Rörken 2007 - den riktiga tråden

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
och vad har hänt med blicken??? måste vara den grymma hojen som stjäl all fokus :)

IMG_6764.JPG
 

Ayn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 600F '96
Får alltså vem som helst komma o köra när bmw klubben kör på Rörken, vilket märke på hojjen man en har???

Japp! Bara att köra! :tummenupp

Körde själv på Rörken för första gången någonsin idag, jisses vad nervigt först, men vad fasligt kul :)
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
och vad har hänt med blicken??? måste vara den grymma hojen som stjäl all fokus :)

Vad är det för fel på Blicken... tycker den är riktigt grym. *Döda kameramannen!!!*
:D

I övrigt tyckte jag det var en fantastisk dag, inga fadäser, duktiga och ödmjuka deltagare, och suveränt arrangerat av BMW-klubben.
 
Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Måndag och rörkenkväll... och jag är "hemma" så självklart ska det väl regna:huvet .

OM det regnar så tar jag fan "pilen" och åter ut och gör teorin..



Måste dessutom byta bakdäck IDAG, kanske inte är skitbra att köra när corden (stavning?) nästan är framme:rolleyes:
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Måndag och rörkenkväll... och jag är "hemma" så självklart ska det väl regna:huvet .

OM det regnar så tar jag fan "pilen" och åter ut och gör teorin..



Måste dessutom byta bakdäck IDAG, kanske inte är skitbra att köra när corden (stavning?) nästan är framme:rolleyes:

Vi håller tummarna för att det inte blir regn i Uppsala ikväll, skulle det dock komma några stänk så tror jag inte på nått ihållande regn, så kom ut o rasta hojen, du vet att den vill det! :yoparty
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Från bildtråden 2007-05-20 lyfter jag det här inlägget. Svar önskas av nån som har koll. :)

nLasse har inte riktigt helt rätt när han säger att det inte är någon körning nästa söndag (27/5). För det är faktiskt en.. En av de roligaste körningarna man kan åka på dessutom.

Men för att du ska få delta så krävs det ett mindre ingrepp.... det är nämligen tjejkörning. Total killdiskriminering bland deltagarna alltså.:tungan

Men att komma dit och spana lite är ju tillåtet. Kanske käka en korv och snacka lite skit i depån. Man vet ju aldrig, om du inte tagit teorikursen tidigare så kan du säkert få sitta med på ett hörn (om det inte är fullt, prio ligger naturligtvis på tjejerna). Då har du det tillgodo när du kommer upp nästa gång.
Ehhh? Är det verkligen det? Är inte det just en av anledningarna till separata tjejkörningar, att slippa värderande (verkliga eller inbillade) ögon från manliga åskådare?

Vi håller tummarna för att det inte blir regn i Uppsala ikväll, skulle det dock komma några stänk så tror jag inte på nått ihållande regn, så kom ut o rasta hojen, du vet att den vill det! :yoparty

Risken att det blir regn är väldigt, väldigt stor... och det är mitt fel. Jag åker hoj till jobbet idag.
 
Last edited:

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Från bildtråden 2007-05-20 lyfter jag det här inlägget. Svar önskas av nån som har koll. :)
Ehhh? Är det verkligen det? Är inte det just en av anledningarna till separata tjejkörningar, att slippa värderande (verkliga eller inbillade) ögon från manliga åskådare?

Har jag trampat i klaveret ang. det här så ber jag om ursäkt. Men det du säger är isåfall att jag utan instruktörshatten inte får åka med min flickvän till Rörken för att se henne åka... ?:confused:

//D
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Har jag trampat i klaveret ang. det här så ber jag om ursäkt. Men det du säger är isåfall att jag utan instruktörshatten inte får åka med min flickvän till Rörken för att se henne åka... ?:confused:

//D
Klaver? Nä inte då. :)

Jag letade rätt på en gammal tråd, från förra året, och det som står i den ger vid handen att du inte får följa med, eller inte och inte. Det handlar nog om att depån inte ska vara fulla av kritiska åsikter och "goda" råd och att vi ska kunna göra bort oss ifred.

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=126843

Har inte hört varken bu eller bä, om killar/gubbar är välkomna eller inte. Jag bara förutsatte att det var samma tänk som förra året. Kanske är det jag som trampat i klaveret? ;)
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Även mitt fel då isf.. Blir härligt att köra från Kungsholmen till Uppsala på mitt "slicks" i regn...:rolleyes:

Även jag kör hoj, här i Enköping skvätter det lite från himlen, men jag TROR det slutar snart...:confused: Hur som helst blir det Rörken rain or shine!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top