R1 eller 954

Hani

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Ktm 660
Jag har funderat men kommer inte fram med något. Det hänger mellan yamaha r1 02 eller Honda 954 02. Snälla kan någon hjälpa mig vet inte vilken hoj jag skall köpa... Vad är det för o nackdelar mellan hojarna....

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Hani skrev:
Jag har funderat men kommer inte fram med något. Det hänger mellan yamaha r1 02 eller Honda 954 02. Snälla kan någon hjälpa mig vet inte vilken hoj jag skall köpa... Vad är det för o nackdelar mellan hojarna....

r1 är ful, 954 är snygg, behöver jag säga mer.

Dr.Bike

Guest
Möjligen skulle man väl kunna säga att R1 är en något "mindre2 hoj, mer kompakt, och passar mindre förare bättre.
Är du inte RR-pilot på SM nivå lär du inte märka prestandaskillnaden till vardags.

Har ingen kläm på R1 kvalite´t. Men Honda hyllas ju för driftsäkerhet = vill man KÖRA och inte meka är ju den ett bra val.

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Hoj
Doris får duga så länge....
Har haft polare som har haft problem med sina växellådor på sina 954, växlar som hoppar ur, skiftgafflar som har gett upp. Kan dock bero på hård användande :yoparty

Båda hojarna är bra att köra!! Testa båda och bilda dig en uppfattning själv.

Jag har själv haft en R1-02 och var väldigt nöjd med den :tummenupp

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Min polare hade en 954 och det va som klintan sa. Växellådan rasslade på 954. men min R1-01 gör numera också det. kan bero på hur man hanetarar hojen mer än hur kvalitén är på dom :va

Jag som är liten tycker r1:an är gudomlig. 954 var mer upprätt körställning för mig medans en annan kompis som har en 929 och är lång, tycker att hondan har bättre körställning.

Steken

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
modifierad r1-99
Jag har aldrig kört en 954 så jag vet inte körställningen på den. Det jag vet är att jag själv äger en r1:a och på den sitter jag som ett :arsele (jag är 190cm).

Håller på och bygger om den till en SF nu och då kommer det bli gött :yoparty

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Vet även av folk som haft problem med elektroniken på honderna + en annan polare med en ny cbr 1000 som tappade en massa effekt men dom kunde inte hitta något fel så den blev ivägskickad till självaste honda....
Men jag tror samtidigt att man ska köpa en hoj som passar ens kropp, istället för att kolla på siffror.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
ta hojjen som är billigare när du har några att gämnföra....

viken sitter du bätre på??? (redan det kan avgöra)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024