Rådjur... ikväll var det NÄRA, lite för nära...

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
gamle svarten skrev:
den ölen försvann snabbt vill ja lova! :hihi

// Jocke

Ja, f..n va små ölen är nuförtiden, när jag var ung så var dom mycket större, eller så är det bara som vanligt när man blir gammal, -"det var väl bättre förr"... :D

/B
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ja det där med vilt som dyker upp brukar få en att köra lugnare ett tag sen efter.
Man får syn på dem bromsar så mycket man kan och när bromsningen är slut har man passerat stället där de sprang över vägen med råge, då får man sig en tankeställare.

Inte helt ovanligt om man bor i skogen som jag gör, brukar tänka på det i skymmning och gryning att det kan dyka upp djur.
 

msx

Missnöjd MC
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tullinge
Hoj
Trajja Street Triple-08
benkar skrev:
:hej Ja, tyckte det gick besynnerligt långsamt, tittade efter en Övningskörningsskylt, men ditt inlägg förklarar ju det hela, även det faktum att ni inte dök upp, var lite nyfiiken på vilken "Missnöjd MC" det var jag skådat, känner ju några.

Och skönt höra varför ni inte dök upp!

Vajer, hmm, MC-Varuhuset brukar ju ha en hel del delar på hyllan! Och HelaHojen har väl inte öppet på lördagar? är annars min favorit-hondareservdelsleverantör.

/B


Nämen tjena!
Så det var du som vinkade så artigt när du körde förbi = )
Den missnöjda var Wånkan denna gång!
Å lagomt missnöjd då polarens vajer gått av samt att min bråkar för fullt så det blir att skruva lite i helgen....
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Viltvisslor finns på Kennets MC i gbg, såg ett par när jag var där i veckan och hämtade saker.

För er som vill ha i göteborgs-trakten alltså...


EDIT: Gött att allt gick bra Benkar med dig och hojen :tummenupp
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Vad skönt att de åtminstone hade hyfset att kliva upp på vägen på en raka :tummenupp Viltvisslor låter som en bra idé, om de funkar och du hittar något ställe i Stockholm som har, så hojta till, jag är också intresserad!
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
msx skrev:
Nämen tjena!
Så det var du som vinkade så artigt när du körde förbi = )
Den missnöjda var Wånkan denna gång!
Å lagomt missnöjd då polarens vajer gått av samt att min bråkar för fullt så det blir att skruva lite i helgen....

Hej hej! Klart man vinkar och tackar då man bli förbivinkad! Ja, dig har jag väl träffat på ett par gånger bl.a på Lelleträffen? (jag och namn.... :rolleyes: )

En SV650 -03 som bråkar? Hojen är väl nästan ny? Hoppas det fixar sig!

/B
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Ja det där med vilt är ju en anledning till att jag inte kör lika mycket på väg längre... Något liknande hände mig för typ fem år sedan.
Jag och några andra var ute på en kvällsrunda på favoritvägen. Vägen är en 70 väg, detta partiet har en serie av 3-4 svängar varav två svänger nästan 110-140 grader. Här ligger man alltså med knäskrap och runt 120km/t.
I denna vänster, i fullt nerlägg, kommer två rådjur utskuttandes på vägen, vartefter jag kör mittimellan dem.... Kunde ju liksom inte bromsa direkt.
Och ja, det blev nog en rand i brallan... :D

Denna uppleverlse hör nog till mina topp 10, skräck/nära döden bla bla...

Så alla ni gatputtar... ta det lungt på kvällarna och prova gärna köra bana.
:tummenupp
 

msx

Missnöjd MC
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tullinge
Hoj
Trajja Street Triple-08
benkar skrev:
Hej hej! Klart man vinkar och tackar då man bli förbivinkad! Ja, dig har jag väl träffat på ett par gånger bl.a på Lelleträffen? (jag och namn.... :rolleyes: )

En SV650 -03 som bråkar? Hojen är väl nästan ny? Hoppas det fixar sig!

/B

Jajjemän både där och på Rapido har vi träffats å disskuterat = )
Har fått en måndagsexemplar :mad: den har bråkat med mig sen jag köpte den..... så jag börjar bli van. Men det ska nog lösa sig denna gång oxå!
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
benkar skrev:
Från Grödby vidare mot Tungelsta (dvs på Sorundavägen). Kör om ett litet mc-gäng, bla en silverfärgad SV650 (eller 1000) med en "Missnöjd MC" bakom styret. När det är runt 3-5 km kvar till Väländan (T-korset i slutet av Bulten åt Tungelsta till) just där vägen blir bredare, får mittlinje, en lång raka, så händer det....

Tur att det gick bra :)
Men kan du förklara för en gröngöling vad uttrycket "Missnöjd MC" betyder? Är föraren missnöjd med sin MC, eller vadå :va
 

msx

Missnöjd MC
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tullinge
Hoj
Trajja Street Triple-08
rikard1979 skrev:
Tur att det gick bra :)
Men kan du förklara för en gröngöling vad uttrycket "Missnöjd MC" betyder? Är föraren missnöjd med sin MC, eller vadå :va

Det betyder att det är en medlem från "klubben" Missnöjd MC Stockholm som var ute körde.

:hihi
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
rikard1979 skrev:
Tur att det gick bra :)
Men kan du förklara för en gröngöling vad uttrycket "Missnöjd MC" betyder? Är föraren missnöjd med sin MC, eller vadå :va

Jag undrar faktiskt detsamma. Varför heter klubben "Missnöjd MC"?
Nä, klubbnamn kan man nog ta i en separat tråd förresten.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
Skönt att höra att våran Roslags- och SH-guru är i oskadat skick.
Vilket flax du hade, nu är det mycket djur som rör sig, gäller att vara uppmärksam. :Bugar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top