R&G Kraschpuckar

zorn

gixxk1
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Mora
Hoj
GSXR 1000
Jag har kommit över ett par R&G kraschpuckar från en GSXR 750 -01 och nu undrar jag om någon vet om puckarna skulle passa på min GSXR 1000 -01? Enligt R&G's hemsida så är det olika artikelnr på puckarna som hör till GSXR 750 och GSXR 1000....

Hur gör man för att montera dessa? Det verkar vara en svår match att få ut motorbulten som håller motorn... Någon som kan hjälpa mig med råd och tips?
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
zorn skrev:
Jag har kommit över ett par R&G kraschpuckar från en GSXR 750 -01 och nu undrar jag om någon vet om puckarna skulle passa på min GSXR 1000 -01? Enligt R&G's hemsida så är det olika artikelnr på puckarna som hör till GSXR 750 och GSXR 1000....

Hur gör man för att montera dessa? Det verkar vara en svår match att få ut motorbulten som håller motorn... Någon som kan hjälpa mig med råd och tips?

Passar, inga probs.
Om det inte är 'no cuts' måste du skära några cm i vänster kåpa.

Bara att lossa bultarna. På högersidan är där ett överfall, lossa detta först. Ska inte sitta så hårt, ska bara spännas med ca 60nm.
Ta en sida åt gången annars kan motorn tippa ett par mm (=onödigt extra arbete).
 

zorn

gixxk1
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Mora
Hoj
GSXR 1000
Det är så att jag måste göra hål på ca 25mm i vänster kåpa, på GSXR 750 så är det bara att man behöver skära ut en halv måne ca...

Så puckarna skall passa alltså, det låter ju bra!

Provade att lossa bultarna på höger sida men de sitter som självaste f.. Men när man lyckas få bort bulten då är det bara att sätta in den bult som följde med puckarna och inget mer? Det är inte att man skall följa nån slags ordning? Utan trä i bulten i pucken och sätt dit den där motorbulten satt, har jag förstått detta rätt då?

Puckarna ser ju olika ut men den med längst utstick blir väl höger sida va?

majtii skrev:
Passar, inga probs.
Om det inte är 'no cuts' måste du skära några cm i vänster kåpa.

Bara att lossa bultarna. På högersidan är där ett överfall, lossa detta först. Ska inte sitta så hårt, ska bara spännas med ca 60nm.
Ta en sida åt gången annars kan motorn tippa ett par mm (=onödigt extra arbete).
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top