R1:a -98 som inte går bra!

Jeppe@

Medlem
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
Honda ATC 110, KTM 950 SMR, KTM 950 SM-Stulen, ZX9r-Såld KXT250 Tecate-Såld
Jag tror som tuppjuck skrev tidigare att kolla TPS.
Jag vet av erfarenhet att det kan vara svårt att få bra komprov på hoj. Jag gjorde ett på min gamla motor och hade 8 överlag tills jag hittade rätt vinkel på kompmätaren och då hoppade alla upp på 12. Innan du börjar fundera på byta motor etc. ring någon meck som kan R1 och fråga om det går att mäta upp TPS eller om det finns något typfel som liknar det du har för det låter som den får för mycket bensin.

Om du har dåligt komp så borde den väll vara lite svår att starta samt gå sämre på låga varv och fungera bättre på höga varv det är det min erfarenhet dock på tvåtaktare.

Käcke1

R1, VFR750
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
R1, VFR750
Jag tror som tuppjuck skrev tidigare att kolla TPS.
Jag vet av erfarenhet att det kan vara svårt att få bra komprov på hoj. Jag gjorde ett på min gamla motor och hade 8 överlag tills jag hittade rätt vinkel på kompmätaren och då hoppade alla upp på 12. Innan du börjar fundera på byta motor etc. ring någon meck som kan R1 och fråga om det går att mäta upp TPS eller om det finns något typfel som liknar det du har för det låter som den får för mycket bensin.

Om du har dåligt komp så borde den väll vara lite svår att starta samt gå sämre på låga varv och fungera bättre på höga varv det är det min erfarenhet dock på tvåtaktare.

Den är ju slö på låga varv, "kväver" sig på nåt sätt..
Ingen som haft liknande problem??

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom