Röd BMW på Österlen

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Oerhört trist det som hände med poliserna (en död och en svårt skadad), men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att de borde kunna jaga ett fordon så pass trafiksäkert att de ser ett tåg åtminstone.

Men jag kan ju ha fel, kanske är det skymt eller nåt på platsen där det hände...
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Zee skrev:
Oerhört trist det som hände med poliserna (en död och en svårt skadad), men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att de borde kunna jaga ett fordon så pass trafiksäkert att de ser ett tåg åtminstone.

Men jag kan ju ha fel, kanske är det skymt eller nåt på platsen där det hände...


Nu har det hänt och det är naturligtvis tragiskt. Ingen idé att ens yttra ifrågasättanden tycker jag.

/ Johan
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Fakkverk skrev:
Nu har det hänt och det är naturligtvis tragiskt. Ingen idé att ens yttra ifrågasättanden tycker jag.

/ Johan


Visst. Hoppas ingen tar det på fel säät. Hemskt trista att sånt här ska behöva hända. Tydligen har runtomkringboende klagat på järnvägskorsningen innan också. Trist att ingen lyssanr förrens det händer en olycka..
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
R.I.P :(

En röd bmw med GRÖNA fälgar kan väll inte vara allt för svårt att hitta?
 

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Transalp -87
ja det är tragiskt som faan...









...hur i helvete kan nån sätta gröna fäljar på en röd bil :huvet



skämt å sido.. trist för familjen å kollegorna. hoppas banverket kan få upp ögonen å sätta dit bommar eller nåt annat
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Farbrordane skrev:
ja det är tragiskt som faan...

...hur i helvete kan nån sätta gröna fäljar på en röd bil :huvet

skämt å sido.. trist för familjen å kollegorna. hoppas banverket kan få upp ögonen å sätta dit bommar eller nåt annat

Ja mycket bra ide, borde finnas bättre varningssytem :confused:
Fast det kanske inte så lätt att uppfatta dom befintliga varningarna när man är mitt uppe i en biljakt...
 

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Transalp -87
om det nu ens fans nån vaningssignal...är det en väldigt lite väg så kanske det bara var en skylt och inte ens en lampa eller klocka
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Farbrordane skrev:
om det nu ens fans nån vaningssignal...är det en väldigt lite väg så kanske det bara var en skylt och inte ens en lampa eller klocka
Kan vara väldigt svårt att veta när det kommer tåg ibland, körde efter lillträskvägen i somras med hojen (jävligt kul väg) och där går vägen först på vänster sida av rälsen och sen höger, jag körde över och sen typ 10 sekunder senare när jag tittade vänster så såg jag tåget :skrämd kändes lite dumt :3freak
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
bissmark skrev:
Sant, det är besparingar. Inget annat!

Mmmm, dom där nötterna på Banverket som är i farten och drar in på allt, sen får SJ skit för det. Precis likadant som när de gräver av en kabel och tågen blir stående... :7peta

För några veckor sedan skulle det repareras en bit räls och när en bit av den befitliga skenan kapats av insåg man att biten man tagit med var för kort... :rofl Samtidigt som man hade problem att svetsa pga vädret...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det var en kompis farsa som klarade sig med i princip alla ben krossade. Vet inte hur han har tagit det då han inte varit i skolan sen den här veckan.

Vad jag har förståt så är det inte skymd sikt på platsen.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Lugn skrev:
Mmmm, dom där nötterna på Banverket som är i farten och drar in på allt, sen får SJ skit för det. Precis likadant som när de gräver av en kabel och tågen blir stående... :7peta

"Dom där nötterna på Banverket" arbetar på regeringens uppdrag - och anslagsfinaniseras på så sätt. Det är således politikerna - och i förlängningen det svenska folket som bestämmer ramarna.

Banverket gör idag stora insatser för att ta bort plankorsningar eller öka säkerheten vid dem.
Målsättningen är att minska antalet olyckor till högst 25 olyckor per år, en halvering från 1996. Arbetet har kommit långt. Vid tågtrafikens huvudlinjer finns några hundra oskyddade korsningar kvar och det dubbelspåriga nätet är idag helt utan dessa korsningar.

Antalet plankorsningar har de senaste åren minskat från mer än 16.000 till cirka 8.500 stycken.
Det finns flera olika sorters plankorsningar. Allt från korsningar med bommar där många vägtrafikanter passerar varje dag till oskyddade korsningar där endast ett fåtal passerar.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
duckie skrev:
"Dom där nötterna på Banverket" arbetar på regeringens uppdrag - och anslagsfinaniseras på så sätt. Det är således politikerna - och i förlängningen det svenska folket som bestämmer ramarna.

Nähä?? En öm punkt? :7peta

Hur många förseningar orsakar då Banverket varje år? Vad kostar det tågbolagen? :confused:
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Lugn skrev:
Nähä?? En öm punkt? :7peta

Hur många förseningar orsakar då Banverket varje år? Vad kostar det tågbolagen? :confused:

Jag kan inte några siffror - men tex nedanstående diagram visar att förseningarna främst orsakas av tågoperatörerna följt av infrastrukturfel pga Banverket.

Och vad det kostar tågbolagen? Ptja - Banverket får betala böter om man försenar tåget mer än fem minuter.
En mindre försening kostar Banverket 100 kronor per minut förutom en fast avgift på 1000 kronor per tillfälle. Vid större förseningar utgår ett större bötesbelopp och en 60 minutersförsening kan innebära ett bötesbelopp på närmare 100 000 kronor.
 

Bifogat

  • förseningar.JPG
    förseningar.JPG
    61.9 KB · Visningar: 56
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top