R-600 B-Final Åsen 2003

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Med Karen & Apis och andra kändisar www.ketogan.com videos / plain videos

Filmat av Goofy med endast en kamera...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Kul! Väcker gamla (?) minnen till liv. Tyvärr visar filmen också vilken superdålig start jag gjorde från andra led.

Glömmer aldrig min frustration vad gäller den gode Wejdmark. Vet inte hur många gånger jag klippte han på innern i inbromsningen vid vänsterhårnålen, för att kort därpå bli ifrånåkt av sursuckan på start- och målrakan. Det osade svavel inne i hjälmen då kan jag lova.

Men, han föll på eget grepp. Återigen, stort tack för hjälpen med rengöringen av mina bromsar Henrik, det gav resultat i slutändan och på sida varvet avgjordes det. Ville bara påminna dig om det... :D :tummenupp :arsele ;)

Tack Micke och tack till Goofy som filmade! Förresten, vill ha tfn-kontakt med fuskskåningen snart, men jag kan ringa imorgon.

Sekvensen i början är dock helt missvisande, idag ser jag ut som Arnold. Valmers, släng dig i väggen! :rolleyes:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
abstruse skrev:
Sekvensen i början är dock helt missvisande, idag ser jag ut som Arnold. Valmers, släng dig i väggen! :rolleyes:

Jag slängde ju mig i lyktstolpen, räcker inte det?

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
GSXR1100R skrev:
Med Karen & Apis och andra kändisar www.ketogan.com videos / plain videos

Filmat av Goofy med endast en kamera...

Kul att se, inte utan att man får gåshud och blodtrycksfall när man ser sin älskade ute på banan, även om det är på film.

Synd att hon var så ringrostig men hon lyckades köra om ett gäng grabbar + # 74 i alla fall :D

Så här i efterhand ser det ut som abstruse får i en vxl. till på dom sista två varven, bra kört :tummenupp

PS. Var det någon som filmade R1000 racet på karlskoga ??

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
#11 skrev:
Kul att se, inte utan att man får gåshud och blodtrycksfall när man ser sin älskade ute på banan, även om det är på film.

Synd att hon var så ringrostig men hon lyckades köra om ett gäng grabbar + # 74 i alla fall :D

Så här i efterhand ser det ut som abstruse får i en vxl. till på dom sista två varven, bra kört :tummenupp

PS. Var det någon som filmade R1000 racet på karlskoga ??

Tackar.

Vad gäller Karen var det starkt att köra sex veckor efter hon brutit foten. :tummenupp

Vad gäller min egen körning gjorde jag en chrille-start och tappade från sjätte position till 12-15:e plats nästan direkt. Så det blev till att jaga direkt. Gjorde några omkörningar i Ejes och vänsterhårnålen i mitten av racet, men sedan gjorde jag någon miss och kom efter ordentligt igen. Fick återigen jobba ikapp och först på sista varvet var jag tillräckligt nära för att gå på attack och norpa två platser till. I sedvanlig ordning på attack vid inbromsningen till Ejes och vänsterhårnålen.

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Ni såg väl vem som gjorde den bästa starten.:tummenupp Jag står nästsist och tar en hel hög med slöhögar. :banana Filmen var kul att se. Synd bara att det inte var bilder från den del av fältet där de bästa fajterna var.:D
Jag slutade på 23:e plats, tog alltså 8:a stycken. :yoparty

Nästa år ska jag starta först och sluta först. :hej

( oj nu var jag så där stor i truten igen. :va Jag lovar jag kommer vara mycket mer ödmjuk framåt mars. ):bow

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Mad Moose skrev:
Nästa år ska jag starta först och sluta först. :hej

Du menar att du åker rätt fram i första böj? :hihi

Jag har inte tankat filmen för jag sitter på modem, är den så skakig som jag tror att den är??

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
abstruse skrev:
....

Vad gäller min egen körning gjorde jag en chrille-start .....

Hela loppet var ett Chrille-lopp i det hänseendet att du använde i stort sett hela loppet till att värma upp. Hade du haft attacken du visar de sista varven i dig från början hade Henrik inte orkat hålla emot......eller tänt till så hade ni jagat på dom framför er.

Dom säger att det kommer med rutinen men det vette fan...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
Hela loppet var ett Chrille-lopp i det hänseendet att du använde i stort sett hela loppet till att värma upp. Hade du haft attacken du visar de sista varven i dig från början hade Henrik inte orkat hålla emot......eller tänt till så hade ni jagat på dom framför er.

Dom säger att det kommer med rutinen men det vette fan...

I ditt fall handlar det mest om feghet. Som för mig. apsnusen har som vanligt en jävligt lång startsträcka.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
I ditt fall handlar det mest om feghet. Som för mig. apsnusen har som vanligt en jävligt lång startsträcka.

Same, same, but different?!?

Feghet eller ej, ska få bukt med det. Innebäör det att jag kör fort när jag är för räddd för att vara rädd?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
Same, same, but different?!?

Feghet eller ej, ska få bukt med det. Innebäör det att jag kör fort när jag är för räddd för att vara rädd?

Just pulling yer leg mr Ponytail. :tungan

M.H

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Gsxr600*CRF 450
R1000 På åsen...

Vart är R1000 filmen från Åsen då???

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:

Du är en feg gubbe, som GSXR1100R. Kanske jag sorterar in under den kategorin också.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Du är en feg gubbe, som GSXR1100R. Kanske jag sorterar in under den kategorin också.

Jag är i varje fall karl nog att erkänna det. Det går ju skitfort när folk rejsar, inte jag då men andra. Skitfort är läskigt för då kan man slå sig och det gillar jag inte.

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
abstruse skrev:
Glömmer aldrig min frustration vad gäller den gode Wejdmark. Vet inte hur många gånger jag klippte han på innern i inbromsningen vid vänsterhårnålen, för att kort därpå bli ifrånåkt av sursuckan på start- och målrakan. Det osade svavel inne i hjälmen då kan jag lova.

Vågar man inte gasa blir man ifrånåkt :7peta

Men, han föll på eget grepp. Återigen, stort tack för hjälpen med rengöringen av mina bromsar Henrik, det gav resultat i slutändan och på sida varvet avgjordes det. Ville bara påminna dig om det... :D :tummenupp :arsele ;)

Mental note: Hjälp inte ärkefienden före loppet :huvet :huvet

:banana

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
abstruse skrev:
Kul! Väcker gamla (?) minnen till liv. Tyvärr visar filmen också vilken superdålig start jag gjorde från andra led.

Vill minnas att du stod till vänster om mig i starten.... och ändå så var du inte ens i närheten när jag gick i mål :D

Å det var med fulkawan!

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...