Rörken? CBR1000RR '06?

kfritzell

Nu får det bära eller brista...
Gick med
22 May 2005
Hoj
K1200S
Tjapp!

När är det dags att börja köra på rörken? Hann bara ta teorin förra året... :huvet det regnade de två gångerna jag skulle köra...

Tänkte se om "klumpen" har nåt på en bana att göra, går ju kanon rakt fram och lättare svängar, men hur uppför den sig på bana?? Nån här som har några erfarenheter av K1200S på bana?

En helt annan sak he he..

Är sugen på att byta till CBR1000RR '06 (den svarta) men försäkringen liknar ingenting... :mad: Någon som har nått tips.. bor i hus i Alsike med ett garage och är 33år... verkar inte hjälpa sådär skitmycket.. Vilket försäkringsbolag ska man välja?

C Ya!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ett tips är att kolla på äldre R1: or istället - de ligger ganska bra till försäkringsmässigt. Bara trafikförsäkrat då ? Finns det ingen märkesförsäkring för Honda ?

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
TomK skrev:
2102574 Ett tips är att kolla på äldre R1: or istället - de ligger ganska bra till försäkringsmässigt. Bara trafikförsäkrat då ? Finns det ingen märkesförsäkring för Honda ?
Kollade premier på ett par R1:eek:r som var äldre än min Honda, och premien var ibland lika eller dyrare.
Bolag som jag kollade emot var TH, Folksam och LF

Hondas egen märkesförsäkring via IF blir man ju mörkrädd åt när det gäller självrisker vid ev skada.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Gå sporthojskurserna anordnade av SMC i sommar och ring Folksam så ska du se att premien är roligare!

hur många år har du haft körkort för mc?

Klumpen går nog att få runt Rörken och det är bra träning men det är ju knappast optimala hojen att kasta runt där. Men syftet med att åka där är främst att utveckla sin förmåga att hantera cykeln, inte att sätta snabba varvtider så kom ut och åk med oss på Rörken i sommar!

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jag sku ALDRIG köra med en BMW K1200 på Rörkens gokartbana - det måste vara komplett hopplöst och umöjligt att få en sån koloss runt i dessa snäva kurvor :näsblod

Ska man köra opå Rörken krävs absolut en sporthoj av lättasta och stärkaste modell med +325 hk...

Du ger säkert 6.300 till If för märkesförsäkring på din K1200S och har 6.000 i självrisk... Kolla på SMCs Försäkring på Folksam och få en offert om du har gått på SMCs sporthojs kurser - Rörken kommer kvala in som sån under sommeren.. (hörde om nån i Stockholm som fick en R6 försäkrad hel/hel f. 6.000 kr.... :tummenupp )

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Galne Dansken skrev:
2104496 Jag sku ALDRIG köra med en BMW K1200 på Rörkens gokartbana - det måste vara komplett hopplöst och umöjligt att få en sån koloss runt i dessa snäva kurvor :näsblod

Ska man köra opå Rörken krävs absolut en sporthoj av lättasta och stärkaste modell med +325 hk...

Så är det :fakta Man bör inte heller vara över 30, för att orka hänga med i svängarna!

@deadmetal: Jag har LF på min r1 och ger 8000 hel/hel, vilket inte är billigt, men knappast något extremt heller med tanke på att den är påställd året runt och bara väntar på att luftas :) Har iofs inte kollat vad jag skulle behöva ge för t.ex. en cbr eller gsxr (de var en bra bit dyrare i inköp).

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...