Wheelieboy90
Ny medlem
CO på min yamaha har jag för mig är inställningen för CO värdet, som går att justera, alltså inte codes.
Med tanke på denna helt onödiga och otrevliga kommentar, så har jag bestämt mig för att helt enkelt skita i att försöka hjälpa folk.Du kanske ska skita i att läsa denna tråden, eller vad tror du?
Det funkade att komma in i Diag och CO.
Kunde byta mellan dessa 2, vet inte omkoderna ska synas direkt där men det stod bara Diag och sen var det inget annat i displayen, bytte till CO vilket kanske betyder Codes? Men det var allt som visades, inga kder alls.
Testade resetknappen men den verkar inte hanån funktion.
Trodde den skulle gå igenom massa diagnostik genom att varvräknaren skuttar fram och tillbaka, men det var kanske så endast på de gamla rettorna.
Hr som helst, inga felkoder.
Hmmmm
OBS!!!! Om man misslyckas med första ggn att regga båda så verkar det som att man måste vänta nån minut innan man testar igen.
Gör man om proceduren direkt så går inte startspärrslampan in regläge.
Här är procesuren för att regga nycklarn.
Man ska inte avsluta med den röda nyckeln verkar det som iaf.
4. Insert the red key into the ignition and turn it to "ON", then "OFF" and then remove the key within 5 seconds.
5. Insert the black key into the ignition and turn it to "ON" within 5 seconds.
6. While the immobilizer indicator light is flashing, turn the black key to "OFF" and then remove the key.
7. Wait for the immobilizer indicator light to stop flashing. It should stop 5 seconds after you remove the black key.
8. If everything went OK, then you can use the black key to start the engine.
litet tillägg för programeringen: as mentioned by Halo, if you have 2 black keys you need to reprogram them together.... but here's the trick... if you have 2 black keys, one that currently works and the other is currently un-coded, you need to program the un-coded key first, then followed by the previously coded one. It wont work the other way round.
Min hoj startar inte helt enkelt.
Men jösses, ring en yamahahandlare.
Med tanke på denna helt onödiga och otrevliga kommentar, så har jag bestämt mig för att helt enkelt skita i att försöka hjälpa folk.
Patetiskt.
Allt är förlåtetMitt jäkla fel, det var inte menat till dig och ännu sämre är att jag inte återkom till denna tråd och b bekräftade att allt var fixat.
Det var reggningen av nycklarna som behövde göras, jag borde skrivit detta för 5 år sedan, sorry
Det var dock SinneD's inlägg som var onödig och fick mig att skriva så
Mitt jäkla fel, det var inte menat till dig och ännu sämre är att jag inte återkom till denna tråd och b bekräftade att allt var fixat.
Det var reggningen av nycklarna som behövde göras, jag borde skrivit detta för 5 år sedan, sorry
Det var dock SinneD's inlägg som var onödig och fick mig att skriva så
TackAllt är förlåtet
Som vi väntat!
Efter fem år ger du återkoppling till felet & undrar om du har legat i koma senaste fem åren? lr har du inte haft tillgång till nån dator/mobil att skriva det
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|