Rödvin.Dessa gillar vi.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vadnu!? Jag trode du var en äkta rövinsproletär!

Rött vin är gott, fine. Att i den här tråden se en blandning av låginkomsttagare, studenter, kollektivanslutna, fjortisar, snorvalpar och andra fattiglappar spela allan blev dock för mycket. My bad, sorry.
:(

För övrigt är saft gott, bara en riktig jävla idiot skulle starta en tråd om favoritsaft.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Rött vin är gott, fine. Att i den här tråden se en blandning av låginkomsttagare, studenter, kollektivanslutna, fjortisar, snorvalpar och andra fattiglappar spela allan blev dock för mycket. My bad, sorry.

För övrigt är saft gott, bara en riktig jävla idiot skulle starta en tråd om favoritsaft.

Sååå,nu tar vi och lugnar ner oss lite.

Saft är något små barn dricker för dom är totalt sockerberoende och inte för dom är törstiga.

Ett gott vin,en bra wisky,en pilsner,en hojtur,en bra låt,en bra film är något som är en njutning för själen och inte endast är till för att tillfredsställa något primalt behov av underhållning,transport eller fylla,att det sedan råkar bli något av bägge gör ju inte saken sämre. ;)

Nä,ta och hacka på någon vänsterpartist istället,det gör du bättre. :)

Henrik

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
andra fattiglappar spela allan blev dock för mycket. My bad, sorry.

Jag tror du helt missar poängen. Det finns inte några vinkännare i denna tråd! Är man vinkännare eller tror sig vara så diskuterar man inte vin på SH. Möjligen har det tittat in någon "som baaara dricker amaråååne" och en å annan som vill flasha någon fin pava de fått i studentpresent...

Majoriteten är snarare skruvkorkare och andra som mest tänker på procenten...

De flesta av oss är glada 50-100-kronors-drickare som köper på chans. 9 av 10 gånger kommer man hem med ett mediokert vin som man biter ihop och dricker med resultatet att man iaf bedövar sig till TV:s trista helgunderhållning och somnar i soffan.

Det som däremot är värt att dela med sig av är just att man nån enstaka gång hittar en kombination av ett "svennebanan-vin" och en maträtt som faktiskt är större än summan av delarna.

Någon lycklig fredagkväll hittar man just det där skruvkorksvinet som funkade till just den där bearnaise-sås-pizzan...

...och som vinnolla är det just de kombinationerna man har glädje av att få tips om. Mina egna tips är precis samma svennebananresultat av "trial-and-error" som vid några få tillfällen blivit succé....

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Rött vin är gott, fine. Att i den här tråden se en blandning av låginkomsttagare, studenter, kollektivanslutna, fjortisar, snorvalpar och andra fattiglappar spela allan blev dock för mycket.
My bad, sorry.:(.

He_rik skrev:
Sååå,nu tar vi och lugnar ner oss lite.
Saft är något små barn dricker för dom är totalt sockerberoende och inte för dom är törstiga.
Ett gott vin,en bra wisky,en pilsner,en hojtur,en bra låt,en bra film är något som är en njutning för själen och inte endast är till för att tillfredsställa något primalt behov av underhållning,transport eller fylla,att det sedan råkar bli något av bägge gör ju inte saken sämre.
Nä,ta och hacka på någon vänsterpartist istället,det gör du bättre.

Nämen Henrik, du måste väl förstå att Markus värld totalt rasade samman när han insåg att inte bara fina trendängsliga besserwissers som han som drack vin. Han hade ju gått igenom livet i tron om att vin endast var något
för de fina, de lite bättre helt enkelt.

Så när (citat) en blandning av låginkomsttagare, studenter, kollektivanslutna, fjortisar, snorvalpar och andra fattiglappar diskuterade detta ämne, vin,
blev hela hans existens att han var förmer än andra hotad.
I ren panik fick han ett nervöst skrattanfall och startade en safttråd för att säkerställa nivån.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Någon lycklig fredagkväll hittar man just det där skruvkorksvinet som funkade till just den där bearnaise-sås-pizzan...

Sällan man blir rörd av dina inlägg på ett positivt vis. Men tror inte att jag är någon jävla bög bara för det. :mad: För övrigt blir du tjock av de där pizzorna.

Jag ska ta med dig på en vinhandlartur , man kollar först flaggorna. USA, Israel är okej. Spanien var okej, nu skiter men i dem för de went sosse och drog från Irak med svansen mellan benen. Italien är bra sedan Silvio is back. Australien is okej det med för det är ur miljöhänseende vidrigt att köpa 1kg produkt från andra sidan jorden.

