rörken 2005!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
wicker skrev:
Moi allihopa
Ny på gatan efter en tids uppehåll (vi snackar år)...

Vilken tid gäller för Rörken på måndagar?

Vill ju slipa bort gravrosten i mc-lederna innan någon annan hjälper en mer smärtsamt med det och dessutom lära sig lite nytt.

Pröva måndagar kl 18 så ska du se att det går bra : )
Lycka till med uppvärmingen :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Raid72 skrev:
Fråga: Får man köra fyrhjuling på Rörken?
Frågan gäller både gatreggad och fullrace, så länge de håller sig inom db-gränsen då förstås.

Det är nog ingen som tagit ställning till det - eller ens kommit på tanken. Det skulle i så fall bara kunna vara fråga om gatreggad maskin - oreggat får ej köras på de körningar som går under SMCs flagg (hyrd bana vid andra tillfällen kan vara en helt annan femma, men banhyra är svårt att ordna). Frågan får väl tas upp av Östra Aros styrelse, samt SMC Uppsala för diskussion.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Guuud så kul att man fick till TVÅ åk ikväll! Och nyttigt med bra tips från "banrävarna" tack som f-n för det! Trollis, M:et och Göran! Det gkorde verkligen nytta till 2:a åket! :tummenupp Extra cred till de som fotar! Alltid kul att se bilderna!

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Håller me Kongo fast på en lite "rosaskimrande" nivå. :)
Efter lite snopet avbrott i hojåkat pga. mektabbe så blir man snabbt varm i stället i dubbel bemärkelse!
Rörken e en beroendeframkallande drog på ett hälsosamt sätt! :tummenupp
Tack för idag! Natti!

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Bilder!

Det vore kul om dom som fotade igår kan lägga upp lite bilder! :Bugar

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Det är ju så jädra typiskt, redigt fint väder och inte en regndroppe i sikte, så sitter man i styrelsemöte hela kvällen :gnissla

JBG

Jonnie Be Good
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
BMW K1200RS -99
Bilder!

126 färska bilder finns i galleriet nu. Jag hoppas att jag har fått med åtminstone en bild på alla som körde (medans jag var där).

Ett tips till alla, slå av halvljuset så blir det bättre bilder. :tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Imponerande snabbt upplagt, goa bilder, men jag körde visst för långsamt för att få vara med :gnissla
/Hasse

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kanonbra väder å kanonbra folk, en perfekt måndagskväll!
Synd att jag skulle upp tidigt som attan idag tisdag,annars hade jag nog stannat tills mörkret gjorde intåg på Rörken:)
Kul åxå att prova annan hoj på Rörken, men oj vilken skillnad från ER5, på gott och ont..

Bifogat

• PICT0519 (Medium).JPG
    PICT0519 (Medium).JPG
    68.3 KB · Visningar: 49

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
TinaTjejen skrev:
Synd att jag skulle upp tidigt som attan idag tisdag,annars hade jag nog stannat tills mörkret gjorde intåg på Rörken:)
Kul åxå att prova annan hoj på Rörken, men oj vilken skillnad från ER5, på gott och ont..

Ojojoj, vad fick du betala för det där..??? :tuttar :)

//B

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
TinaTjejen skrev:

Med tanke på hur bra du kör så skulle du kunna dra nytta av en sportigare hoj än den du har idag. :banana

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Återigen, imponerande snabba ni är! Hade nog dröjt nån vecka innan jag fått upp mina bilder om jag fotat. BTW, vilka slutartider behöver man köra med ungefär, för att få hyfsat skarpa bilder i ljuset som var i går kväll?
Och nej, jag fastnade inte på några... Lika bra det, så får man inga illusioner krossade :hihi
/Hasse

JBG

Jonnie Be Good
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
BMW K1200RS -99
Tack för alla fina kommentarer!

HansJ - Så synd att du inte fastnade på bild, jag fotade mellan 19 och 20.30 ungefär. Du kanske körde tidigare/senare?

Slutartider kan jag inte svara på direkt, Jag är nybörjare så jag låter kameran sköta sånt än så länge, ställer bara skärpan manuellt.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bear skrev:
Ojojoj, vad fick du betala för det där..??? :tuttar :)

//B
:censored

:hihi
Kul var det i alla fall.
Väldigt bångstyrig innan däcken vart varma tycker jag, sen gick de hyfsat iaf. Den är ju på inget sätt lik ER5=tar en stund att vänja sig vid den :)

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
HansJ skrev:
Återigen, imponerande snabba ni är! Hade nog dröjt nån vecka innan jag fått upp mina bilder om jag fotat. BTW, vilka slutartider behöver man köra med ungefär, för att få hyfsat skarpa bilder i ljuset som var i går kväll?
Och nej, jag fastnade inte på några... Lika bra det, så får man inga illusioner krossade :hihi
/Hasse
Slutartiderna varierar beroende på grupp och tid på kvällen samt vilken kurva även beroende på hur du vill ha bilden. Jag gillar fartkänslan man får vid längre slutartider där man följer fordonet med kameran och låter bakgrunden bli blur. Dock svårare att träffa skärpan. Vill du bara ha skärpa, kör action så försöker ju kameran sätta snabbast möjliga tid, räkna med tider upp emot 300-400/1 för att få dem hyggliga. Minst.
Går inte att ge något exakt svar för att varje situation kräver sin inställning.

//F

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Tack för bilderna!

Bra bilder av fotograferna och snabba är ni oxå på att få upp dessa på nätet! Jag fastnade på ett par bilder men hoppas på att fasta på en bild med skärpa då jag lägger ner knäpuckarna i backen, men det kommer fler måndagar!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...