twinner skrev:Alltså..OM alla papper för att regga in den i Tyskland finns så kan man med största säkerhet också regga den i sverige?
1 Hoj + 1st inreg i Tyskland=Försäljning till svensk= Nada probs
Lite skumt är det...
duc916 skrev:Precis!
Tror inte att den killen skulle vilja riskera något som är fuffens! Ta kontakt
med killen i stället för att "tro" och misstänka en massa.
De rom rejsar (inte jag, tyvärr) vet vem detta är. Han vann väl SM i
Rookie1000 något år om jag inte minns fel.
vad betyder "importerade uppbyggda fordon" då?Kleiv skrev:Inget skummt med dessa hojjar bara en regel som varken ni eller min kompis kännde till när han köppte dom.
SBP godkänner inga importerade uppbyggda fordon, inte ens med TÜV papprerna där alla detaljer står.
Alla andra länder som är med i EU utom Sverige har inga problem med TÜV men just Sverige har det.
Kleiv skrev:Inget skummt med dessa hojjar bara en regel som varken ni eller min kompis kännde till när han köppte dom.
SBP godkänner inga importerade uppbyggda fordon, inte ens med TÜV papprerna där alla detaljer står.
Alla andra länder som är med i EU utom Sverige har inga problem med TÜV men just Sverige har det.
Hultan skrev:vad betyder "importerade uppbyggda fordon" då?
Kleiv skrev:Inget skummt med dessa hojjar bara en regel som varken ni eller min kompis kännde till när han köppte dom.
SBP godkänner inga importerade uppbyggda fordon, inte ens med TÜV papprerna där alla detaljer står.
Alla andra länder som är med i EU utom Sverige har inga problem med TÜV men just Sverige har det.
UrbanTiger skrev:Då är det klarare rent begreppsmässigt.
Alltså hojen saknar ursprungsidentitet i Tyskland och har därför registrerats in som uppbyggt fordon (amatörbyggt).
Utländska amatörbyggda fordon får inte importeras och registreras i Sverige.
Kanske det går att gräva fram ursprungsintyg på ram och motor och regga som vanligt i Sverige
Kleiv skrev:Japp så är det
Men att gräva något mer är bara slöseri med tid då min kompis har grävt så han har ont i hela kroppen och nu så är dom till salu till ett bra pris.
Kleiv skrev:Japp så är det
Men att gräva något mer är bara slöseri med tid då min kompis har grävt så han har ont i hela kroppen och nu så är dom till salu till ett bra pris.
Mulles skrev:Tråkigt att det inte fanns nån väg runt problemet.
GSXR:en verkar ju vara ett fint kap för rookie1000...
Kan man inte regga dom i annat Eu-land (som villken hoj som helst) och sen efter en tid ta in dom till Sverige? Visst de är ju omständigt och så men frågan är om de funkar?Kleiv skrev:I Sverige skulle vi kalla det för ett amatörbyggd fordon.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |