R1 -04- 380mil 70000kr

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Lägg ner tråden istället....Dumt att spekulera i nåt man inte vet,kommer bara sluta i en massa bråk:=)

Nu skiter jag i det här.

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
twinner skrev:
Alltså..OM alla papper för att regga in den i Tyskland finns så kan man med största säkerhet också regga den i sverige?

1 Hoj + 1st inreg i Tyskland=Försäljning till svensk= Nada probs
Lite skumt är det... :)

Inget skummt med dessa hojjar bara en regel som varken ni eller min kompis kännde till när han köppte dom.
SBP godkänner inga importerade uppbyggda fordon, inte ens med TÜV papprerna där alla detaljer står.
Alla andra länder som är med i EU utom Sverige har inga problem med TÜV men just Sverige har det.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Fast då säljaren verkar finnas på sh så vore det intressant o höra av honom om hur den där lagen funkar.. eller det kanske finns nån som har nån länk till nån sida där man kan läsa mer?

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
duc916 skrev:
Precis!

Tror inte att den killen skulle vilja riskera något som är fuffens! Ta kontakt
med killen i stället för att "tro" och misstänka en massa.

De rom rejsar (inte jag, tyvärr) vet vem detta är. Han vann väl SM i
Rookie1000 något år om jag inte minns fel.

Japp han van Rookie 1000 år 2003.

Och alla sluta att spekulera, hojjarna går inte att regga i Sverige tro mig.
Därför säljer han dom under marknadspriser, till någon som vill använda dom till att köra race med ,alternativ kanske har en polare i annat EU-land som kanske vill köpa dom.
Är ju lite jobbigt att anonnsera ut dom i andra länder, därav dom låga priserna.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Kleiv skrev:
Inget skummt med dessa hojjar bara en regel som varken ni eller min kompis kännde till när han köppte dom.
SBP godkänner inga importerade uppbyggda fordon, inte ens med TÜV papprerna där alla detaljer står.
Alla andra länder som är med i EU utom Sverige har inga problem med TÜV men just Sverige har det.
vad betyder "importerade uppbyggda fordon" då?

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
Kleiv skrev:

Tror inte jag hänger med riktigt, (ärligt). Vad på hojen (arna) är det som är ombyggt då? I alla fall R1:an ser intakt ut. Eller vad menas med uppbyggd? Privatimport av hojar som reggas i Sverige sker varje dag så varför skulle det bli problem nu...

Nån som orkar får gärna förklara...

http://www.bilprovningen.se/externt...8405E9E6BC7FB6B1C1256F490040AEC6?OpenDocument

Edit: Det här hittade jag när jag sökte på TUV.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Kleiv skrev:

Ahaaa...Så var det:=)

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
UrbanTiger skrev:
Då är det klarare rent begreppsmässigt.

Alltså hojen saknar ursprungsidentitet i Tyskland och har därför registrerats in som uppbyggt fordon (amatörbyggt).
Utländska amatörbyggda fordon får inte importeras och registreras i Sverige.

Kanske det går att gräva fram ursprungsintyg på ram och motor och regga som vanligt i Sverige :va

Japp så är det :tummenupp

Men att gräva något mer är bara slöseri med tid då min kompis har grävt så han har ont i hela kroppen och nu så är dom till salu till ett bra pris.

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Kleiv skrev:

Men att gräva något mer är bara slöseri med tid då min kompis har grävt så han har ont i hela kroppen och nu så är dom till salu till ett bra pris.

Men där står ju att ni har regbevis? Hur ser detta ut då, vad står det i det? Är det ett vanligt Fahrzeug brief? Har ni Coc-dokumenten?

Coc-dokument kan man fixa!

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Kleiv skrev:

Tråkigt att det inte fanns nån väg runt problemet.

GSXR:en verkar ju vara ett fint kap för rookie1000...

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Mulles skrev:
Tråkigt att det inte fanns nån väg runt problemet.

GSXR:en verkar ju vara ett fint kap för rookie1000...

Ja det var ganska tråkigt när han väl insåg efter mycket om och men att dom är omöjliga att regga i Sverige.

Det var förövrigt jag som hjälpte han att ringa runt och forska och det var även jag som tillslut förstod att dom inte går att regga i Sverige.

Så vill någon köpa dom så ring och snacka med honom, jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna.

Over and out nu går jag ut i solen, kanske den sista fina dagen i år.

CA

Team Krypton-Superbike rockar!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA CBR 1000RR
Svar!

Kom precis hem och fick läsa denna intressanta tråd på sporthoj.

Det är jag som har annonserna på blocket.

Och till svar på allas frågor så är det som Kleiv har skrivit.
Om det är så att nån är intresserad av någon MC kan ni ringa till mig.

Mvh Camilo Adrian

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
Prova på flera olika stationer, gubbarna på SBP är inte så vakna som man kan tro.... Jag o min polare köpte 2 bilar med samma halvkonstiga ursprung, sålda utan skatt i danmark körda i Luxemburg ett par år på danska export skyltar..

Han besiktade sin utan frågor medan jag däremot blev tvungen att fixa intyg från "Told o Skat" i Danmark på att bilen var införtullad/momsad i något EU land. Vi besiktade på olika stationer och fick olika bemötande så en liten ruta på ett tyskt fahrzeugbrief borde vara enkel att missa särskilt eftersom personalen på SBP oftast inte kan tyska. Om nu inte briefet på dessa hojar ser heeelt annorlunda ut..... ???

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Kleiv skrev:
I Sverige skulle vi kalla det för ett amatörbyggd fordon.
Kan man inte regga dom i annat Eu-land (som villken hoj som helst) och sen efter en tid ta in dom till Sverige? Visst de är ju omständigt och så men frågan är om de funkar? :confused:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln