R1 98 Blå Stulen i Uppsala

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Jag tror att en otroligt stor majoritet skulle vara OK med att betala ett par hundralappar extra i månaden för att få 5 gånger fler poliser, 10 fler stora fängelseanstalter och flera små, 3 x fler personal per ställe ... osv. Jag betalat GÄRNA mer skatt för att rättsväsendet ska upprustas. Sverige är nog det enda land vars invånare hellre vill flytta ifrån landet... än att försöka få det fixat. Detta är nog troligen pga det känns som att politiker felprioriterar. De känner inte av vad gemeneman ute i samhälet känner för den svenska välfärden som utnyttjas.

Särskilt fler trafikpoliser som kan ta dom där jävlarna som kör på tok för fort :angel

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc

I USA finns det respekt för systemet.

Men jag tog åt mig när de sa att nästa gång blir det finkan i nått år eller så. Då köpte jag en cykel. :gnissla

Yeh sure, är det därför det inte finns så många kriminella där???

Tyvärr många som inte gör det, och där hårdare straff inte hjälper ett piss.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3027796 Yeh sure, är det därför det inte finns så många kriminella där???

Tyvärr många som inte gör det, och där hårdare straff inte hjälper ett piss.
De har 300-400 miljoner invånare... det märks mer i media att det händer saker där. Procentuellt till antal invånare vet jag dock inte hur mycket brott det är.

Deras övriga lagar är dock rätt ruttna. Men de har iaf rätt mängd poliser i arbete.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc

Deras övriga lagar är dock rätt ruttna. Men de har iaf rätt mängd poliser i arbete.

Håller med + att det stora antalet poliser borde tyda på något, eller hur. Nu skall jag inte bara dizza, har inga direkta lösningar/förbättringar själv så :)

Hur som så hjälper inte extra hårda straff på samhällsnivå, dock på individnivå. Svårt att begå brott när man sitter i finkan... Har inte heller varit "offer" för kriminella så min attityd hade kanske varit annorlunda.

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
R1
De har 300-400 miljoner invånare... det märks mer i media att det händer saker där. Procentuellt till antal invånare vet jag dock inte hur mycket brott det är.

300 miljoner invånare är det korrekta antalet. Inte mer:)
Men jag tror inte vi vill få hit den sortens polisbrutalitet som USA har. Dock är den befogad i ett land vars invånade är betydligt mer, ursäkta uttrycket, "fucked up".

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Synd att en klåpare nu med stor risk tagit en del av sommarens nöje från dig. Trassla med försäkringsbolag kan ju ta sin tid...

På ett sätt tycker jag det är synd att inte idioten strök med, självsanering för den typen av människor funkar för mig. Samtidigt kan det vara ett lämpligt straff att bli ett vårdpaket för resten av livet men det är inget jag har lust att hjälpa till att betala. Dessutom fick han säkert bara lindriga skador och är snart på benen för att göra livet surt för många många andra i framtiden. :mad:

Hoppas du snart har båge igen och att den får vara ifred! :)

Brejk

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
KTM 950 SM
Frustrerande att läsa detta.
Först höjs såklart försäkringspremien, sen skatten då man ska betala hans vård/rehabilitering och har man något vett i skallen ska man ju låsa in honom och betala hans boende och mat ett tag också.

Tycker att man ska skicka dem i arbetsläger. Snickra tex träpallar så att de inte bara bekostar sitt boende utan också hojjen. I första hand ska allt över de 500kr/dag det borde kosta att ha dem inlåsta betalas och sedan all överskridande inkomst borde gå till försäkringsbolaget för mc och självrisk. Sen kan man släppa ut dem eller kanske ska de få jobba av sin sjukhusräkning också föresten. För en sak dessa brottslingar flyr som kryptonit verkar ofta vara att jobba.

Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
1% av USA:s invånare sitter i fängelse.
Jag hatar USA :D
En så fint formulerad och nyanserad åsikt.. :rolleyes:

De som är intresserade av att se lite mer av en riktig domare rekommenderas att se på "Judge Judy" på tv. Tror att det är på TV4+ vid 18-tiden. (Judys domstol på svenska)
Äkta fall, äkta puckon som både slingrar sig och ljuger för domaren. Rejäl avhyvling av tanten och 5000 USD i böter. Allt på tio röda minuter! :D
Judge Judy är en kvinna med drag i! :tuttar J-ar anmma!!! Skulle vi ha en sån i Sverige skulle hon betat av hela svenska backloggen väntande mål på en eftermiddag.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024