R1 03 - RÖD - STULEN - KUNGSHOLMEN 16 Augusti

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Ort
Sweden, Stockholm
Hoj
R1 03 Röd STULEN
Tack för alla svar.. Jo det där med att det är sämre i garage, det kan jag nästan förstå... förmodligen var ingen där nere förutom dem.. och de kan jobba ostört.. med den på trottoaren.. skulle den inte kunnat bli snodd på gatan utan att nån såg.. trist trist trist... :(

Visste inte att du hade garaget bredvid mig på kungsholmen.. :)
 

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Ort
Sweden, Stockholm
Hoj
R1 03 Röd STULEN
Micke_Lindstrom skrev:
Fan vad jobbigt, hoppas du får tillbaka hojen oskadd.

Tjena Micke - var ett tag sedan.. :) Hoppas allt är väl med dig, hojjen och utbildningen! Kommer tebax halvfart i höst hoppas jag på. :p

Jo.. får hoppas att polisen får syn på den.. :) *håller tummarna*
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Freppa skrev:
Har sett dig köra in och ur det garaget många gånger. Fick min stulen i Garaget brevid i maj (garaget brevid Blue Vision). Då hade de lyft upp den på en bil och kört iväg. Tyvärr är den lättare stulen i garage än ute på gatan, för i garaget kan de jobba ifred. Bästa rådet är att inte förvara hojen på samma adress du bor på, för då väntar de bara på att du skall komma hem och sedan tar de den.

Trist att höra. Hoppas det ordnar sig.


Precis! Tänkte precis på din hoj Freppa, lät som du har en dubbelmördare... eller nej, en tjuv med misstänkt samma tillvägagångssätt och på samma gata. Hm, verkar som man får vara försiktig i ert kvarter med hojen. Trist iaf... Tjuvjävlar :huvet
 

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Wuushu skrev:
Tjena Micke - var ett tag sedan.. :) Hoppas allt är väl med dig, hojjen och utbildningen! Kommer tebax halvfart i höst hoppas jag på. :p

Jo.. får hoppas att polisen får syn på den.. :) *håller tummarna*

Jo det är bra, då kanske vi ses i skolan i höst. :tummenupp
 

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
RGV 250
Gå till en smed och be han göra en låsbar bur till hojen.
En fetebur med bamselås som bultas i golvet.

Hoppas du får tebax hojen!!!
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
fyfan vilket skit... håller tummarna för att den blir återfunnen!!

//Linus
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Wuushu: Fyfan så trist, jag lider med dig.

Ni som blivit bestulna i garage, hur pass "skyddade" var dessa garage, har det varit helt öppet för in- och utpassage eller har det varit låst med nyckel eller kort?

Jag har en MC-plats i garaget i min BRF, garageporten kräver kort+kod både för in- och utpassage och för att komma in via hissen måste man ha ett annat nyckelkort. Det känns som det är relativt säkert så länge ingen slarvar bort sitt kort+kod, men jag kanske bedrar mig?
 

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Ort
Sweden, Stockholm
Hoj
R1 03 Röd STULEN
Jo man skulle ju verkligen vilja ha haft en bur.. men fan... Ska det verkligen behövas?? Har det gått så långt nu så att man måste ha ett (låst) garage, 2 lås på hojjen, + en låst/fäst stålbur runt hojjen nu.. :kocko

Sgtpepper, det är helt låst till vårat garage. :/
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Wuushu skrev:
En Alejandro Engman, bor i Eskilstuna. (Tegelbruksgatan 4)

Samband??

Uppgifter som är lätta att plocka fram på internet/publika tjänster kan ju inte vara tokigt att publicera här väl?

Utan spekulation om eventuell inblandning så finns det en Iris på samma adress enligt eniro (maka, tjej, mamma?):

Iris Engman
Telnr. 016-1xxxxx
Tegelbruksg. 4, 632 28 ESKILSTUNA

Hursom har poliserna dessa uppgifter måste de ju kunna klara upp det hela tycker man. Verkar ju dessutom som det är systematiskt tillvägagångssätt och då lär det ju inte vara första hojjen de knycker. :mad:

Brukar det inte finnas kameror i garagen? :confused:

Verkar ju som lotto å äga hoj i stockholmo. :gnissla Lycka till! :tummenupp
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Gemet skrev:
Lider med dig,
Är det inte helt jävla otroligt att det försvinner så många hojjar och ingen
här på forumet har blivit erbjuden att köpa prylar???

Synd är det ochså att det drabbar dig som "bara" hade råd med trafikf.?

troligtvis ligger din hoj redan i delar i någons garage...

:(
Fan jag tycker det är suspekt mycket halva hojjar osv som sälj här och jag tänker jämt på stölder då..


Wuushu
Fan vad jag lider med dig din stackar sate.. Död åt tjyvpacket..
Jag fick min första hoj stulen efter 6 veckor en vår för ett par år sen, då var jag inte glad..
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Om du hittar en Blå/Svart GSX-R1000 med regnummer TOY526 hos dom kan du ju hojta till. Det var min det....
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jo, enligt PUL så är det inte tillåtet att publicera namnuppgifter på Internet utan personens godkännande, även om det är offentliga uppgifter. I det här fallet kan Swedie få problem enligt den s.k BBS-lagen, så jag föreslår att ni inte publicerar namn.

DaGaz skrev:
Uppgifter som är lätta att plocka fram på internet/publika tjänster kan ju inte vara tokigt att publicera här väl?

Utan spekulation om eventuell inblandning så finns det en Iris på samma adress enligt eniro (maka, tjej, mamma?):

Iris Engman
Telnr. 016-1xxxxx
Tegelbruksg. 4, 632 28 ESKILSTUNA

Hursom har poliserna dessa uppgifter måste de ju kunna klara upp det hela tycker man. Verkar ju dessutom som det är systematiskt tillvägagångssätt och då lär det ju inte vara första hojjen de knycker. :mad:

Brukar det inte finnas kameror i garagen? :confused:

Verkar ju som lotto å äga hoj i stockholmo. :gnissla Lycka till! :tummenupp
 

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Ort
Sweden, Stockholm
Hoj
R1 03 Röd STULEN
Tack för alla tips! Började med att ta bort fullständiga namnet från denna post så inte Swedie hamnar i trubbel, eller behöver radera inlägget..

Alejandro skall tydligen vara skild 1998, så det är möjligt att det är hans exfru. Om det är hans mamma.. ja det är ju möjligt för den åldern. :p Har dock ingen anin om vad man skall säga till denne. Alejandro har inget listat nummer.. Och frågan är om Alejandro är med på det hela, eller inte har någon vetskap om vad hans skåbil använts till.

Polisen vet om reg-nummret på bilen och den är efterlyst i sthlms län (ej utanför). Dvs ser de den på vägarna gör de en rutinkontroll på den... :/

Dizqo: Jo .. halv hoj, sprillans ny! endast bortfilat ramnummer! BÖR SES!.... låter lite suspekt va? :(

No1: Jag gör det så fort klockan står på kristlig (efter 11) tid! ;) (tack!)


Falco: Kommer nog aldrig mer känna mig säker på min hojs "säkerhet".. dubbel-låst, garage, 20-25 minuters lucka.. Vad mer än så skall man ha? :S Bur.. ? :(


Freppa: Jupp kommer ihåg när din hoj blev stulen.. Var det på samma gata eller? :( Tur i oturen så fick du iaf ut en ny på försäkringen din, med hojsäsongen avkortad.. men det är ju endå så jävla trist med de där tjyvarna.. speciellt nu känner jag mig rätt "skadad" av dem pga utebliven ersättning för den.. :( Usch allt känns bara trist.

Ska se vartåt alla tips tar mig, är beredd att göra mycket för att få återse min MC!

Tack igen!
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Jag håller lite koll i Västerås - det är bara några mil från E-tuna o Stockholm ju.

Hoppas du får tillbaks hojen.

Allt annat är redan sagt....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top