R1 -02 ev. klipp hos fogden ?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fogden har rätt ofta hojar ute, dom går ofta till kraftiga underpriser dessutom misstänker jag.

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Många som tänker bjuda härifrån? Kan inte någon kolla om det är något att ha på visningarna och skriva här för dom som inte har tillgång till att åka till Stockholm?
Är nämligen lite nyfiken, men vågar inte riktigt bara chansa.. På bilderna ser man att den har varit lagd, eftersom det är skrapmärken...

(Behövs inga onödiga inlägg om att jag inte skall ha en sådan hoj eftersom jag är för oerfaren. Vet att det är en vass hoj)

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Nu vet ju alla om det, det kommer att bli många bud, många spekulanter :)
Slutpriset hamnar nog på ....kanske nån tusenlapp lägre än hos handlaren..
...värt att försöka ändå ;)

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
jag har vart på en sån auktion tidigare, kan direkt sæga att man måste verkligen ha tur om man skall kunna køpa nåt till bra pris! finns massa nøtter på plats som inte har en aning om vad sker o ting kostar! de tror att det ær billigt bara før att det ør auktion....men åk in o se efter sjælva!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
ARGH jag behöver en R1 02 till kommande projekt men de är ju fan att man är lite fattig just nu!

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Hösten 2005 var jag på en auktion hos fogden där de ropade ut en zx10 -04 med 600 mil och yoshisystem som gick för 73´, visst var det under handlarpriset men inget direkt klipp. Det var nästan chockerande att se hur folk bjöd hejvilt på allt från gamla borrmaskiner till bilar som de inte ens visste om de startade...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Hösten 2005 var jag på en auktion hos fogden där de ropade ut en zx10 -04 med 600 mil och yoshisystem som gick för 73´, visst var det under handlarpriset men inget direkt klipp. Det var nästan chockerande att se hur folk bjöd hejvilt på allt från gamla borrmaskiner till bilar som de inte ens visste om de startade...

Jag har också varit på några såna aktioner, precis som du säger så är det alltid knökfullt av massa dårar som bjöd blint & till i mitt tycke överpriser, man får ju inte ens provköra, bara starta i bästa fall.

En gång skulle jag bjuda på en svingammal ful husbil, en sextiotals mercahytt med påbygg husvagn. Tänkte ha som krökarkärra tillsammans med några polare. När den var upp i 50" slängde jag skylten & gick...

Förra vintern hade de en typ sen åttiotals trail, typ 125cc jag tänkte att den kan ju vara kul att ha i samlingen...när den började gå över 10.000,- & 2 st turkgubbar fortfarade bjöd som galningar gick jag..

Skitsvårt att göra klipp, alltid en massa handlare med stinna plånböcker

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Känns lite som att köpa grisen i säcken då man inte får prova, eller är de bara jag som är känslig kanske:va

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jätteklipp gör man knappast som privatperson men smaken är ju olika...har köpt ett par hojar via KVD som också roddar en del av fogdens auktioner...helt ok affärer, gjorde mig en 5k per hoj :D (en GSXR 1000 06 och en udda fågel, en Highland 950 SM -06) Men visst, många auktioner spårar ur totalt prismässigt och det för hojar som man i bästa fall får starta upp....dokumentation mm om livet so far är ofta bara att glömma. So risk versus reward, som alltid...

Men det är ju kul tillställningar...många dårar att kolla på om inte annat :D :D

Last edited:

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
japp jag har ochså varit på sådant många gånger fast inte mc utan lite billigare prylar runt 1000-10.000kr & det mesta går för höga priser som bara Handlare kan ge. övrigt så bjuder dom högt på saker som dom inte ens vet om det funkar.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC