R1:a var bästa försäkringen finns?

Anders.mrx

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2004
Ort
borås
Hoj
R1
Försäkring!

Tjena!!!

Länsförsäkringar har en försäkring som heter yamaha försäkring!
Där har farsan hojen :) 500:- i månaden..... för en års 03.... Tycker jag e ganska bra pris!

Kolla det :yoparty







Ullis skrev:
Kollad med länsförsäkringar, de har en speciell försäkring för just R1:an. Vet dock ej hur de ställer sej till din ålder & körkortstid.

http://www.yamaha-motor.se/local_content/power_insurance.jsp
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
woofes skrev:
Jag har fattat det som att om man uppfyller kraven för Yamaha power insurance
så skall man inte behöva ha hemförsäkring där...


när jag ringde dom och hörde med om föräkring på min r1 98 så var det 18000 trafik helår ! känns inte som att det var så särskillt blilligt hon sa alla hojar med r i "namnet" är ändå dyra som fan!
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Det blir bara värre & värre.
Nu har Länsförsäkringar, f.o.m igår 4/4, bestämt att INGA YZF modeller får ta Yamaha Power Insuranse.
Tycker att det är dags att protestera ordentligt faktiskt. Får man verkligen diskriminera en modell så här & på vilka grunder??

Det finns andra modeller som är lika skadedrabbade & stöldbenägna som r1:an, men ändå lever försäkringsbolagen kvar i att "värstinghojen" som kom år -98:a....den är fortfarande värst av alla. :dummer
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
Jag klagar inte på min r1 försäkring

3900kr per år hel/helår

2500kr i självrisk vid vagnskada

trafikförsäkringen gäller på bana

är 30år o haft kort sen 2002
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Ullis skrev:
Det blir bara värre & värre.
Nu har Länsförsäkringar, f.o.m igår 4/4, bestämt att INGA YZF modeller får ta Yamaha Power Insuranse.
Tycker att det är dags att protestera ordentligt faktiskt. Får man verkligen diskriminera en modell så här & på vilka grunder??

Det finns andra modeller som är lika skadedrabbade & stöldbenägna som r1:an, men ändå lever försäkringsbolagen kvar i att "värstinghojen" som kom år -98:a....den är fortfarande värst av alla. :dummer
och if höjde min från 970kr i månaden till 1600kr för halv.. det har väl råkat stjälits för många r1or igenom åren verkar det som.. blir till att byta hoj tydligen :död
 

ploa

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Östergötland
Hoj
R1
KalleBalik skrev:
R1 99: C:a 13400 halv/hel, C:a 8300 trafik/hel, TH, 23 år, stockholm. Jag har visserligen bara kollat med TH hitills, men har svårt att tänka mig att jag kan hitta något billigare.

Edit: Helförsäkring hamnade på 22.156:-

R1 99 Linköping 4800 halvförs/helår länsförsökringar
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Nappe skrev:
Jag klagar inte på min r1 försäkring

3900kr per år hel/helår

2500kr i självrisk vid vagnskada

trafikförsäkringen gäller på bana

är 30år o haft kort sen 2002

Okeeeyy...har du några grannar egentligen??
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
det är väll ingen mening att skriva vad ni har för premie när det inte står ålder föräkringsbolag och vart ni bor hur länge ni har haft mc kort!!!!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nappe skrev:
Jag klagar inte på min r1 försäkring

3900kr per år hel/helår

2500kr i självrisk vid vagnskada

trafikförsäkringen gäller på bana

är 30år o haft kort sen 2002

Inte för att vara taskig men jag är myyycket intresserad av vilket bolag du har? Är du säker på att det är en R1a du har försäkrat? :)
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
Ozzian skrev:
Inte för att vara taskig men jag är myyycket intresserad av vilket bolag du har? Är du säker på att det är en R1a du har försäkrat? :)


Det står med i MR.Ks försäkringsbolags lista så det e bara o ringa runt o höra

Tja det står Yamaha yzf r1 o mitt regnr i papperna så

Vet inte om det bara e så att jag vann högvinsten på försäkring lotteriet eller vad

många av mina kompisar har ring dit o kollat men dom flesta hamna runt 20-35k i premie
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nappe skrev:
Det står med i MR.Ks försäkringsbolags lista så det e bara o ringa runt o höra

Tja det står Yamaha yzf r1 o mitt regnr i papperna så

Vet inte om det bara e så att jag vann högvinsten på försäkring lotteriet eller vad

många av mina kompisar har ring dit o kollat men dom flesta hamna runt 20-35k i premie

Ahh, lite hemligt? :)

Jag har ringt listan och iom att jag bor i lilla Oxelösund, är över 40 år, har haft MCkort sedan 86 och bilkort sedan -82, har en "gammal" -99 R1, garage, aldrig utnyttjat någon försäkring eller varit i olycka så undrar jag givetvis vad man ska göra för att få en bra premie och fina villkor?

Jag har svårt att tro att det handlar om tur iom att de flesta FB säger: -"Jaha, du har en "sån" motorcykel" och kastar antingen ur sej någon obegriplig premie eller vänligt talar om att man inte är önskvärd kund med en "sån" hoj. Men okej, om du tror du haft tur så förstår jag varför du inte vill tala om vilket bolag du har, hehe

Eftersom du säger att du får åka på bana så är det iaf inte Trygghansa eller If som av en ren tillfällighet är de enda bolag som gett mej premier som ligger någorlunda rätt till.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Power

Power Insurance verkar inte gälla på YZF R1 -04:a iallafall
Ringde idag,massa jäkla om o men att man ska minst ha 3 olika försäkringar hos dem.
Fick först beräknat en premie på power till 13396 kr hel/hel på en R1-04.
Sen vakna hon tydligen o sa nå det gäller inte Yamaha med beteckningen R1.
Hur har ni andra det?.
 

Jimmyretta

medlem
Gick med
13 Apr 2003
Ort
London
Hoj
Skit i det du!
R1 racer skrev:
Power Insurance verkar inte gälla på YZF R1 -04:a iallafall
Ringde idag,massa jäkla om o men att man ska minst ha 3 olika försäkringar hos dem.
Fick först beräknat en premie på power till 13396 kr hel/hel på en R1-04.
Sen vakna hon tydligen o sa nå det gäller inte Yamaha med beteckningen R1.
Hur har ni andra det?.


Jag har Yamaha power insurance på min R1:a - 03, betalar 8900 kr Hel/hel.
Innan -03 hade jag en R1:a -98 försäkrad hos dem så det är bara att ringa igen och snacka med rätt person

/ J
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jimmyretta skrev:
Jag har Yamaha power insurance på min R1:a - 03, betalar 8900 kr Hel/hel.
Innan -03 hade jag en R1:a -98 försäkrad hos dem så det är bara att ringa igen och snacka med rätt person

/ J

Då har du bokat den tidigare, alltså innan förra veckan. För att f.o.m då (läs inlägg längre upp) så är YZF portade från Yamaha Power försäkringen.
 

bjerka

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Kungsör
Hoj
Kawasaki ZX10
Ringde innan jag köpte hoj o hörde på en R1 hos länsförs. Han sa att jag skulle sätta mig o berätta att jag skulle få punga ut med 41000:-/år :kocko helförsäkring... fast man är 26 år o bor i en liten håla.... Så d fick bli en snällare hoj. :) .. fast den jag har nu fick jag inte ens försäkra hos dem.. var tvungen att vara över 40år. så jag ringde till Tryggis.... :banana
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Röker brass??

