Fjompen skrev:Jag har en R1-98 som drar olja . Har gått ca 4000mil. Kör på spectros delsyntet. 10-40 tror jag det var. Tycker även att kopplingen slirar lite innan den blivit varm . Nån som har nåt tips?
Okej. Det kostar att ligga på topp märker jag Man får väl vara lite mer vaksam o kolla nivån lite oftare. Skönt att veta att man inte är ensam om samma problem. Polarna åker Fireblades så dom fyller aldrig på. Verkar vara lite skillnad på kvalite på cyklar. Får prova nåt annat fabrikat på olja nästa gång.Lg skrev:Pratar man med Yamaha motor sverige så är det helt normalt med upp till (håll i er) 1 LITER olja per 100 mil.
Japp,det är helt sant. och alla R1or drar olja om man kör dom som de är till för.
min 01a som jag hade hade gått hela 80 mil innan den började dra,4-5 timmar på banan då var det dags att fylla på en liter.
så det är helt normalt att era cyklar drar olja om ni gasar med dom.
Fjompen skrev:Okej. Det kostar att ligga på topp märker jag Man får väl vara lite mer vaksam o kolla nivån lite oftare. Skönt att veta att man inte är ensam om samma problem. Polarna åker Fireblades så dom fyller aldrig på. Verkar vara lite skillnad på kvalite på cyklar. Får prova nåt annat fabrikat på olja nästa gång.
Då säger jag: måste fixasmilee skrev:En av de lärde (Mattias) rekommenderade Castrol GPS för att få ner oljeförbrukningen en aning. Han säger det funka, jag säger, det är stabilt.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|