Ravetrancer
Now even more badass!!!
R1 2013 startar inte, HJÄLP!!! *SOLVED*
Skulle iväg på en liten tur ikväll men kom inte speciellt långt.
Körde för 2 dagar sedan och det var inga som helst problem med något.
Ska köra sista bankörningen i Sturup på söndag så känner mig lite stressad med att få igång den, så då tänkte jag att jag kan ju ta hjälp av all samlad hjärnkapacitet här på forumet
Symptom: Startar ej.
Mil: 700
Kollat: säkringar, startknapp, dödarknapp, batteri
Testat: koppla på ett batteri till
Ovanlig tillvägagångssätt: hittade inte min nyckel när jag skulle iväg förut så jag tog den röda reservnyckeln, efter att den inte startade så letade kag upp den nyckel jag brukar använda och testade med den men det var fortfarande samma symptom.
Tänkte ifall det har nåt med chipet att göra i nycklarna.
Batteriet är bra, har mätt styrkan, allting fuar fint nät man vrider på nyckel också, inga lampor som sjunker i styrka när man trycker på startknappen eller det bekanta trt trt trt trt trt trt som det brukarlåta när batteriet är urkasst.
När dödarknappen är av så händer inget.
När dödarknappen är på så är det enda som händer att det klickar under sadeln, det är ett ganska kraftigt klick och kommer från startrelät tror jag.
Befinner sig precis framför batteriet vid minuspolen.
Har testat med växel i och stödet uppfällt,
med friläge i och stödet uppfällt,
med friläge i och stödet nerfällt.
Inget funkar.
Tips emottages gärna.
Mvh Rejvis
Skulle iväg på en liten tur ikväll men kom inte speciellt långt.
Körde för 2 dagar sedan och det var inga som helst problem med något.
Ska köra sista bankörningen i Sturup på söndag så känner mig lite stressad med att få igång den, så då tänkte jag att jag kan ju ta hjälp av all samlad hjärnkapacitet här på forumet
Symptom: Startar ej.
Mil: 700
Kollat: säkringar, startknapp, dödarknapp, batteri
Testat: koppla på ett batteri till
Ovanlig tillvägagångssätt: hittade inte min nyckel när jag skulle iväg förut så jag tog den röda reservnyckeln, efter att den inte startade så letade kag upp den nyckel jag brukar använda och testade med den men det var fortfarande samma symptom.
Tänkte ifall det har nåt med chipet att göra i nycklarna.
Batteriet är bra, har mätt styrkan, allting fuar fint nät man vrider på nyckel också, inga lampor som sjunker i styrka när man trycker på startknappen eller det bekanta trt trt trt trt trt trt som det brukarlåta när batteriet är urkasst.
När dödarknappen är av så händer inget.
När dödarknappen är på så är det enda som händer att det klickar under sadeln, det är ett ganska kraftigt klick och kommer från startrelät tror jag.
Befinner sig precis framför batteriet vid minuspolen.
Har testat med växel i och stödet uppfällt,
med friläge i och stödet uppfällt,
med friläge i och stödet nerfällt.
Inget funkar.
Tips emottages gärna.
Mvh Rejvis
Last edited: