R1 03 - RÖD - STULEN - KUNGSHOLMEN 16 Augusti

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Ort
Sweden, Stockholm
Hoj
R1 03 Röd STULEN
Hej!

Kom ner till garaget efter en 20 minutersvändning upp i lägenheten. Upptäcker att min hoj är borta.. :(

Inga spår efter uppbrutna lås eller dylikt. Hade granit skivbroms och styrlåset låst.

Förmodligen har tjyvarna väl hämtat upp den med en skåpbil.

Detta skedde ca kl 14.30 - 14.50, den 16 Augusti.
Plats: Kungsholmen, Stockholm, på Fridhemsgatan 40 (Garage).

Hojjen är en R1 03 - Röd, Kromat yoshimura avgassystem. Hotbodies undertail, och integrerade miniblinkers fram (svarta platta), och mörkt tonat double bubble kåpglas.

Inga spår efter uppbrutna lås, och heller inga däck-märken i garaget som tyder på att den skulle ha blivit "släpad" eller något sådant. Och allt UNDER 20 minuter.


:mad: :mad: :mad: :mad: :huvet :4skrika :4skrika

Om någon ser den kan ni nå mig på (Christian) på 070-7873546

TACK för alla ev. upplysningar!


EDIT 19:e Augusti

Hallå!

Otroligt!

Det din kompis berättar, var precis nere idag och hörde mig omkring ang. om min hojstöld. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=55136

Nu visar det sig att en som jobbar i garaget bredvid såg en vit VW van (DYD708) följa efter mig ner för gatan när jag kommer för att köra ner i garaget.

När jag öppnar dörren och rulla ner med hojjen, hoppar en äldre (35 ca) svensk man ut ur bilen och ner efter mig i garaget. 2 yngre män (i min ålder sa han) ca 20-25, körde bilen sakta runt kvarteret.. Efter 15 minuter var min hoj borta. (stod låst nere i garaget).

Detta är VÄLDIGT snarlik beskrivning på "tjyvarna" i denna tråd endast 2 dagar emellan - http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=55455&page=1&pp=20

Tydligen är det 3 st.. (behöver inte vara samma personer, visst.. ) men en äldre svensk 35 år, och två yngre 20-25åringar... som i båda fallen setts i samband med MCstöld..

Han tog reg-nummret på bilen.

En Alejandro ******, bor i Eskilstuna. (Tegelbruksgatan 4)

Samband??
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Fan vad surt, dom är så satans fräcka.
Hoppas den återfinns hel men tyvärr så lär det ju inte komma som nån nyhet att risken för det är rätt liten :(

Håller tummen för det bästa!

/Nitrous
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
F*n helt jävla otroligt vad hojar det försvunnit i år. Att det ska va så helvetes svårt o ge fan i andras pryttlar.

Vill inte önska livet ur ngn men hoppas verkligen polisen hittar asen i ngt dike lr runt en lyktstolpe. :6surkart

Hoppas du återfår hojen snabbt utan större skador så du kan fortsätta din mc säsong
 

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Ort
Sweden, Stockholm
Hoj
R1 03 Röd STULEN
Nicko@K.A.P skrev:
F*n helt jävla otroligt vad hojar det försvunnit i år. Att det ska va så helvetes svårt o ge fan i andras pryttlar.

Vill inte önska livet ur ngn men hoppas verkligen polisen hittar asen i ngt dike lr runt en lyktstolpe. :6surkart

Hoppas du återfår hojen snabbt utan större skador så du kan fortsätta din mc säsong


Tack... hoppas jag med på det bäste.. men har de nått i skallen kör de väl inte runt med min hoj, och samma reg-skyltar... :(

Önskar sannerligen verkligen det sämsta för dessa person(er)..

Suck... (trafikförsäkring)......... jaja får skylla mig själv.

Tack iaf för de snälla orden - och spara helst era kommentarer om trafikförsäkr. för er själva... :(
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Wuushu skrev:
Tack iaf för de snälla orden - och spara helst era kommentarer om trafikförsäkr. för er själva... :(

Lider med dig mannen!

Underskatta inte polisen dock de hittade blandannat min gamla bil o tog tjuvarna på bar gärning för nästan exakt ett år sen!

Och med de försäkringspremierna vi har idag så kan ja förstå att du bara hade trafik på den!

