Rörken?

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Hoj
X11
Är litet undrande hur det fungerar att köra på Rörken på måndagar,
har med mitt novisa kunnade sökt men ej funnit :tomten
Behövs någon form av licens? -isof kan man lösa denna på plats?
Ljudnivå etc...

Väldigt tacksam för svar och ev. en länk med info! :)

/ Peter

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
PETER-STHLM skrev:
2271055 Är litet undrande hur det fungerar att köra på Rörken på måndagar,
har med mitt novisa kunnade sökt men ej funnit :tomten
Behövs någon form av licens? -isof kan man lösa denna på plats?
Ljudnivå etc...

Väldigt tacksam för svar och ev. en länk med info! :)

/ Peter

Du åker dit, är det första gången så får du gå en teorikurs som gäller för hela säsongen, tar kanske 15-20 minuter där de går igenom lite säkerhetsaspekter med flaggor etc. Licens behövs ej, det är ej tävlingsverksamhet.
Efter kursen får du kvittera ut en väst, tror det kostar ca 150 kr, rabatt om man är med i smc(?)Uppland? och välja en av 4 hastighetsgrupper, sen släpper de ut grupperna i tur o ordning, de går igenom och besiktigar av hojarna ,sen så kör man i ca 15 minuter(det räcker, på liten kruvig bana är det som halvtimme på stor bana!!) innan det är ca 45 minuters vila till nästa körpassman får ut på banan, då man kan passa på att äta, dricka och umgås med mc-folk :tummenupp

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Rörkeninfo: http://www.smc-uppsala.org/rorken/information.html och http://www.smc-uppsala.org/rorken/rorken.html

Rörkenvägbeskrivning: http://www.smc-uppsala.org/rorken/vagbeskrivning.html

Det enda som krävs är att du går en kort teori om Rörken, (flaggor, vett och etikett och hur det fungerar allmänt på Rörken), en gång/år, för att få köra.
(och att du får en väst givetvis)
Det gäller att vara där i tid om man ska hinna köra. Du får ingen väst förrän du gått teorin så det händer att man får gå teorin och beroende på hur mkt folk som kommer, kan man bli utan väst den gången. Men nästa gång du kommer så ställer du dig i kö direkt för väst:)

comprende?

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Hoj
X11
TinaTjejen skrev:
2271067 Rörkeninfo: http://www.smc-uppsala.org/rorken/information.html och http://www.smc-uppsala.org/rorken/rorken.html

Rörkenvägbeskrivning: http://www.smc-uppsala.org/rorken/vagbeskrivning.html

Det enda som krävs är att du går en kort teori om Rörken, (flaggor, vett och etikett och hur det fungerar allmänt på Rörken), en gång/år, för att få köra.
(och att du får en väst givetvis)
Det gäller att vara där i tid om man ska hinna köra. Du får ingen väst förrän du gått teorin så det händer att man får gå teorin och beroende på hur mkt folk som kommer, kan man bli utan väst den gången. Men nästa gång du kommer så ställer du dig i kö direkt för väst:)

comprende?

si senorita :yoparty

MoYa

Made In Chile
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
CBR 954 -02 :)
Cyren skrev:
2271288 :huvet

trodde "en" betydde på tex "Voy a conducir motocicleta en Lunes". Men det är alltså el?

lär mig! :)

:felämne

Det ska el , sen så måste du skriva vad du ska köra "Voy a conducir una motocicleta el Lunes" :tummenupp "una" ska det va om du ska en motocicleta men om du ska köra på en motorcykel på måndag så ska du skriva Voy a conducir, en una motocicleta :3freak nu blev det mycket :D

Last edited:

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Hoj
X11
vilken tur att jag fick äran att lära folk världsspråket spanska :bow
min tanke var dock bara att brassa litet bana, men känner mig nästan som en profet af rang :tomten

/ P :yoparty

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vad kostar det att köra på röken förutom de 150 kr som västen kostar? Samt hur länge kör man, då menar jag inte körpassen på 15min?
/Fredrik

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Bearing skrev:
2271607 Det kostar bara hundra, och då får man köra 4 pass á 15 min mellan 18 och 22
okej, tack! man får nog dra sig dit när hojen är lagad till körbart skick igen.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Om man blir medlem i Östra aros mc-klubb kör man gratis där! kostade 275 för mig och det va inkl SMC medlemskap i ett år!

Medlemsavgifter 2006:
MC-Ägare (inkl SMC-avgift) 355:-
MC-Ägare (exkl SMC-avgift) 180:-
MC-Ägare under 18 år (inkl SMC-avgift) 275:-
MC-Ägare under 18 år (exkl SMC-avgift) 130:-
Familjemedlemskap (inkl 1st SMC-avgift) 455:-
Familjemedlemskap (exkl SMC-avgift) 280:-
Familjemedlemskap (inkl SMC avg, fritt antal familjemedlemmar) 560:-
Supporter (exkl SMC-avgift) 130:-

Rekomenderas!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Körning pågår mellan 18 och 22, eller? Har någon en kvalificerad gissning hur dags man bör vara där idag, om man ska ha plats, hinna med teori och inte vill missa något pass?

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
HansJ skrev:
2327053 Körning pågår mellan 18 och 22, eller? Har någon en kvalificerad gissning hur dags man bör vara där idag, om man ska ha plats, hinna med teori och inte vill missa något pass?

Jag tror att dom brukar ha ett teori pass vid 17.45 (är inte säker). Risken är ganska stor att du inte hinner få en väst samma gång du går teorin, grupperna fylls upp ganska snabbt. Men du kan ha tur, det beror på vilken grupp du vill köra i.

Alternativet är att stanna och fika och snacka skit efter teorin så kan du få köra något av de sista passen när folk börjar droppa av och lämna tillbaka västar.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024