Råd vi köp av husa -03

Tattered

Gucci,rosa piké, då blir det ligga av!!
Gick med
27 Aug 2005
Ort
U-hamn
Hoj
Husaberg 501
Hur brett däck kan man kränga på innan det tar i kedjan/svingen, har idag 165 på, (4.25 fälg) kan man få på ett 170? ska beställa nästa månad hade jag tänkt, jobbigt om det inte passar, Brett är ju fett!! (husaberg –03)
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Tattered skrev:
Hur brett däck kan man kränga på innan det tar i kedjan/svingen, har idag 165 på, (4.25 fälg) kan man få på ett 170? ska beställa nästa månad hade jag tänkt, jobbigt om det inte passar, Brett är ju fett!! (husaberg –03)

Det blir inte mkt bredare på en 4,25 fälg bara konstigare profil på däcket.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Det satt 180-däck bak på min förra.. Såg helt psycho ut, och funkade inge vidare heller.. Och detta på en 4.25"-fälg. Kedjan svarvade lite i däcket också.
 

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Kungshamn
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
jag hade 150 bak när ja köpte min husa, bytte till 160 men även det ser ballongbetonat ut så nästa blir 150 igen. nog tjötat om däck. köp nu den där -03:an erik!!!! :tummenupp
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
tyson skrev:
jag hade 150 bak när ja köpte min husa, bytte till 160 men även det ser ballongbetonat ut så nästa blir 150 igen. nog tjötat om däck. köp nu den där -03:an erik!!!! :tummenupp


Vad begärde han för den?

81,1h typ 440 mil. FP helsystem, ombestyckad förgasare. Väl servad. Ventiljustering kan göras innan leverans.

55000kr?
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
StarkStröhm skrev:

Låter som ett normalpris. Många tror att deras Husabergare är gjorda av guld, du tjänar mkt på is i magen vid köp av hojar som Husa o dyl. Fortfarande ser man 01or o 02or som begär över 50 lakan plus örngott för sina motard-Husor.
För 65 lakan köpte man nya 04 FS650e under första halvan av året. Går säkert att få 05or för det snart om inte nu..?

/Dave
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
David P. skrev:
Låter som ett normalpris. Många tror att deras Husabergare är gjorda av guld, du tjänar mkt på is i magen vid köp av hojar som Husa o dyl. Fortfarande ser man 01or o 02or som begär över 50 lakan plus örngott för sina motard-Husor.
För 65 lakan köpte man nya 04 FS650e under första halvan av året. Går säkert att få 05or för det snart om inte nu..?

/Dave

De där med att det skulle gälla husaberg är ju bara dumt att påstå, tur att du lade till dyl efter för det gäller då varenda hoj överallt.

Kollar man priser på blocket så är en 03 för 45 nära på stulen och kollar man här är det ok.

Sen kommer vanliga svenssons och kollar just blocket på normala priser och lägger sig mittemellan. De priserna som finns att välja på.

Går man till sporthojs annonsblock så är det totalt förstört anser jag, köpa på sporthoj och sälja på blocket kanske. Men tvärtom är totalt omöljigt..

Det går lika gärna köpa hos återförsäljare och sälja privat som att kolla här.

Jag blev bjuden mer av en handlare för min gsx-r 750 -00 än vad folk på sporthoj kallar "normalpris"

Bäst är nog att ge fan i att köpa någon hoj alls och sparka på flintabil istället.

Finns begagnatprislistan kvar någonstans välgömd på hojtorget?
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Jag förstår att du känner dig träffad, eftersom du har din till salu o vill ha så mkt pengar som möjligt för den.

Med dylikt menar jag hojar i samma kategori, mao racehojar.

Vad gäller Blocket så kan man även se att annonserna ligger inne ett bra tag. Och gör dom det kan man väl konstatera folk begär för mkt..? De mesta hojarna i annonserna har varit inne o vänt några ggr på blocket.

Här är en firma med en till salu för 39900 (förvisso privat men ändå, kvar)
http://www.blocket.se/view/6500086.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&city=0

Här en en kille med lite otur om han gett fullpris:
http://www.blocket.se/vi/6847039.htm?ca=22_s

Annars går han bara back 5 papp på 500mil.

Ännu ett "rån":
http://www.blocket.se/vi/6877530.htm?ca=22_s

Rån?:
http://www.blocket.se/view/6602953.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&city=0

Nåja, vi kan väl konstatera att det är en dålig investering att köpa räshoj... (om man inte får tag i en RC30 i org. skick för 20papp då)

/Dave



Grrrooov skrev:
De där med att det skulle gälla husaberg är ju bara dumt att påstå, tur att du lade till dyl efter för det gäller då varenda hoj överallt.

