Rörkenbilder???

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Lotta skrev:
2266128 Jag har aldrig sett en polis vid rörken som står och försöker haffa folk......

Endest Östhammarsvägen och typ vid Jälla brukar dom stå vid men inte precis vid rörken för att sätta dit hojåkare....utan de är vanliga kontroller precis som på alla andra vägar.
Du har rätt..som vanligt

Sedan att man just åker förbi dessa kontroller på vägen e ju en annan sak eller att man åker via gimo....eller norra e4an....
Men som vanligt my bad!

Lotta vilken väg tror du man tar med en rejs moppe?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Lotta skrev:
2266128 Jag har aldrig sett en polis vid rörken som står och försöker haffa folk......

Endest Östhammarsvägen och typ vid Jälla brukar dom stå vid men inte precis vid rörken för att sätta dit hojåkare....utan de är vanliga kontroller precis som på alla andra vägar.

Förra sommaren hade de ju flygande besiktning vid infarten till Rörken när de var inbjudna att deltaga!! USELT enligt min och mångas mening!
Har en polare som blev stoppad både på vägen in OCH ut för felvinklad nummerskylt, de ville ge honom böter med några timmars mellanrum för samma sak! Han slapp undan med EN böteslapp till slut i alla fall..

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
bikerwoman skrev:
2266231 Förra sommaren hade de ju flygande besiktning vid infarten till Rörken när de var inbjudna att deltaga!! USELT enligt min och mångas mening!
Har en polare som blev stoppad både på vägen in OCH ut för felvinklad nummerskylt, de ville ge honom böter med några timmars mellanrum för samma sak! Han slapp undan med EN böteslapp till slut i alla fall..
Nej det kan ju ej ha hänt... lyssna nu på lotta :tungan
Blev bara stoppad 4-5ggr förra året på väg till rörken :3freak

Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Lindén skrev:
2266455

Blev bara stoppad 4-5ggr förra året på väg till rörken :3freak

Jamen jag tror ju inte att dom står där bara för att plocka hojar som är på väg till och från rörken, dom har hållt till på Östhammarvägen jämt pga att folk kör förfort förbi Jälla, lejsta mfl ställen, precis som på övriga ställen här i uppsala, men det vet väl du som är och bor i Tierp....

bikerwoman skrev:
2266231 Förra sommaren hade de ju flygande besiktning vid infarten till Rörken när de var inbjudna att deltaga!! USELT enligt min och mångas mening!

Det dumma var nog att bjuda in dom ........

Dom är poliser och har ett jobb att sköta...

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag håller med Lotta här.
Att polisen passar vägarna kring Rörken på måndagar är rent skitsnack.
TVÅ gånger har de stått vid infarten, under den tiden jag huserat på Rörken, (sen 2003).
Jag jobbar på Jälla och jag ser och kör dagligen mellan Enköping och Uppsala.
Jag ser poliskontroller lika ofta på måndagar som jag gör på tis-ons-tors-fre-lör-sön, överallt i och omkring Uppsala.

Kör man med rejsmoppe och utan reg.skylt/med miniskylt, felplacerad skylt o.s.v. så anser jag att man får skylla sig själv att man åker på böter oavsett vart man är, för det är man medveten om att man kan åka dit på i den stunden man placerar om/tar bort skylten precis som man är medveten om att man kan åka fast om man kör för fort/mot rött etc.

Det är inte Rörken-evenemanget som gör att du blivit stoppad x-antal ggr så det snacket tycker jag du kan lägga ner direkt.

Lotta skrev:
2268341

Det dumma var nog att bjuda in dom ........

Dom är poliser och har ett jobb att sköta...
Speciellt såg ju den tjuriga chefen de hade med sig till att de skulle sköta det till lite mer än punkt och pricka :rolleyes:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!