Råd med strypningssats R1 -98

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Nu har jag lossat förgasarbryggan, så att det är helt "öppet". Men frågan är vilken sida brickorna ska sitta på. Om det är på ovan eller undersidan av de slangklämmorna som sitter där.. Nån som kan svara på det?

Får nämligen problem när jag lägger brickorna på ovansidan, när jag ska sätta tillbaka förgasarbryggan igen, att bryggan inte går i riktigt..

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Det stämmer att man måste ha ett intyg på att hojen är strypt. Men det finns inget som säger att intyget måste vara skrivet av en verkstad. Jag skrev mitt intyg själv när jag ströp ned min första hoj och det var inga problem. Det som kan vara bra är att ha ett vittne som skriver under att han sett att du monterat i brickorna på intyget.

Nej det du säger är fel. Om du ringer eller läser på bilprovningens sida så ska det gegentligen göras av AUK verkstad. Jag hade juh turen att känna meken på min lokala Suzuki verkstad och fick där en stämpel.

Om de är kinkiga så kan de ge fan i att släppa igenom hojen ....

///Micke

"måste ALLT vara org". Är dom så noga? Vad jag hört har många åkt in med t.ex. miniblinkers, slipon m.m.

Jo det har jag med hört men varför chansa??? Bättre att göra det riktigt ifrån början så de inte har något att klaga på. Tråkigt ifall de inte släpper igenom den och du får lägga ut cashen en gång till:näsblod

///Micke

Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Nu har jag lossat förgasarbryggan, så att det är helt "öppet". Men frågan är vilken sida brickorna ska sitta på. Om det är på ovan eller undersidan av de slangklämmorna som sitter där.. Nån som kan svara på det?

Får nämligen problem när jag lägger brickorna på ovansidan, när jag ska sätta tillbaka förgasarbryggan igen, att bryggan inte går i riktigt..

Brickorna ska sitta i insugningsgummit under förgasar eller insprutsbryggan. Det lilla hålet ska var vänt neråt i lutningen.

///Micke

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Brickorna ska sitta i insugningsgummit under förgasar eller insprutsbryggan. Det lilla hålet ska var vänt neråt i lutningen.

///Micke

Jo det är jag med på. Men frågan är om det ska sitta innan eller efter slangklämman (som håller fast förgasarbryggan)?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...