Okej, ett i-land då utan öken.3025315Jag vet nog ett par till länder där de "gärna" flyttar, hit tex.
Okej, ett i-land då utan öken.3025315Jag vet nog ett par till länder där de "gärna" flyttar, hit tex.
Jag tror att en otroligt stor majoritet skulle vara OK med att betala ett par hundralappar extra i månaden för att få 5 gånger fler poliser, 10 fler stora fängelseanstalter och flera små, 3 x fler personal per ställe ... osv. Jag betalat GÄRNA mer skatt för att rättsväsendet ska upprustas. Sverige är nog det enda land vars invånare hellre vill flytta ifrån landet... än att försöka få det fixat. Detta är nog troligen pga det känns som att politiker felprioriterar. De känner inte av vad gemeneman ute i samhälet känner för den svenska välfärden som utnyttjas.
I USA finns det respekt för systemet.
Men jag tog åt mig när de sa att nästa gång blir det finkan i nått år eller så. Då köpte jag en cykel.
De har 300-400 miljoner invånare... det märks mer i media att det händer saker där. Procentuellt till antal invånare vet jag dock inte hur mycket brott det är.3027796Yeh sure, är det därför det inte finns så många kriminella där???
Tyvärr många som inte gör det, och där hårdare straff inte hjälper ett piss.
Deras övriga lagar är dock rätt ruttna. Men de har iaf rätt mängd poliser i arbete.
De har 300-400 miljoner invånare... det märks mer i media att det händer saker där. Procentuellt till antal invånare vet jag dock inte hur mycket brott det är.
Deras övriga lagar är dock rätt ruttna. Men de har iaf rätt mängd poliser i arbete.
300 miljoner invånare är det korrekta antalet. Inte mer
Men jag tror inte vi vill få hit den sortens polisbrutalitet som USA har. Dock är den befogad i ett land vars invånade är betydligt mer, ursäkta uttrycket, "fucked up".
1% av USA:s invånare sitter i fängelse.
Jag hatar USA
En så fint formulerad och nyanserad åsikt..1% av USA:s invånare sitter i fängelse.
Jag hatar USA
Jag vet nog ett par till länder där de "gärna" flyttar, hit tex.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|