R.I.P Nicklas

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Masonit skrev:
Menade inte att det är bilförarens fel. Inte heller oväntat att det satt en ung kille på hojen.

\Masonit

Ok, jag förstår. Det är verkligen trist att flertalet yngre killar inte inser vad det är de kör på.

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Jag har nyligen vart och tittat på den S80 (s60?) som blev träffad av MCn. Balken som går mellan fram och bakhjulet, jämns med golvet, är inslagen några centimeter. Ännu djupare mellan B-stolpen och bakhjulet.

Tyvärr fick jag inte ta några kort på den, för jag tycker att flera borde få se vilka katastrofala följder det lätt kan bli!

InMemoriam

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
...
In Memoriam Nicklas Gustafsson

Hej Sporthoj:are!

Mitt namn är Peter, jag är inte alls MC-förare. Min bäste vän sen barndomen var dock det, Nicklas Gustafsson. Med lite tips blev jag uppmärksammad på att denna sida fanns.

Vill framföra ett tack från oss som är hans nära vänner till er som skrivit kondoleanser.

Jag lovar även att framföra alla kondoleanser härifrån till Nicklas mamma Susanne, bror Stefan och syster Madelene.

Nicklas var en jävligt bra kille, förjävla präktig. Han jobbade som bartender här i Eskilstuna och var omtyckt av många. Det har varit folk ute på platsen konstant sen olyckan.

Jag har även tittat på S80:n och var på olycksplatsen stunderna efter smällen. Hans Yamaha R6 var inte lika blank och fin som den var den soliga dagen vi tog foton till säljannonsen på Blocket. Nicklas var precis påväg att sälja den för att köpa en Sukka1000 som han sa, en Suzuki GSX-R 1000 om jag fattat rätt?

En sak vet jag om Nicklas, han dog förjävla lycklig. Han ville ha vingar, målet var att utbilda sig till pilot. Bågen gav honom en försmak av att flyga!
Vi har många gånger suckat och önskat han kunde åka saktare, någonstans därinne hoppades man på att han skulle ramla och få sig en rejäl minnesbeta. Förhoppningsvis med nervösa ben pallra sig upp på MC'n säsongen efter, men med en mycket vettigare hastighet.

Detaljerna om olyckan är ruskiga, Nicklas efter olyckan är inte samme Nicklas som på körkortet eller de minnesbilder som nu finns på olycksplatsen. Det känndes jävligt svårt att känna Nicklas hand i sin, men utan den sedvanliga kramen tillbaka och det pillimariska leendet bara han kunde höfta iväg.
Oavsett med eller utan MC-ställ, 72-årig bilist eller 20-årig. Inget hade ändrat på det som hände.

Nicklas hjälm var hel, några repor på den, visiret borta och en vadering som läckte blod. Allt blev fel dessa få korta sekunder dramat utspelade sig.

Han ville ju bara skynda sig ut till stranden... där alla hans andra vänner var.

Klockan var 15.20 när han ringde ut och meddela att han vaknat till, skulle äta sen ta sig ut.

Bråttom, bråttom... men han han äta innan... mat fanns det alltid tid för i hans liv.

Ett snabbt stopp på OK vid årbykorsningen, tanka tanka!

Gasa....

Döden kom omedelbart, han hade inte en chans i världen att överleva smällen.

Ett sista tack till alla er som skrivit kondoleanser här, men även till de många okända MC-förare som varit ute på olycksplatsen och visat sin sympati. Otroligt att så mycket folk som inte ens känner Nicklas... som inte ens åker 'plastraketer' utan HD och dyl. varit där och visat sig. Tror t o m jag såg någon på en Goldwing...

Jag ska avsluta denna något förvirrade text med att säga till er alla.

Ta det lugnt på vägarna och använd skydd... jag unnade Nicklas kicken han fick av att åka fort men... välj era tillfällen noga! Alla vet vi nog att det inte går att få bort The Speed-Devil bakom örat men... försök hålla honom kort!

Mvh, Peter Kocic
msn: p_kocic@hotmail.com ... vid frågor

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
fint skrivet peter!

R.I.P. Nicklas :(

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Tyst minut i Västerås.

Först, tack Peter för den fina texten. Det är svårt att förstå, men det du skriver hjälper. Man får sig en funderare, kanske det man behöver.
I pilotkretsar så sägs det att man inte dör, bara att man får nya vingar.

