"Råka" ta bort strypbrickor eller inte?

Ta bort brickor eller ej?

• Antal röstningar
    0

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Inte för att låta allt för faderlig men skulle nog vara dumt att rycka brickorna innan du åtminstånne loggat 1000mil.
Å slangåka kan du alltid göra i framtiden... du måste ju ha något kul att se fram emot... se det som en morot för att köra av dig 1000mil med en j_vla fart. :D

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Zeb_Macahan skrev:
strypningen är viktig om du råkar köra på nånn .. om du har mellanklasskort... annars är det väl bara att ta bort den ? eller?

//jaG

Annars så tycker jag att viktigaste borde vara att alla inblandade klarar sig utan större skador...om jag tar bort brickorna så står jag naturligtvis för det om något skulle hända

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Fenix skrev:
Inte för att låta allt för faderlig men skulle nog vara dumt att rycka brickorna innan du åtminstånne loggat 1000mil.
Å slangåka kan du alltid göra i framtiden... du måste ju ha något kul att se fram emot... se det som en morot för att köra av dig 1000mil med en j_vla fart. :D

Innan jag har kört 1000 mil så har jag fått det tunga kortet automatiskt i alla fall...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Burre skrev:
blev också nästan frånåkt av en peugeot 205 förra veckan...det sved ska ni veta
DU, jag har blivit frånåkt av en moppe! Det om något sved :D. Iofs så var det på en 30-sträcka och tydligen gäller inte dessa begränsningar moppe-ungar :).

Vore jag dig skulle jag nog ha kvar strypningen tills jag kört så att jag är ordentligt van med hojen.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
sgtpepper skrev:
DU, jag har blivit frånåkt av en moppe! Det om något sved :D. Iofs så var det på en 30-sträcka och tydligen gäller inte dessa begränsningar moppe-ungar :).

Vore jag dig skulle jag nog ha kvar strypningen tills jag kört så att jag är ordentligt van med hojen.

haha, men grabbar hur går era mellanhojar egentligen :skrämd blir man nästan omkörd av en moppe så är det illa :fakta
hehe, jag piskar väl era hojar ganska räjält då :brynad vad toppar din hog SGTpepper?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
skulle tro att du for sota blod om du ställer till en olycka där din hoj sen visar sig vara ostrypt. Dels olovlig körning och försäkringsbedrägeri, är nån då skadad med så lär du få pynta en hel del ur egen ficka.
Det går ju heller inte att säga att du inte tänkt ställa till några olyckor.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Burre skrev:
Mjo, visst läste du rätt alltid...men varför ska jag inte försöka mig på det?

Helt enkelt för att det e farligt. Jag behärskar inte själv denna konst speciellt bra, men jag har testat å det e allt annat än trevligt när hojen reser sig mer än man har tänkt sig. Visst går det att bromsa ner den med bakbromsen men den reflexen har man ju inte sen födseln direkt. Du har kanske iofs inte tänkt att wheela så högt, men jag tror det e bra att lära sig köra på två hjul ordentligt innan börjar försöka köra på ett.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Hammet skrev:
haha, men grabbar hur går era mellanhojar egentligen :skrämd blir man nästan omkörd av en moppe så är det illa :fakta
hehe, jag piskar väl era hojar ganska räjält då :brynad vad toppar din hog SGTpepper?

piskar o toppar, va det inte termer man brukade använda när man körde moppe :rolleyes:

Last edited:

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
Jag erkänner.. jag hade tagit bort dom så fort jag kommit runt hörnet från besiktningen!

Klart man ska lära sig bakhjulsåka från början... "Man kan inte lära gamla hundar att sitta" och det tror jag iaf. :crash

Revv it!!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hammet skrev:
Eh, min hoj är inte en mellanklasshoj, med ålderns rätt (28 år) så innehåller den 120 otyglade hästar och jag kan lova dig att jag drar din 125 :). Min hoj toppar enligt senaste Bike ca 230 km/h, vad toppar din? :D ;)

Anledningen till att jag blev omkörd var som jag skrev att det var på en 30-sträcka där jag inte kännde för att fortköra, något som moppen inte brydde sig om.

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Silwer skrev:
skulle tro att du for sota blod om du ställer till en olycka där din hoj sen visar sig vara ostrypt. Dels olovlig körning och försäkringsbedrägeri, är nån då skadad med så lär du få pynta en hel del ur egen ficka.
Det går ju heller inte att säga att du inte tänkt ställa till några olyckor.

Jag är medveten om allt detta...

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
PacMan skrev:
Helt enkelt för att det e farligt. Jag behärskar inte själv denna konst speciellt bra, men jag har testat å det e allt annat än trevligt när hojen reser sig mer än man har tänkt sig. Visst går det att bromsa ner den med bakbromsen men den reflexen har man ju inte sen födseln direkt. Du har kanske iofs inte tänkt att wheela så högt, men jag tror det e bra att lära sig köra på två hjul ordentligt innan börjar försöka köra på ett.

Visst är det farligt, det är jag fullt medveten om...Och ja...jag misstänker också att det blir allt annat än trevligt ifall den reser sig för mycket. Men som det är nu så behärskar jag all den bakjulsåkning som går att göra med den nuvarande effekten på min hoj. Och alltså kan jag gå vidare till nästa steg...

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Hammet skrev:

Skulle vara ganska så mycket tuffare ifall du läser det du citerar ordentligt...jag förstod direkt att han höll 30 km/h eftersom att han påpekade att det var en 30 väg...

Skeebum

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha WRF250 -07
Att ta bort sina strypbrickor är ju samma sak som skenförsäkring, om inte värre... Och det vet vi ju alla hur vi känner för det!!!

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...