I alla fall, sen kollar man hur flaskan och etiketten ser ut, färggranna bilder ger plus. Sådant där nät ger plus det med. Korken glömmer man kolla oftast. Vinet ska vara rött, jag tror jag hajat att Rioja är gott ofta. Priset ska vara mellan 39 och 45 för nu är det lågkonjunktur, alla måste bidra till att sabba statens finanser. :fakta

en blandning av låginkomsttagare, studenter, kollektivanslutna, fjortisar, snorvalpar och andra fattiglappar

Åh, nu mobbar du mig igen. Jag börjar ta illa vid mig av dina påhopp. :gråta
För övrigt undrar jag vilken kategori du tillhör, allihop va? :hihi

Last edited:

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Åh, nu mobbar du mig igen. Jag börjar ta illa vid mig av dina påhopp. :gråta
För övrigt undrar jag vilken kategori du tillhör, allihop va? :hihi[/QUOTE]

Man tar bara illa vid sej av sanningar Markus:D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
För övrigt blir du tjock av de där pizzorna.

Aj, den där kändes! :mad:
Nådde en ny rekordvikt häromdagen. Vettefan hur jag ska nå matchvikt till sommaren. Några tips mister fitness?

Ripasson är sjukt god.

Masi Campofiorin "ripasso" - Italien

Rätt sida hundralappen men godare!
Campolieti :fakta
http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=6792

Markus borde testa det bara för att stötta Berlusconi!

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
[YOUTUBE-ID]bJJOs2FrExA&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Ja det där eviga smakandet, det är faktiskt pinsamt.
Det är ju för övrigt inte till för att tala om huruvida det är gott utan för att tala om huruvida det är dåligt. Ställ inte ut något på bordet som kan vara dåligt borde vara en bra tumregel. Och om man skulle göra samma sak med maten, tycker du grisen smakar trikin?

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Det är ju för övrigt inte till för att tala om huruvida det är gott utan för att tala om huruvida det är dåligt.
Ställ inte ut något på bordet som kan vara dåligt borde vara en bra tumregel.

Håller med till fullo. Om man ändå inte har något bra och trevligt att tillägga så ska man vara tyst, det borde vara en bra tumregel.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Är inte den enda anledningen till "smakandet" att man ska kolla så vinet faktiskt är drickbart?!

Det är ju knappast så man får en ny pava bara för att man vid "smakandet" upptäcker att man valt fel vin...
Man provsmakar eller luktar väl enbart för att kolla så det är drickbart så de har en chans att langa fram en ny pava om vinet skulle vara skadat?!

......det är iaf som jag förstått det vilket å andra sidan gör det ytterst patetiskt att se alla "glas-snurrar-sniffare" som ger sig på en vin-analys så snart servitören korkat upp för provsmakning...

Provsmakningen är bara till för att godkänna vinet ur ett "går-denna-flaska-att-dricka"-synpunkt...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Håller med till fullo. Om man ändå inte har något bra och trevligt att tillägga så ska man vara tyst, det borde vara en bra tumregel.
Absolut, det påminner om folk som skriver i rödvintipstrådar utan att ens gilla rött vin eller tipsar om restauranger de inte varit på, sinnessjukt!

Är inte den enda anledningen till "smakandet" att man ska kolla så vinet faktiskt är drickbart?!

Det är ju knappast så man får en ny pava bara för att man vid "smakandet" upptäcker att man valt fel vin...
Man provsmakar eller luktar väl enbart för att kolla så det är drickbart så de har en chans att langa fram en ny pava om vinet skulle vara skadat?!

......det är iaf som jag förstått det vilket å andra sidan gör det ytterst patetiskt att se alla "glas-snurrar-sniffare" som ger sig på en vin-analys så snart servitören korkat upp för provsmakning...

Provsmakningen är bara till för att godkänna vinet ur ett "går-denna-flaska-att-dricka"-synpunkt...

Precis, och om restaurangen inte vet hur de skall hantera eller köpa vin så kanske de borde starta en annan typ av verksamhet. Som om kocken skulle komma med såsen och fråga om vi tror den blir bra.

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Absolut, det påminner om folk som skriver i rödvintipstrådar utan att ens gilla rött vin eller tipsar om restauranger de inte varit på, sinnessjukt!

..eller personer som inte vet hur man svarar på ett inlägg utan att vara überspydiga.
Om det mot förmodan skulle finnas ett spår av en trevlig mening i inlägget blir folk så förstummade att de inte förstår vad som menas och frågar om de fallit offer för ondsefull ironi...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
..eller personer som inte vet hur man svarar på ett inlägg utan att vara überspydiga.
Om det mot förmodan skulle finnas ett spår av en trevlig mening i inlägget blir folk så förstummade att de inte förstår vad som menas och frågar om de fallit offer för ondsefull ironi...

Nu fattar jag, du menar mig va?
Nu har du hackat på mig i 24 tim snart. :(
Tror jag går och skär mig lite, brb.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Rövin är livets dryck. Tyvärr har jag endast råd att dricka Umbala bib, då det går ganska mycket här hemma. Lyxar till med en rioja ibland. Köper inte flaskor över 100:-

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Precis, och om restaurangen inte vet hur de skall hantera eller köpa vin så kanske de borde starta en annan typ av verksamhet.

Jag vet ju att du har en sak gemensamt med alla gulablendkärringar och det är din smak för BiB-vin och dålig eurodance så därför ger jag denna lilla gåva:

[YOUTUBE-ID]c2pmVwFryV8[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende