Rörken 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
??

RR_Jonas skrev:
2232249 Vad slog de ner på då? Jag stannade och fick inga böter, de kollade inte körkortet heller. Det enda han kollade var iaf jag hade en miniskyltm vilket jag inte har. Så det var bara att åka.


KUL att Polisen har tid att kolla efter miniskyltar men fullständigt skiter i att det står 20-30st fulla fjortisar på lastbilsflak och skriker/super när det är skolavslutning......
(hoppas att ni förstår min ironi) klart att man ska ha kul när man slutar skolan :fyllisar
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kawa_RR skrev:
2232178 nu stod polisen o tog flygande på hojar vid rörken, dem passade tyvärr även på att klocka bilister ute vid vägen. 1600 kr fattigare nu iaf. :mad: :huvet
Var hade de kontrollen någonstans ?
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Kawa_RR skrev:
2232178 nu stod polisen o tog flygande på hojar vid rörken, dem passade tyvärr även på att klocka bilister ute vid vägen. 1600 kr fattigare nu iaf. :mad: :huvet

Aah strålande!
Ett exemplariskt sätt att skapa ett trevligt klimat mellan polis och motorcyklister.
Då vet personerna som gillar att busa, att det är fritt fram att röja inne i Uppsalas centrala gator på Måndagar.. (Jag undrar vad varvtiden är längs ån runt pumpen)..

Vi motorcyklister kommer nog tvingas att inse att miniskylt och felaktigt placerad skylt inte längre tolereras.
Själv åker jag med en lång och ful läpp, det är inte vackert men jag hoppas jag slipper böter.

/Nicklas
 

Kawa_RR

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
cbr 1000rr
Dem stod där man svänger in till rörken. Åkte bil o det var hastighet dem tog mig på.
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
Kawa_RR skrev:
2233868 Dem stod där man svänger in till rörken. Åkte bil o det var hastighet dem tog mig på.
Du skulle ha hållit dig på Rörken istället
:7peta

Synd på boten iaf. :pannkyss

Blev själv stoppad men de var väldigt trevliga mot mig. Men jag har ju en stor, original, nummerplåt. Det enda de ev. skulle kunna anmärka på min hoj är miniblinkers och lite för välljudande system. Men det verkar som om de är *väldigt* intresserade av just felaktiga nummerplåtar. Polisen som kollade mig berättade också om att "Dansken" (vem fan är det?? :va ) hade skällt på dem ifjol när de var på Rörken och satte dit en del för nummerplåtar. Han (polisen) höll med om att det nog var lite dumt gjort av dem den gången. Och jag höll med honom om det och menade att det förtar ju lite av syftet med det vi håller på med på Rörken. Vi vill ju att *alla* kommer till Rörken! :yoparty

Fast ganska konstigt var det ju att de stod där nu igen och kollade bl a nummerplåtar... :confused:
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
TA med mig till Rörken nästa gång ni ska dit.... Så jag kommer iväg..
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Snart är det Rörken premiär för min del :banana
och sol är det ute också!
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Sb skrev:
2262639 Snart är det Rörken premiär för min del :banana
och sol är det ute också!

Jag missar rörken ikväll men kommer nästa måndag desto ivrigare :banana :banana :banana
mmmm Mille!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Nalken skrev:
2233636
Vi motorcyklister kommer nog tvingas att inse att miniskylt och felaktigt placerad skylt inte längre tolereras.
Själv åker jag med en lång och ful läpp, det är inte vackert men jag hoppas jag slipper böter.

/Nicklas
Med tanke på att jag idag blev stoppad för SJÄTTE gången iår (5:e på hojen) :3freak på Valhallavägen i sthlm och att jag åkte på flygande den 13:e så är det nog tyvärr attinse att jag kanske måste byta till skylt av pingisbordsstorlek , ett tag iallafall...

Men eftersom detta är Rörkentråden så ska jag väl även nämna att jag ska FÖRSÖKA hinna ut, men tror inte jag hinner tyvärr... Ha Det kul alla om vi inte ses! :tummenupp
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Kongo skrev:
2262710 Med tanke på att jag idag blev stoppad för SJÄTTE gången iår (5:e på hojen)
O vilken osis... Du får se till o få lite mer gashäng.
Lät som mig förra året det där... nu håller jag mig på småvägar!

Har vart o instruktörat uppe på rörberg men nästa måndag skall jag väl äntligen få prova hyndan på rörken=)
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Jezqio skrev:
2269428 Zgal gallery generator , inte avancerat alls. Vet dock inte hur det fungerar till Windows.http://zgal.sourceforge.net/

Finns förståss snyggare men inte många enklare :tummenupp
Inte lika imponerad av hemsidan... Första albumet man ser är "girls from Germany"

Sorry :felämne
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
:tuttar "girls from germany" .. vafan.. det där skulle jag nog läst innan jag öppnade länken här på jobbet.. :tomten
*asg*

/z
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top