Kollar man priser på blocket så är en 03 för 45 nära på stulen och kollar man här är det ok.

Sen kommer vanliga svenssons och kollar just blocket på normala priser och lägger sig mittemellan. De priserna som finns att välja på.

Går man till sporthojs annonsblock så är det totalt förstört anser jag, köpa på sporthoj och sälja på blocket kanske. Men tvärtom är totalt omöljigt..

Det går lika gärna köpa hos återförsäljare och sälja privat som att kolla här.

Jag blev bjuden mer av en handlare för min gsx-r 750 -00 än vad folk på sporthoj kallar "normalpris"

Bäst är nog att ge fan i att köpa någon hoj alls och sparka på flintabil istället.

Finns begagnatprislistan kvar någonstans välgömd på hojtorget?
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
David P. skrev:
Nåja, vi kan väl konstatera att det är en dålig investering att köpa räshoj... (om man inte får tag i en RC30 i org. skick för 20papp då)

/Dave

Jag är inte sådär värst träffad eftersom min inte är till salu. Jag bara började prata efter hur mina annonser har varit. Oavsett vad för hoj jag ägt.

Prutar man 5000kr under vad normalpriset är på blocket och sen försöker sälja för 7000kr under det så är det väl något som gått snett på samma år. Nu är det suzukin det gällde förstås.

Sedan menar ju vissa på att vinter styr priset lite, men kolla på blocket och r1 cyklar, det är väl dom som är överpris på om någon cykel. Vågar inte ens köpa någon eftersom priset på en -00 kan variera mellan 45-65000kr.
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Grrrooov skrev:
Jag är inte sådär värst träffad eftersom min inte är till salu. Jag bara började prata efter hur mina annonser har varit. Oavsett vad för hoj jag ägt.

Prutar man 5000kr under vad normalpriset är på blocket och sen försöker sälja för 7000kr under det så är det väl något som gått snett på samma år. Nu är det suzukin det gällde förstås.

Sedan menar ju vissa på att vinter styr priset lite, men kolla på blocket och r1 cyklar, det är väl dom som är överpris på om någon cykel. Vågar inte ens köpa någon eftersom priset på en -00 kan variera mellan 45-65000kr.

Hmm, sen när började vi prata om R1? Självklart styr vintern priset, vissa säljare har bara svårt att inse det. Men vissa brukar lära sig varpå det kommer en massa små pilar o överstrukna siffror i annonsen. Det tar bara längre tid för dom att sälja hojen. Självklart vågar man köpa en när det gäller sådana dussinhojar, med så många exemplar på marknaden är ju chansen stooor att nån vill bli av med den extra mkt.

Finns det nån som betalar det begärda priset som står på Blocket?

/Dave
 

StarkStröhm

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Överallt
Hoj
Yamaha R1 -06 Fighter, KTM 640, Honda CB500 Four
Jag är iaf nöjd med vad jag kommer få ge för den, har putat ner den 5k på att däcken inte va i nyskick. För övrigt är det inget lull-lull på den mer än svart plast och cross ljuddämpare.

Skall hämta den i eftermiddag, synd bara att det är e jävla massa snö så man inte kan ut och få rasta den en sväng. :)
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
David P. skrev:
Hmm, sen när började vi prata om R1?
Finns det nån som betalar det begärda priset som står på Blocket?

/Dave

Det var bara ett bra exempel på luddiga priser eftersom dom finns i så stort antal. En husa är inte lika lätt att se den stora skillnaden på. Tycker jag.

Det där med att få det begärda priset tycker jag aldrig stämmer utan alla prutar alltid och folk sätter alltid prutmån därefter, det är det svåra med blocket. Här så verkar folk sätta ett pris direkt utan minsta prutmån, det är svårt det där. Jag som smålänning har ju att pruta i blodet och det är väl inte bara mig det gäller.

Är det någon större skillnad på hur husorna går om dom är standard från -03 till -05. Avgassystem gör väl karaktären lika på dom i slutändan kanske? Eller hur är dom?

StarkStröhm skrev:
Skall hämta den i eftermiddag, synd bara att det är e jävla massa snö så man inte kan ut och få rasta den en sväng. :)

Jo för fasen, det kan du göra ändå. Köp lite M6*30 med 22mm planbricka och låsmutter och släng i det i dina gamla däck. Det går ju köra då, bara det är snö under så du aldrig kommer ner till asfalten.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=25977&page=7&pp=10

Där kan du börja läsa lite.
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top