Röd blir blå på fredag

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Taz skrev:
Jo, hurså? Det var nya Michelin Pilot Sport i våras.

Menar du att ingen ägt den sedan du sålde den till handlarn i Västerås? I så fall är det ju kanon, men jag tänkte att det kanske kunde vara dax att byta sulor...

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Hmmmm....

r1100s skrev:
Taz skrev:
Jo, hurså? Det var nya Michelin Pilot Sport i våras.

Menar du att ingen ägt den sedan du sålde den till handlarn i Västerås? I så fall är det ju kanon, men jag tänkte att det kanske kunde vara dax att byta sulor...

Den här hojen har en lite spexiell historia. Först hade Johans MC i Göteborg den, jag hade en VTR som jag köpt i T-land som jag bytte in mot den blå skönheten. Senare bytte jag bort henne mot en röd SV650s, som nu min flickvän har, köpte sedermera en gul Daytona -00:a. Den fyllde dessvärre inte hennes plats (snackar om den blå Daytonan, inte flickvännen) så jag ringde upp han som hade hand om henne och frågade om han ville byta jämt och det ville han. Han hade inte bytt däck, men det gjorde jag. Så däcken har nog rullat en 50-100 mil. N'Lasse har gjort ett finfint köp. Bara systemet rullade loss nytt på en 16 lappar. Finns inte nu att få tag på.

//D

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Re: Hmmmm....

Taz skrev:
Den här hojen har en lite spexiell historia.
//D

Jag betvivlar inte köpet men hade inte förhört Lasse om däckens skick. Jag ser fram emot att provköra den och jämföra med vad jag minns av provkörningen av en röd Daytona, 99a tror jag det var, med Triumphs egna kolfiberslip-on. Tilläggas bör att jag då hade en Blade 00a som egen hoj och referens så även om ljudet var otroligt bra så kände jag att min blade hade mer att ge effektmässigt. Lasse går åt rätt håll och jag känner igen mönstret. Hans fördel är att han inte har blöjbarn att ta hänsyn till vilket gör att han kan satsa mer på hoj än jag själv. Lite avis blir man med det skall endast ses ur en positiv vinkel! Trepip är trepip och jag avgudar enkelsving, jag har det nu och haft det på VFR800!

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Den här blå... är inte alls som en gammal röd 595:a med Triumphs originalblås.... den här är BLÅ (snabbaste färgen) och har ett Akrapovic Titan Race Helsystem..... fattaru... ;)

Du kommer att känna när du testar Lasses nya att det din blade gav dig på toppen.... det vrålar 955:an ut ända från 3000rpm och upp tills när din blade började yla på alla cylindrar.... :D :D :D

(Heliga äro enkelsvingar och Våga vägra radfyror.... :fakta )

//D

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Vad är det som inte är klart med hojen då? Det låter ju ovan som om den har stått på firman länge, då borde den väl varit klar för avhämtning för länge sedan!!!

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Lyckan är fullständig!

De hann inte göra 2000-milaservicen bla pga att de inte fick tag på oljefilter och att de hade hur många hojar som helst att fixa.

Men! Jag hängde med Taz och Bluegreengrey dit för att hämta Taz's hoj som varit där på service och då frågade jag om jag inte kunde ta den ändå över helgen och komma tillbaka nästa vecka och fixa servicen och det gick bra!!!!! :crash :D :tummenupp :rock

Så nu står den här hemma! :D :D Går som ett spjut gör den...

Dessutom har jag inte ens betalat den för Nordea hade stängt! "Det fixar vi nästa vecka så kan du köra i helgen" sade de! :crash Snacka om service!!!

Rekommenderar å det varmaste FunBike i Västerås till alla! :tummenupp Jag tänker alltid låta dem serva min trajja, Sulas blåser jag bara förbi på väg till FunBike!! :D :D

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Och idag har jag och r1100s varit till Vaxholm + extra körning. Nästan hela dagen har jag varit ute och åkt! :D

Och jag som *aldrig* skulle ha en hoj med över 100 hästar. :rolleyes: Fan va kul det är! :crash

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
n'Lasses Daytona

n'Lasse skrev:
Och idag har jag och r1100s varit till Vaxholm + extra körning. Nästan hela dagen har jag varit ute och åkt! :D

Och jag som *aldrig* skulle ha en hoj med över 100 hästar. :rolleyes: Fan va kul det är! :crash

Jag måste säga efter en kort provtur att n'Lasses blåa Daytona har det bästa ljudet jag hört från en traja! Trajor, särskilt Daytona med slipon brukar låta som musik, men denna hoj med Acra-helsystem har ett grovt muller som inte är skarp utan bara ljuvligt, fast det klart vid en omkörning på fullgas så låter det en hel del! Hojen går mycket stabilt med en underbar effektutveckling. Redan från 3000 stampar den på och ger gott om kraft och ökar succesivt. Jag kunde inte så här på första provturen säga att det finns någon effektpuckel. Den blå färgen är mycket fin och tillsammans med vita blinkers, enkelsving, enkelsving (ja jag tycker enkelsving är så väldigt fint!) och titanrör så är den mycket fin att beskåda. n'Lasse med sitt breda leende och hojen skiner ikapp med solen! Grattis Lasse, du har blivit med hoj med pulver i!
P.S. Jag har bytt nick, vem vet med dessa influenser kanske man djupgräver i pluskan och åter hostar upp för en räcer igen, går nu som Simba.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag, XXBlackbird ock kortstubina stötte på den lilla Lasse
men vän idag och jag säger bara att det är tur att det finns
öron... annars hade nog flinet gått runt skallen på stackarn :rolleyes:

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Affe_R1 skrev:
Jag, XXBlackbird ock kortstubina stötte på den lilla Lasse
men vän idag och jag säger bara att det är tur att det finns
öron... annars hade nog flinet gått runt skallen på stackarn :rolleyes:
:D :D :D :D :D :D

Och sedan så åkte vi tillsammans kvällen lång! Och så fort som det kom en raka så blev Affe bara en liten prick i backspegeln! :D

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
n'Lasse skrev:
:D :D :D :D :D :D

Och sedan så åkte vi tillsammans kvällen lång! Och så fort som det kom en raka så blev Affe bara en liten prick i backspegeln! :D
Det kan ju bero å att jag inte gasade något,
Det ger mig inte så mycke att gasa på rakorna :p

Det konstiga va, att när jag/vi tourade på kurvig väg
så försvann du vääääldig fort i min backspegeln :fakta :D

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...