"Råka" ta bort strypbrickor eller inte?

Ta bort brickor eller ej?

• Antal röstningar
    0

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Jag står nu och väger för och nackdelar med att ta bort strypbrickorna på min hoj...
Jag vet att jag inte bör ta bort brickorna men jag har svårt att motivera det...så kan ni hjälpa till?

EDIT: Hojen ifråga är min Diversion, dvs istället för 34hk så får jag 61hk

Simon

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
MT 01
Burre skrev:
Jag står nu och väger för och nackdelar med att ta bort strypbrickorna på min hoj...
Jag vet att jag inte bör ta bort brickorna men jag har svårt att motivera det...så kan ni hjälpa till?

EDIT: Hojen ifråga är min Diversion, dvs istället för 34hk så får jag 61hk

Man kan väll ha (nästan) lika roligt på en strypt cykel...
Själv kommer jag att köra strypt, jag vet att jag inte kan behärska de otroliga krafterna som finnes i dagen maskiner.. :skrämd

mustic

PEACE to the dawgs
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snart 125:a
Re: Re: "Råka" ta bort strypbrickor eller inte?

Neox Spunk skrev:
Man kan väll ha (nästan) lika roligt på en strypt cykel...
Själv kommer jag att köra strypt, jag vet att jag inte kan behärska de otroliga krafterna som finnes i dagen maskiner.. :skrämd
och du kör 125:a!!! :skrämd

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
går hojen ordentligt när den är strypt ? alltså rent. röstade väck med kraffset.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Nu när du har lagt upp den här pollen är det nog bäst att du har dom kvar, annars är det väl nån som sätter dit dig :rolleyes:

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Skulle vilja rösta på båda då ordet "ungjävel" satt så bra i munnen! :D :p

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
petter skrev:
går hojen ordentligt när den är strypt ? alltså rent. röstade väck med kraffset.

Jo, den går faktiskt väldigt rent. Jag är faktiskt till och med lite rädd för att brickorna redan är borttagna. Vet dock inte säkert. Jag törs inte titta efter heller, för då vet jag att jag tar bort dem om de sitter där.

Men är det så att brickorna är borttagna så är jag väldigt besviken på hojen...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Burre skrev:
Jo, den går faktiskt väldigt rent. Jag är faktiskt till och med lite rädd för att brickorna redan är borttagna. Vet dock inte säkert. Jag törs inte titta efter heller, för då vet jag att jag tar bort dem om de sitter där.

Men är det så att brickorna är borttagna så är jag väldigt besviken på hojen...

Nu går du genast ut och tittar :D

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Jonne_boy skrev:
ha dom kvar en början..

sen kanske du kan ta bort dom efter massa mil till

Jo, de ska sitta kvar till besiktningen, och det är en månad kvar tills dess...får se vad som händer sedan

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Rigge skrev:
Nu går du genast ut och tittar :D

Hehe...kanske det...

Anledningen till att jag vill ha bort dem är att det är väldigt nära att den ska orka sig upp på ett hjul...jag hoppas att de där sista *räknar matte* 27 hästarna ska räcka...som det är nu så får jag upp framhjulet någon decimeter i ungefär 1 sekund, sen så orkar den inte längre...

blev också nästan frånåkt av en peugeot 205 förra veckan...det sved ska ni veta

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tjena!
Om jag får säga min mening så e nog inte bakhjulsåkning nåt man ska försöka sig på när man inte har kört mer än 40 mil (var det så, eller läste jag fel?) Själv hade jag strypningen på ganska länge i början. Vem som helst kan gasa hårt rakt fram, men om man inte e så van och det skulle råka gå lite för fort så ligger man risigt till.

Burre skrev:
Hehe...kanske det...

Anledningen till att jag vill ha bort dem är att det är väldigt nära att den ska orka sig upp på ett hjul...jag hoppas att de där sista *räknar matte* 27 hästarna ska räcka...som det är nu så får jag upp framhjulet någon decimeter i ungefär 1 sekund, sen så orkar den inte längre...

blev också nästan frånåkt av en peugeot 205 förra veckan...det sved ska ni veta

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
PacMan skrev:
Tjena!
Om jag får säga min mening så e nog inte bakhjulsåkning nåt man ska försöka sig på när man inte har kört mer än 40 mil (var det så, eller läste jag fel?) Själv hade jag strypningen på ganska länge i början. Vem som helst kan gasa hårt rakt fram, men om man inte e så van och det skulle råka gå lite för fort så ligger man risigt till.

Mjo, visst läste du rätt alltid...men varför ska jag inte försöka mig på det?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
strypningen är viktig om du råkar köra på nånn .. om du har mellanklasskort... annars är det väl bara att ta bort den ? eller?

//jaG

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...