Jo det är körning både den 23:e och den 30:e september på Rörken
Och den 29:e är det körning på Tuvängen.
Båda dessa banor ligger ju en bit längre söder över så snön har inte kommit än här
Jodå wdac,
det blev lite fler bilder från Rörken.
Dock bara från Grön & Gul grupp.
Själv var jag med på inte mindre än
14 av dina bilder. Det är jag som har
Orange nr 18.
http://www.pixbox.se/alb561196
AH
Hur gick det med syrran din efter hennes omkullåkning?aah, trotts att jag blev uppflyttad av instruktör till orange grupp så vart de inge mer bilder för de
I söndags var vi några som diskuterade rejsluft. Jag hade ca 2,0 Fram o Bak mot original 2,4 F/B. KTM's mekaniker från Österike rekommenderade mig att ha 1,9 fram o 2,0 bak när vi körde på Sviestad för en månad sedan.
I söndags så hade jag problem på banan. Jag hade skitsvårt att hålla spår. Ibland så svängde jag in så pass mycket att jag hade genat genom gräset i kurvan om jag hade fortsatt att hålla det spåret.
Väl i kurvan med nedlägg var det riktigt jobbigt oxå. Jag fick brottas med styret för att hojen skulle hålla det spåret jag ville.
Jag trodde att det hela berodde på en för hårt inställd styrdämpare som jag nyligen monterat. Men igår så kom svaret. På väg hem från jobbet stannade jag o bytte rejsluften mot instruktionsbokens 2,4 bar. vilken skillnad! Jag garvade hela vägen hem sedan.
Nu svänger ju hojen precis åt det håll jag vill o inte åt nåt annat håll.
Rejsluft är säkert jättebra på en storbana, eller kanske även på Rörken när det är varmare. Men det var inge vidare med rejsluft på en kall Rörkenbana. I alla fall inte för min hoj...
Ville dela med mig lite ifall det är fler som mixtrar med rejsluft.
ingen somhällst fara bara muskelsträckningar å en aningen rädd.. annars är hon på fötter hon va i stallet igår om jag fatta rätt på morsan.Hur gick det med syrran din efter hennes omkullåkning?
Rörken:
Racedäck: från ca 2.3-2.5 eftersom dom ALDRIG får upp sin riktiga arbetstemperatur.
Gatdäck: Enligt tillverkarens rekomendationer 2.3kg-2.9kg
Jag ska inte gå in på detaljer, men du bör ta dig en kraftig funderare över ditt beteende i söndagsingen somhällst fara bara muskelsträckningar å en aningen rädd.. annars är hon på fötter hon va i stallet igår om jag fatta rätt på morsan.
Ska ta det väldigt enkelt...jag körde 2.9 ibak på mitt Dunlop Sportmax och 2.5 fram på mitt Supercorsa SC1 (mjuk)
och de tog 2-3 varv på varje pass innan man våga gasa på då bakdäcket släpper lite om man gasar ur ordentligt ur kurvorna så de vart feg gasa runt å urkurvorna å bakdäcket är sprillans nytt
Detta gäller alla
Bara för att man känner personen i fråga som går omkull så blir man inte helt plötslig kunnig i vad som kan hända vid en omkullåkning.
Vi som "jobbar" där är inte några experter, men vi har helt klart mycket större erfarenhet av denna typen av olyckor och skador än vad en vanlig deltagare har. Som kompis ska man prata, uppmuntra och stödja personen i fråga, inte trycka ner på denna !!
Mitt råd till alla som kör på bana.
Om du inte har kunskap inom medicin eller liknande, lyssna på instruktörerna/personalen och lyd deras råd. Om inte ambulas krävs, så finns det alltid bilar där som man kan skjutsa in personen i fråga med. Hemresan och hojtransporten löser sig på en gång eller senare och det har aldrig varit ett problem!
Om vi säger till er att åka till akuten så det för eran egen säkerhets skull!!
//
Affe
Trafikansvarig SMC Uppsala
Jag ska inte gå in på detaljer, men du bör ta dig en kraftig funderare över ditt beteende i söndags
Detta gäller alla
Bara för att man känner personen i fråga som går omkull så blir man inte helt plötslig kunnig i vad som kan hända vid en omkullåkning.
Vi som "jobbar" där är inte några experter, men vi har helt klart mycket större erfarenhet av denna typen av olyckor och skador än vad en vanlig deltagare har. Som kompis ska man prata, uppmuntra och stödja personen i fråga, inte trycka ner på denna !!
Mitt råd till alla som kör på bana.
Om du inte har kunskap inom medicin eller liknande, lyssna på instruktörerna/personalen och lyd deras råd. Om inte ambulas krävs, så finns det alltid bilar där som man kan skjutsa in personen i fråga med. Hemresan och hojtransporten löser sig på en gång eller senare och det har aldrig varit ett problem!
Om vi säger till er att åka till akuten så det för eran egen säkerhets skull!!
//
Affe
Trafikansvarig SMC Uppsala
Ska ta det väldigt enkelt...
Alla däck måste värmas upp för att få sitt bästa grepp
(Gatdäck ca 50grader och racedäck ca 80grader)
Gatdäck är gjorde för att få upp den värmen fort eftersom man vill ha maximalt grepp till första korsningen.
Racedäck är byggda för precis det motsatta eftersom dom är gjorda för tävlingsbruk och där rör sig om helt andra påfrestningar, farter och högre arbetstemperaturer. (Den temperaturen får du inte upp i annat än i hög kurv/hastighet på stor bana eller med däckvärmare)
Även om däcken har bra grepp på gata/Go Cart banor så är temperaturen i däckan inte ens i närheten av den arbetstemperatur som dom kräver för sitt maximala greppet.
Därför bör/ska man köra uppvärmningsvarv med alla däck innan man börjar gasa.
Hur gick det med syrran din efter hennes omkullåkning?
Är det inte lättare att fråga mig direkt hur jag mår?
Du som vet vem jag e liksom....
Jag ber verkligen om ursäkt, det var inte meningen att hänga ut digden biten tänker jag inte ens gå in på delvis vet jag att mitt betende var helt fel å jag är inte sämmre än den att erkänna att jag gjorde fel i vissa avsenden i säkerheten. men de hade räckt med ett PM istället för att tala om det för mig.
Är det inte lättare att fråga mig direkt hur jag mår?
Du som vet vem jag e liksom....
det var en riktig rolig dag igår på Rörken Skitkul bana..!
det var en riktig rolig dag igår på Rörken Skitkul bana..!
Instämmer! Hur gick det för dig med BosseBatong på hemvägen?? För mig gick det bra, utan vare sig klagomål eller böter.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |