlig och har dessutom Mc vett så det räcker och blir över! :tummenupp för honom!

Annars kan jag starkt rekomendera Bruhn´s trafikskola ute i tynnered! Både Joakim Bruhn och Fredrik är super! Dom stöttar en till 110 %

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tog några lektioner med stefan, kul på hjul. Jag hade inget annat än super:tummenupp , att säga

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Gillar också Stefan på Kul på hjul:tuttar Ett trevligt gäng där borta:)

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
jupp
Kul på hjul :tummenupp

Tog mitt kort där, de ger mycket bra tips o knep och har stor erfarenhet. Tack vare dem lärde jag mig krypkörningen rätt och fick bra koll på den, till skillnad mot en annan skola...

Tyvärr så är det en populär skola och det kan vara svårt att få bra tider.

Annars har man hört att Kramérs är en bra skola.

//Fredrik

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Jag gick på Tommys Trafikskola vid Heden. Har bara gott att säga om dom.

Peekaboo

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
SV650N & RD350
körkort

Jag gick på Tommys Trafikskola vid Heden. Har bara gott att säga om dom.

Jag har hört blandat om Tommys, bra personal, men jag vet flera (läs två) som bytt till kramers då de inte tyckte att lektionerna gav så mycket.

Jag har själv gått på Kramers och jag kan verkligen rekommendera dem. Bästa statistiken i Göteborg, trevlig personal och mycket seriösa.
De ansträngde sig verkligen för att jag skulle få körkortet ASAP.

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Gick på Guldhedens och har bara gott att säga om dem, riktigt jävla bra faktiskt :va

Tog väl hand om en och lärde ut bra. Fick verkligen en känsla om säkerhet och mån. Sedan är de trots det unga och förstår vad MC handlar om så blir med rätt fokus tycker jag.

Smaken är väl som baken antar jag, men kritik ska vara nyanserad och då ska även det som är bra fram. Fick en lektion avbokad, men det var mer vatten ute än det är i kanalen, så det skulle varit fel om det hade varit lektion.

Så Christian och Patric får i alla fall min röst.

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
Tack för alla era råd, kommer nog testa en lektion på guldheden, annars har jag också bokat upp några lektioner hos kramers.

Hur många lektioner fick ni ta innan ni vara "klara" för uppkörning.
Själv har jag noll erfarenhet av MC. Kört lite moped o så när ja var yngre.

Eftersom jag är student så vill jag komma undan så billigt som möjligt.
Funderade på att gå på hallstatrafikskola "superintensiv" på 3 dagar (kör upp tredje dagen), efter att jag har tagit nåra lektioner i gbg.

forsätt gärna att skriva eran erfarenheter av andra trafikskolor

Tack igen för all hjälp

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Tack för alla era råd, kommer nog testa en lektion på guldheden, annars har jag också bokat upp några lektioner hos kramers.

Hur många lektioner fick ni ta innan ni vara "klara" för uppkörning.
Själv har jag noll erfarenhet av MC. Kört lite moped o så när ja var yngre.

Eftersom jag är student så vill jag komma undan så billigt som möjligt.
Funderade på att gå på hallstatrafikskola "superintensiv" på 3 dagar (kör upp tredje dagen), efter att jag har tagit nåra lektioner i gbg.

forsätt gärna att skriva eran erfarenheter av andra trafikskolor

Tack igen för all hjälp

Jag tog 10 lektioner, men hade inte heller någon tidigare erfarenhet av MC, inte ens moppe (ingen egen i alla fall) så tror det var rätt normal tid eller vad man ska säga. Somliga gör ju det jättesnabbt och andra behöver mer tid. Allt handlar ju om när du själv känner att du är redo att träna själv för fulllärd blir man ju aldrig, man ska bara lämna körskolan med tillräckligt mycket kunskap för kunna lära sig att bli en bra förare själv.

Bra riskmedveten förare innebär ju inte tråkigt och långsamt, bara att man drar på, på rätt ställen och vet vart man ska vara extra uppmärksam. Har du bilkörkort sedan tidigare så har du i alla fall en del gratis i form av trafikvana, även om bil och MC inte är samma sak.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln