R&G Kraschpuckar

zorn

gixxk1
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Mora
Hoj
GSXR 1000
Jag har kommit över ett par R&G kraschpuckar från en GSXR 750 -01 och nu undrar jag om någon vet om puckarna skulle passa på min GSXR 1000 -01? Enligt R&G's hemsida så är det olika artikelnr på puckarna som hör till GSXR 750 och GSXR 1000....

Hur gör man för att montera dessa? Det verkar vara en svår match att få ut motorbulten som håller motorn... Någon som kan hjälpa mig med råd och tips?
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
zorn skrev:
Jag har kommit över ett par R&G kraschpuckar från en GSXR 750 -01 och nu undrar jag om någon vet om puckarna skulle passa på min GSXR 1000 -01? Enligt R&G's hemsida så är det olika artikelnr på puckarna som hör till GSXR 750 och GSXR 1000....

Hur gör man för att montera dessa? Det verkar vara en svår match att få ut motorbulten som håller motorn... Någon som kan hjälpa mig med råd och tips?

Passar, inga probs.
Om det inte är 'no cuts' måste du skära några cm i vänster kåpa.

Bara att lossa bultarna. På högersidan är där ett överfall, lossa detta först. Ska inte sitta så hårt, ska bara spännas med ca 60nm.
Ta en sida åt gången annars kan motorn tippa ett par mm (=onödigt extra arbete).
 

zorn

gixxk1
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Mora
Hoj
GSXR 1000
Det är så att jag måste göra hål på ca 25mm i vänster kåpa, på GSXR 750 så är det bara att man behöver skära ut en halv måne ca...

Så puckarna skall passa alltså, det låter ju bra!

Provade att lossa bultarna på höger sida men de sitter som självaste f.. Men när man lyckas få bort bulten då är det bara att sätta in den bult som följde med puckarna och inget mer? Det är inte att man skall följa nån slags ordning? Utan trä i bulten i pucken och sätt dit den där motorbulten satt, har jag förstått detta rätt då?

Puckarna ser ju olika ut men den med längst utstick blir väl höger sida va?

majtii skrev:
Passar, inga probs.
Om det inte är 'no cuts' måste du skära några cm i vänster kåpa.

Bara att lossa bultarna. På högersidan är där ett överfall, lossa detta först. Ska inte sitta så hårt, ska bara spännas med ca 60nm.
Ta en sida åt gången annars kan motorn tippa ett par mm (=onödigt extra arbete).
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top