R1:an känns touring...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag fick möjlighet att testköra en f.d. Veidec-hoj (Kawaskaki) nu idag och även om den är lite tom i botten jämfört med en litershoj, så fanns det bra med pulver upp i registret (bänkad till 130hk+ om jag minns rätt) och så mjuk och len i gången att 200 nåddes och passerades innan fartvinden påminde om att det faktiskt gick undan. Nåja, det och så ylandet från ett Akra helsystem... :drool

Att sedan sätta sig på R1:an kändes som en touringhoj i uppförande - mjuk i fjädringen, fotpinnar som satt nästan nere vid backen och en fet tank som man får bresa ordentligt för att sitta bakom. Farligt det där att provköra bättre preppade hojar... :galen

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
TomK skrev:
2143127 Jag fick möjlighet att testköra en f.d. Veidec-hoj (Kawaskaki) nu idag och även om den är lite tom i botten jämfört med en litershoj, så fanns det bra med pulver upp i registret (bänkad till 130hk+ om jag minns rätt) och så mjuk och len i gången att 200 nåddes och passerades innan fartvinden påminde om att det faktiskt gick undan. Nåja, det och så ylandet från ett Akra helsystem... :drool

Att sedan sätta sig på R1:an kändes som en touringhoj i uppförande - mjuk i fjädringen, fotpinnar som satt nästan nere vid backen och en fet tank som man får bresa ordentligt för att sitta bakom. Farligt det där att provköra bättre preppade hojar... :galen

Låter som en trevlig upplevelse! Och jag kan bara hålla med om det där om att provköra andra hojar. Jag skulle inte ha provat den där 560 SMR på Åland... Eller vad säger du Ronta :3freak

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Jag prov körde en R1:a förra sommaren och jag har ingen lust att köpa någon sån.......Förstår inte vad ni pratar om ..... :)

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag provkörde min egen racehoj på Kinnekulle förra lördagen och nu vill jag inte köra något annat :hihi

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
M:et skrev:
2143395 Låter som en trevlig upplevelse! Och jag kan bara hålla med om det där om att provköra andra hojar. Jag skulle inte ha provat den där 560 SMR på Åland... Eller vad säger du Ronta :3freak

560 SMR.. :bow Vill ha en sån..

/R

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...