Sen... 'Bilisten hade enligt polisen ingen möjlighet att undvika kollisionen'.... det har man alltid!!

(stanna hemma, göra något annat, släppa en fjärt innan man åker ut, , åka taxi, åka färdtjänst etc.... observera, jag delar inte ut skuld här, jag har bara tröttnat på att man beskyller ödet för saker vi kan påverka, typ, 'Bilen kom av okänd anledning in på fel körfält'. Det är inte bilen som kommer in på fel körfält - det är en förare som kör in på fel körfält om det nu inte är materialfel ! En förare är befälhavare !)

Inför körkortsprov vid 60 års ålder nu!

Jag tänker härmed alltid ha hellyset på när jag åker - det kanske räddar mitt liv en dag !

Eftertänksam om fundersam,

//P

kul_på_hoj skrev:
R.I.P

(18:26) En 23-årig mc-förare omkom vid en våldsam krock på Sundbyholmsvägen vid Skiftinge vid 16-tiden i eftermiddags. Mc-föraren höll enligt vittnen mycket hög fart, när han krockade med en bil som svängde ut från Ärstavägen. Bilisten hade enligt polisen ingen möjlighet att undvika kollisionen. Mc-föraren, som var hemmahörande i Eskilstuna, avled på platsen, bilisten fördes chockad men utan allvarliga skador till Mälarsjukhuset

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Tyst minut på Ericsson i Kallebäck... :(

Vila i frid Nicklas!

//David

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Hej Peter

Såg igår när jag var uppe och tittade att "bilden" jag skrev ut var uppsatt tillsammans med andra bilder.

Lider med dig och övriga släktingar :(

Tänkte dra dit "gänget" som brukar åka på onsdagar för att minnas honom, och att alla skall få sig en tankeställare om att ingen är odödlig.

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Det är en Tragedi varje gång någon så här ung sätter livet till!

Det kunde lika gärna vart min kompis. Eller till och med min bror, som också han åker R1a (fast nu var det ju en R6a).

Hoppas detta var sista gången, att man drar lärdom av det som hänt!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Re: In Memoriam Nicklas Gustafsson

Bra skrivet! Sänder en tanke till alla vänner och anhöriga.
Personligen tycker jag att diskussioner om vems fel en olycka är eller bilförarnas ålder osv. inte hör hemma i en tråd som denna.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Har varit borta från sidan en stund. Verkar har varit en mörk period. Visst innan säsongen att det dör folk varje år, men man blir aldrig van. Har kamrater som dött för mig tidigare år. Vi måste tänka oss för, vi sporthojs åkare, fan, olyckan är nära ofta grabbar. Dags att öka marginalerna..

Unitedcolors

Upptäcksåkare.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Buell XB12Ss -06 & Husaberg Fe650s - Black edition -02
Jag är 24 nyss fylda och i fortsättningen skall jag släppa på gasen.

Min far säger alltid "tänk efter före" och så sent som i går gjorde jag en wheeli genom samhället i T-shirt och jeans ... skulle bara stila lite.

Jag är nog inte så tuff som jag tror och särskillt inte på insidan.
Tuff, hård eller va det må vara så är vi alla ömtåliga.

Visst går det oftast inte så fort, men att busa i låga farter medför även det risker.

Härmed skänker jag mina djupaste tankar till Nicklas Gustafsson samt Vänner och familj med Peter i spetsen.
En sak är säker du lämnar spår i oss alla Nicklas och samtidigt en uppmaning att göra det du älskar, just åka hoj. R.I.P

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag sörjer.... :(

Jag vill tacka Peter för dina ord....
Hoppas det får några att vakna till....

Hoppas ni alla tar det lungt...

Gå gärna in på den tråd jag startade: Vi måste få stopp på detta!!!

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
In Memoriam Nicklas Gustafsson

Fina ord Peter, jag delar din och dom anhörigas sorg! :(

H: Peter

InMemoriam

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
...
fireblade: stort tack för den snabba printen...

Igår var vi på platsen till klockan 2-3 i natt... folk har vakat dag som natt sen olyckan inträffat...

Stanna förbi, pratas vid, minnas Nicklas... det hjälper.

Tack till alla andra som skriver här...

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras