Rörken 2005?

sandstream

Guest
I slutet på årets säsong fick vi fylla i ett frågeformulär om körningarna på Rörken. Någon ansvarig som redan nu vet om resultatet ger några förändringar nästa år?

Hoppas på körningar måndag - fredag 17 - 22, lördag - söndag 10 - 15.
Kan ni ordna det så går jag med i SMC :tungan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fler dagar till "Rörken-körningar" (mc på kartingbanan) kan vi se oss om efter den dagen helvetet fryser till... ungefär. Bortsett från enstaka dagar när man kan hyra banan efter överenskommelse med Raymond (som har kontrakt på kartinguthyrningen), så är det träningsdagar för karting, uthyrning övrig tid och så ett par lediga kvällar som är just lediga...

(Jag brukar istället intensivträna på COOP-parkeringen eller andra trevliga högfartsbanor, tills väktare/polis tycker att det får räcka för idag :3freak )

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
sandstream skrev:
I slutet på årets säsong fick vi fylla i ett frågeformulär om körningarna på Rörken.

2. Någon ansvarig som redan nu vet om resultatet ger några förändringar nästa år?

3. Hoppas på körningar måndag - fredag 17 - 22, lördag - söndag 10 - 15.

1. Kan ni ordna det så går jag med i SMC

:tungan

2. Den Enkät, som typ 111 personer har fyllt i, är sedan någon månad tillbax sammanställd som den berömda "Rörken Rapporten 2004"
Denne rapport, som konkluderar att det är trafiksäkerhets främjanda att delta i SMCs utbildning på Rörken har bl. a överlämnats till VV´s högsta chefer och även en Minister.
Rapporten appelerar till ägaren av 0-visionen om att Gokart banor över hela Sverige skal ställes till SMCs förfogenhet en gång i veckan - så att SMCs Medlemmer kan få trafiksäkerhets träning.

För oss som jobbar med Rörken - har vi nu lärt oss att deltagarna önskar;

* Mera teori - avancerad teori (gärna på dansk :kocko )

Så nu har vi en ny Teori-Grupp som jobbar på!

3. Vi kommer att jobba på att ha körningar vid några tillfällen med bl. a BMW MC Klubben (Rörken Gruppen kommer sålunda även att delta i övninger på Tuvängen vid Södertälje - vissa lördagar). Generellt är Rörken fullsat.

1. Pinsamt att du (och många andra) som är en flittig nöjd Rörken konsument INTE stödjar oss - med at spendera typ 200 pix för att göra SMC stärkare...

(Kanske vi ska ställe som krav att endast SMC medlem får delta :va
- f. ex. i kväll har SMC Repräsentanter med på möte Försäkringsbolagens branche möte - här jobbar vi som små svin för att DU ska ha försäkring på SMCs övningar på Inhägnat Tävlings Område 2005 :Bugar )

NB 1: Jag se och få lagt Rapporten utt - så det går att ta hem den...
NB 2: Sandstream - SMC, behöver folk som Du - som tar i :tummenupp

sandstream

Guest
Galne Dansken skrev:
NB 2: Sandstream - SMC, behöver folk som Du - som tar i :tummenupp
Jamen då så, då ska jag se till att bli medlem för 2005. Det får bli mitt nyårslöfte :D
Tror jag har frågat förut men med minne som en guldfisk är det bästa att fråga igen: Ska jag be om att få bli medlem i någon speciell avdelning för att pengarn ska gå till er som sköter om Rörken-körningarna?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
sandstream skrev:
Du menar att banan står tom ett par kvällar i veckan?

Ja, och det är dessa tillfällen som används för uthyrning till Uppsalapolisen, tidningen Bike, trafikskolor m.m. - förutom enstaka helger, såsom de BMW-klubben nyttjat. Vi som är medlemmar i Östra Aros (hint, hint!) har sedan gammalt också hyrt banan för egna körningar (utan försäkringar, nota bene!) - som mopperacing och andra spektakel...

sandstream

Guest
TomK skrev:
Vi som är medlemmar i Östra Aros (hint, hint!) har sedan gammalt också hyrt banan för egna körningar (utan försäkringar, nota bene!) - som mopperacing och andra spektakel...
Fin hint! :tummenupp

Jag vill rasta min minimoto nästa säsong :yoparty

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
Jamen då så, då ska jag se till att bli medlem för 2005. Det får bli mitt nyårslöfte :D
Tror jag har frågat förut men med minne som en guldfisk är det bästa att fråga igen: Ska jag be om att få bli medlem i någon speciell avdelning för att pengarn ska gå till er som sköter om Rörken-körningarna?

Klart du ska vara med! Vad jag vet finns inga avdelningar. Det enda du kan välja på är om du är direktansluten till SMC (det är jag) eller om du går med i en mc-klubb som är med i SMC.

MC-folket, som är deras tidning, blir allt bättre också. Särskilt bra är den vad gäller touring och konsumentinformation, typ försäkringar m m. Bra balans till Bike m fl som bara verkar stunta nu för tiden.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...