1. Skippa stånkor om du ska åka på (gud vet varför) långturer.. De är roliga på bana och i stan, men gosh vad ledsamt det är på E4an..
2. Ska du börja åka bana lite mer seriöst, så seriöst att du skapar en tråd om hojvalet iaf. Skippa SV650 och liknande "budgethojar". Jag har en SV650 (tjejens) som jag åker gata med, och har snurrat ett par varv bana med den också. Grymt svampigt trots Öhlinsgaffel och i mina ögon rejält svårkörd och "osäker" jämfört med hojar med bättre komponenter och geometri.
3. Vad är din budget då? För inköp, försäkring och drift? Svårt att tipsa utan ramar.
4. Du vill ha en SuperDuke. Har du inte råd med försäkringen vill du ha en 990SM. Alternativ av rang är Triumph Street Triple, men är fortfarande dyra i inköp. Eller racead CBR600 / R6 som har gatprylar kvar och är påställda/påställningsbara.
I slutändan är verkligheten att det inte finns nån perfekt hoj. Frågan är om du vill ha en banhoj du gfår köra på gatan med, eller en gathoj som funkar bra på bana. Och om gathoj innebär europasemester eller räkmacketurer till Roslagen.
2. Ska du börja åka bana lite mer seriöst, så seriöst att du skapar en tråd om hojvalet iaf. Skippa SV650 och liknande "budgethojar". Jag har en SV650 (tjejens) som jag åker gata med, och har snurrat ett par varv bana med den också. Grymt svampigt trots Öhlinsgaffel och i mina ögon rejält svårkörd och "osäker" jämfört med hojar med bättre komponenter och geometri.
3. Vad är din budget då? För inköp, försäkring och drift? Svårt att tipsa utan ramar.
4. Du vill ha en SuperDuke. Har du inte råd med försäkringen vill du ha en 990SM. Alternativ av rang är Triumph Street Triple, men är fortfarande dyra i inköp. Eller racead CBR600 / R6 som har gatprylar kvar och är påställda/påställningsbara.
I slutändan är verkligheten att det inte finns nån perfekt hoj. Frågan är om du vill ha en banhoj du gfår köra på gatan med, eller en gathoj som funkar bra på bana. Och om gathoj innebär europasemester eller räkmacketurer till Roslagen.