R1 09 stulen

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
HADE EN R1a..
Är du säker på att det är rätt regnr du har fått? Kanske är HELT fel person som du hänger ut på ett öppet forum:(
Tänk efter före innan du skriver ut namn och regnr...

Skitsurt att du fått hojen stulen förresten, du hade väl försäkring på den?
Hoppas det ordnar sig för dig.



reg nr kommer från den person som ringde polisen

Klart jag hade försäkring på den..
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Ville bara beklaga..jjvalfa as är dom som håller på med sånt här skit...hoppas reg numret stämmer..men dom vore som flera redan sagt j dumma om dom körde med en riktigt reggad bil och gör en sån grej..men o andra sidan..har du lite tur så gjorde dom just det..polisen verkar ju inte göra nåt..så..om jag hade vart i samma sits hade jag skuggat asen lagt en vecka och iallfall kollat upp det lilla du har med reg skylten och kollat upp var personen bodde sen spanat på dom under en vecka.Tagit med kamera och snabbnr till polisen,be om något nr där du kan nå en person och inte bara larmväxel..så mkt kan dom väl fan ändå göra när du får göra allt j jobb själv..att få dit en polis..om ens en enda om du ser att dom börjar lassa eller göra nåt misstänkt räcker ju..har du 1 polis som vittne så kan han def få dit fler på snabbare tid än om du ringer larmnumret 112..
Jag hoppas det ordnar sig.Man blir så jävla förbannad...hade jag sett någon hålla på och lasta min hoj in i en lastbil hade jag hämtat stålpåken och slagit dom sönder och samman..fast först tagit på mig en huva och handskar...okej det kanske inte är smart..men fan vad rätt det hade känts.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Beklagar! Förstår att det känns surt just nu.

Men vad jag inte förstår är om det nu stämmer att det är din hoj som setts körandes. Hur har de fått igång den, de kom väl inte över tändningsnyckeln? Tänker på att det är immobilizer på hojen.

Visst går den att forcera, men knappast på så kort tid? Eller?
 

creature

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Kävlinge
Hoj
Letar efter gata/banhoj
Hans adress finns ju på Eniro !
Några kompisar och lite bevakning på killen så kan ni få reda på om det är han
och hans polare som stulit din mc.
Polisen lär väl inte göra så mycket kan jag tänka mig ,dom jagar cyklister i
Malmö för tillfället.

Man skall kanske låsa mc´n i garaget eller sätta den i vardagsrummet för
att inte bli bestulen !
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Hans adress finns ju på Eniro !
Några kompisar och lite bevakning på killen så kan ni få reda på om det är han
och hans polare som stulit din mc.
Polisen lär väl inte göra så mycket kan jag tänka mig ,dom jagar cyklister i
Malmö för tillfället.

Man skall kanske låsa mc´n i garaget eller sätta den i vardagsrummet för
att inte bli bestulen !

att ställa hojen i garaget om man har något är väll en självklarhet?
 

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
HADE EN R1a..
Beklagar! Förstår att det känns surt just nu.

Men vad jag inte förstår är om det nu stämmer att det är din hoj som setts körandes. Hur har de fått igång den, de kom väl inte över tändningsnyckeln? Tänker på att det är immobilizer på hojen.

Visst går den att forcera, men knappast på så kort tid? Eller?


Det var inte min hoj som dom såg i Malmö.. Den försvann på natten till tisdagen ..
 

creature

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Kävlinge
Hoj
Letar efter gata/banhoj
Klart man skall låsa in den i garaget.
Jag menade att i stort sett nita fast den i garaget.
Tyvärr finns den nog inte kvar i landet längre.
 

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati 1098s -08
Han måste ha lämnat landet, han har jo inte varit hemma på 3 veckor nu..
Bilen är jo inte anmäld stulen så han måste jo ha den med sig..

Jag tror inte någon snor en sån bil bara för att ta en hoj,om det är något som är stulet då tippar jag på skyltarna.En sån hoj borde inte vara värd mycket pengar stulen,tror inte heller en person med väletablerat rörelse gör såna grejer.Men en sak stör mig här och det är att han har en utlänsk namn och då är det han 100%,hade han hetat Anders Svensson skulle skyltarna definitivt varit stulna.har du frågat dig själv hur kunde tjuven veta var du hade hojen??Hur fan fick de igång den?Jag skulle nog frågat mig själv vilka är mina kompisar och vem har jag visat garaget,har du haft hojen ute på annons och kanske någon har varit och "tittat"på den.Detta är bara vad jag tror,jag har haft några inbrott i mitt garage och vet hur kränkande det känns.Hoppas verkligen att det löser sig för dig
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tror inte någon snor en sån bil bara för att ta en hoj,om det är något som är stulet då tippar jag på skyltarna.En sån hoj borde inte vara värd mycket pengar stulen,tror inte heller en person med väletablerat rörelse gör såna grejer.Men en sak stör mig här och det är att han har en utlänsk namn och då är det han 100%,hade han hetat Anders Svensson skulle skyltarna definitivt varit stulna.har du frågat dig själv hur kunde tjuven veta var du hade hojen??Hur fan fick de igång den?Jag skulle nog frågat mig själv vilka är mina kompisar och vem har jag visat garaget,har du haft hojen ute på annons och kanske någon har varit och "tittat"på den.Detta är bara vad jag tror,jag har haft några inbrott i mitt garage och vet hur kränkande det känns.Hoppas verkligen att det löser sig för dig

Jag tror hyfsat välplanerade hojstölder är en "vit" hobby. Faktiskt. Och då hyser jag inte någon större tillit till svartmuskiga gentlemän från fjärran östern.

Typ Ronny blandmissbrukare från Hovsjö. Dåligt exempel, säg Nyfors.
 

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
skövde
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
hoppas du får tillbaka hojjen i fint samma skick som den var i när dom tog den. hoppas att någon slår skiten ur dom
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Skulle batteritiden på gps tracker vara mer än 48timmar så skulle dom vara jävligt användbara. Tror många skulle betala 1000kr för att få veta vem som tog hojen och var den är.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Skulle batteritiden på gps tracker vara mer än 48timmar så skulle dom vara jävligt användbara. Tror många skulle betala 1000kr för att få veta vem som tog hojen och var den är.

Personligen skulle jag betala bra mycket mer än så OM batterierna varade i... säg 1 vecka åtminstone och den gick o spåra precis överallt, även andra sidan Östersjön.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Har de redan fixat en CDI box med nycklar till Yamman? För annars skulle det vara omöjligt att redan vara ute och tuffa på en stulen R1 av 2009 års modell.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Jävligt trist, bara hoppas du hade den försäkrad (troligen) och den enda lilla trösten är att 30 dagars väntan så här års inte gör lika stor skada som mitt i säsongen.
 

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
HADE EN R1a..
Nu på söndag så har bolaget haft ärendet i 30 dagar. Så har man tur så får man kanske ett trevligt besked i veckan :)
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Sen att en likadan snurrar runt utan regskylt behöver inte vara skumt. Många kör utan reg.skylt även om inte ni gör det
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top