Rörkenbilder???

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
Var på rörken och övade kurvtagning i måndags...liksom många andra,,,,,,,såg en fotograf med sällan skådat objektiv glida runt på banan och knäppa bilder.....undrar var dennna demon kom ifrån och var de underbara (förmodligen :) ) bilderna finns...............Släng upp dem här på SH vet ja! :banana :7peta :Bugar

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
Maciej EVO VI skrev:
2249194 jaha måste du köpa nya puckar nu ? :Rockbanan

Aaaaaaa det e du.....får ändra vad det är för hoj du kör.....köpte ett big pack på vägen hem......28 par för 150 spänn.....kanske inte bästa kvalié men det går ju så jävla mycket puckar nu......... :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
supermoppe skrev:
2249827 Ja lite bilder från gårdagen skulle inte sitta fel. :)
Kom du hem ordentligt med kylvattenläckan eller gav jag dig dåliga råd?
/Jörgen

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bearing skrev:
2249846 Den skar efter 1 mil.

Nä, jag skoja. Såg att svaret stod i hans gästbok.

Aha! Tack. Vad skönt att höra!
Vi vart tre som for gamla vägen hem och käkade på Svea! Hade rätt kul. Tomt på trafik och skön sommarkväll. Det kan ju bli tradition!
/J

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Jörgen Karlsson skrev:
2249863 Aha! Tack. Vad skönt att höra!
Vi vart tre som for gamla vägen hem och käkade på Svea! Hade rätt kul. Tomt på trafik och skön sommarkväll. Det kan ju bli tradition!
/J
Okej, det verkar skönt. Kanske följer med om det blir en nästa gång.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Bearing skrev:
2249892 Okej, det verkar skönt. Kanske följer med om det blir en nästa gång.
Det tycker jag! Det var KalleNorton och Cyren som visade HD-gubben den vägen hem! :) Brukar sitta ensam och ruttna hem på motorvägen från rörken annars.
Får se när jag kommer nästa gång. Men fler ggr blir det!!
/J

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag är helt övertygad om att det vilar en förbannelse över Rörken. Första gången jag åkte dit la jag omkull hojen på banan, dock utan större skador. Andra gången, igår, blir hojen vält på parkeringen pga nån som drog loss i gruset, tappade kontrollen å tippade in i en hoj som med god känsla tippade in i min också :mad: Jävligt onödig olycka som för mig fick trasiga kåpor, böjt kåpstag, bucklig tank osv som följd :6surkart
På något vis känns det hälsosammare att hålla till på Bulten :rolleyes:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Hoztic skrev:
2250194 Jag är helt övertygad om att det vilar en förbannelse över Rörken. Första gången jag åkte dit la jag omkull hojen på banan, dock utan större skador. Andra gången, igår, blir hojen vält på parkeringen pga nån som drog loss i gruset, tappade kontrollen å tippade in i en hoj som med god känsla tippade in i min också :mad: Jävligt onödig olycka som för mig fick trasiga kåpor, böjt kåpstag, bucklig tank osv som följd :6surkart
På något vis känns det hälsosammare att hålla till på Bulten :rolleyes:
Ja jag vart alldeles kall när jag stod i kön och på långt håll såg dominorörelsen gå igång. Tre sporthojar lade sig innan det stannade ett par hojar innan min HD som stod i samma rad men som jag tack och lov ställt med tilltaget avstånd till sporthojarna.

Lider med dig/er som drabbades. Jag blir nojjig bara av att se sånt där nära min hoj... :(
/J

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Jörgen Karlsson skrev:
2249863 Aha! Tack. Vad skönt att höra!
/J
Jaha, jag ser nu på din avatar att det alltså är din hoj som är den där coooola HD:n. :yoparty

Vart ligger Svea? Blir det inte en lång omväg så följer jag mer än gärna med nästa gång.

Jörgen Karlsson skrev:
2250230 Ja jag vart alldeles kall när jag stod i kön och på långt håll såg dominorörelsen gå igång. Tre sporthojar lade sig innan det stannade ett par hojar innan min HD som stod i samma rad men som jag tack och lov ställt med tilltaget avstånd till sporthojarna.

Lider med dig/er som drabbades. Jag blir nojjig bara av att se sånt där nära min hoj... :(
/J
Jag stog precis bakom när det hände, tre sporthojar och en motard var det som spelade domino. :mattias :( Kändes lite smått overkligt när det hände.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
supermoppe skrev:
2250314 Jaha, jag ser nu på din avatar att det alltså är din hoj som är den där coooola HD:n. :yoparty

Vart ligger Svea? Blir det inte en lång omväg så följer jag mer än gärna med nästa gång.

.

Tack! det var roligt att höra! :rodnar

Det var Mc-Donalds på Sveavägen i Sthlm vi for till. Så det blir nog en djäkla omväg för dig om du är Västeråsare:(
Men det skulle vara kul att åka någon gång dock ändå. Jag gillar att åka med motarder, det kör inte så okristligt fort på rakorna vilket passar min kåplösa gammelhoj. Satan vad du körde på banan förresten! Har inte sett ngn lägga ned en motard så mycket tidigare! :banana :Bugar

Längtar tills mina nuvarande offroaddäck är slut så att jag får lägga på sportdäck igen. Litar inte riktigt på de nuvarande däcken, skrapar i pinnarna som bäst, sedan ger jag mig. Vill prova/lära mig att burka lite mer!

/J

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Ja, det var en kul kväll på rörken igår :tummenupp Men tråkigt med domino-hojarna... kändes som det skedde i ultrarapid när man stod där och såg dem falla...

Jörgen Karlsson skrev:
2249903 Det tycker jag! Det var KalleNorton och Cyren som visade HD-gubben den vägen hem! :) Brukar sitta ensam och ruttna hem på motorvägen från rörken annars.
Får se när jag kommer nästa gång. Men fler ggr blir det!!
/J

Fräste om er i höjd med Väsby :tummenupp

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Funderade på domino effekten där på parkeringen... vem var det som lyckades med det!?
Lär ha blitt dyrt för o fått lite släpp :näsblod

supermoppe skrev:
Jag stog precis bakom när det hände, tre sporthojar och en motard var det som spelade domino. :mattias :( Kändes lite smått overkligt när det hände.
Så du tog dig dit o körde.. jag vågade inte med tanke på mina däck o väderförhållandena skurade lite då o då här hemma...
Sedan e ju inte polisens små kontroller så uppskattade heller på väg dit/hem

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jörgen Karlsson skrev:
2250230 Ja jag vart alldeles kall när jag stod i kön och på långt håll såg dominorörelsen gå igång. Tre sporthojar lade sig innan det stannade ett par hojar innan min HD som stod i samma rad men som jag tack och lov ställt med tilltaget avstånd till sporthojarna.

/J
Jag fattade inte vad som hade hänt först, min första tanke var att nån hade snott hjälmen, eftersom den inte hängde kvar på backspegeln :( Nog tur att man inte såg när det hände, då hade jag nog blivit alldeles för förkrossad. Illa nog att se den buckliga tanken hela tiden :4skrika Å att jag fick köpa en ny hjälm igår, jag litar inte på en hjälm som man har kastat en motorcykel på...

Lindén skrev:
2250876 Funderade på domino effekten där på parkeringen... vem var det som lyckades med det!?
Lär ha blitt dyrt för o fått lite släpp :näsblod
Han gav sig till känna, så iaf jag å vtr-ägaren fick hans uppgifter. Tur för honom, hade han smitit så hade jag blivit :mad: Det saknades ju inte vittnen lixom :rolleyes:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!