Gjorde en mail förfrågan till Länsförsäkringar oxå,fick svar idag.
Såhär skrev jag när jag fråga:
Intresserad av att få en offert på halv försäkring samt helförsäkring,gärna
enbart trafik också. Gäller en Yamaha med reg nr ****** Yamaha power
insurance ?. Haft körkort i 11 år Kör med full skyddsutrustning. Mvh Peter

Svar:
Hej Peter !
Trafik 3.557 kr/år, halvförs. 8.789 kr/år och helförs. 17.555 kr/år.
Dessa priser gäller åretruntförsäkring.

Har de noll koll eller?,han som svara bör ju se att det gäller en Yamaha YZF R1
Och så är det när man har ringt dit o pratat med andra så ska,måste man minst ha 3 olika försäkringar tecknade hos dem
Priset 17.555 kr han gav mig låter helt klart kanon om det nu finns möjlighet att ställa av oxå?
Men nä jag har redan tecknat för IF ,påställd 2124 kr/mån helförsäkring och avställd 87 kr/mån. Räknat på det så blev det 6 mån på ca,6 mån av =13266 kr om året,kanske något mindre om man inte skulle ha påställt 6 mån beroende på väder osv.
Helt ok ändå.
Men klart kanske ska höra med gubben som svara engångtill vad som gäller på länsförsäkringar .
 

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
Ullis skrev:
Kollad med länsförsäkringar, de har en speciell försäkring för just R1:an. Vet dock ej hur de ställer sej till din ålder & körkortstid.

http://www.yamaha-motor.se/local_content/power_insurance.jsp
ja min polare, fick genom länsförsäkringar betala 357kr mån, hel per år... d va as billigt sen ringde jag igår då gäller plötsligt nåt nytt satans skit, så då vill de ha 5000kr helår för en javla trafikförsäkring... va o pricken över i,t va att hon sa att det slutade gälla från igår morse ca 2tim efter jag ringde. snacka om oflax eller. de hade haft nåt samarbete med yamaha... :huvet :fatta! :brinnerup hoppas jag att de gör.....
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
R1 racer skrev:
Gjorde en mail förfrågan till Länsförsäkringar oxå,fick svar idag.
Såhär skrev jag när jag fråga:
Intresserad av att få en offert på halv försäkring samt helförsäkring,gärna
enbart trafik också. Gäller en Yamaha med reg nr ****** Yamaha power
insurance ?. Haft körkort i 11 år Kör med full skyddsutrustning. Mvh Peter

Svar:
Hej Peter !
Trafik 3.557 kr/år, halvförs. 8.789 kr/år och helförs. 17.555 kr/år.
Dessa priser gäller åretruntförsäkring.

Har de noll koll eller?,han som svara bör ju se att det gäller en Yamaha YZF R1
Och så är det när man har ringt dit o pratat med andra så ska,måste man minst ha 3 olika försäkringar tecknade hos dem
Priset 17.555 kr han gav mig låter helt klart kanon om det nu finns möjlighet att ställa av oxå?
Men nä jag har redan tecknat för IF ,påställd 2124 kr/mån helförsäkring och avställd 87 kr/mån. Räknat på det så blev det 6 mån på ca,6 mån av =13266 kr om året,kanske något mindre om man inte skulle ha påställt 6 mån beroende på väder osv.
Helt ok ändå.
Men klart kanske ska höra med gubben som svara engångtill vad som gäller på länsförsäkringar .

Kanske är det inte räknat på en Yamaha P.I. Den premien du fick är iaf inte avställningsbar...de kör med helårsför.

Jag har fått min premie på LF nu. Ingen YPI, men dock tjejförsäkring. Fick en premie på 10700:- hel/helår (ej avställ.bart alltså) Då var det även en självrisk på 3000:-, ist för 8000:- som de först sagt att det gällde f.o.m i år? Vet inte vad försäkrings snubben gjorde, men trollade kan man väl säga.
Det hänger alltid på vem man snackar med, den saken e ju klar.
Lite brydd bli man ju....vem vet vad, vem vet bäst & vem gör rätt egentligen?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top