Gå ut o :fyllisar och dansa med lite :tuttar :tuttar :tuttar så känns de bättre sen!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag såg en röd rackare på sveavägen / kungsgatan som va väldigt nervös på gasen.. synd att ja inte visste om det då :(
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Fan nu har man lite puls! Min står en bit bort, var osäker på adressen först... Nu kutar jag till garaget. Har utomstående tillgång till det garage din stod i?

Hoppas du får tillbaka den alt. att tjuven kör in i en bergvägg.
 

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Ort
Sweden, Stockholm
Hoj
R1 03 Röd STULEN
Tack för alla vänliga ord!

Just nu känns det väldigt tungt.. tyvärr.. kan ju tänka att man får skylla sig själv med bara "trafik"... men... om det inte var för de jäkla tattarnas skull. :(

84superbee - Än har jag inte tappat hoppet helt! Måste tänka positivt antar jag..

Wdac - Har svårt att tro att de skulle såga/borra upp mitt skivbroms och styrlåset och köra därifrån.. men vilken tid var det?

Som sagt, hojjen stod obevakad HÖGST 15-20 minuter.. ungefär. INGA släpspår som om den skulle ha blivit "dragen" genom garaget, och heller INGA spår av låsen. Den bör ha lyfts direkt från garageplatsen. Den var förmodligen brännhet när den stals.. (95C)

Nicke - Hoppas den står kvar! :) Måste gå ner och kolla grannens hoj som också hade sin hoj i samma garage, om den står kvar.


trist trist trist.. gå back 70-80 tusen som den är värd, och sitta med 60k avbetalningar kvar. :(

Men men, kunde varit värre.. man kunde blivit född med HIV i ett U-Land, eller haft cancer eller annan liknande hemsk sjukdom. Man har iaf hälsan att vara glad över.. än så länge.. :(
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Men om hojen stog i ett garage. Går det inte att få ut det på hemförsäkringen då???
Kanske har hel fel
 

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Ort
Sweden, Stockholm
Hoj
R1 03 Röd STULEN
Clifton skrev:
Men om hojen stog i ett garage. Går det inte att få ut det på hemförsäkringen då???
Kanske har hel fel

Tror inte det täcker motorfordon? Hmm det skall jag kolla upp som första sak imorgon men har svårt att tro det. Någon som har erfarenhet? Tack för tipset Clifton! :)
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Nämen fyfan! Sån jävla osis att du hade trafik, det är inte "rätt åt dig" på något sätt.. Man ska låta bli andras prylar som folk faktiskt sliter för!

Ett jävla helvete att inte ha hoj, fast så mkt att betala av kvar.

Måste va svårt att tänka positivt! Men snuten får fan ha lite flax nu!
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Lider med dej......
Allt man önskar de som tog den är redan sagt....
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Men va f*n....

Garageförsäkra på vintern o sen så råka den försvinna.. Lr har du kopplat in farbror blå redan?

Inget jag hade rek. men va gör man i en situation som din??
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Pust! Min är kvar. Nån jävla nöt kör väl omkring på din så med lite tur har du tillbaka den snart. En på jobbet fick tillbaka sin offroad sen Polisen tagit en som körde omkring på den.
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Wuushu skrev:
trist trist trist.. gå back 70-80 tusen som den är värd, och sitta med 60k avbetalningar kvar. :(

Inte för att göra dig på ännu sämre humör, men är det inte risk att finansbolaget häver lånet när du inte längre har någon säkerhet? Brukar de inte kräva helförsäkring från början? :confused:

Jag hoppas jag har fel!
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Har sett dig köra in och ur det garaget många gånger. Fick min stulen i Garaget brevid i maj (garaget brevid Blue Vision). Då hade de lyft upp den på en bil och kört iväg. Tyvärr är den lättare stulen i garage än ute på gatan, för i garaget kan de jobba ifred. Bästa rådet är att inte förvara hojen på samma adress du bor på, för då väntar de bara på att du skall komma hem och sedan tar de den.

Trist att höra. Hoppas det ordnar sig.
 

byfånen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sthlm
Hoj
retta -02 SÅLD
Tyvär så går inget som har med motorfordon att göra på hemförsäkringen.
Inte ens ett par fälgar som ligger i det vanliga förrådet. (tidigare erfarenhet)
 

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1-00
Lider med dig,
Är det inte helt jävla otroligt att det försvinner så många hojjar och ingen
här på forumet har blivit erbjuden att köpa prylar???

Synd är det ochså att det drabbar dig som "bara" hade råd med trafikf.?

troligtvis ligger din hoj redan i delar i någons garage...

:(
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top