R1 eller 954

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
Hani skrev:
Tack för alla svar!!


Välj den du tycker är snyggast och som du sitter bra på...det kan iofs vara svårt att veta innan du kört 50 mil...men vafan bara man ser cool ut så trivs du nog med vilken av dem som helst ...till och med en kawa kanske :)

Själv kör jag hondan för att den är bra på allt... :tummenupp
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
mikael-carla skrev:
Välj den du tycker är snyggast och som du sitter bra på...det kan iofs vara svårt att veta innan du kört 50 mil...men vafan bara man ser cool ut så trivs du nog med vilken av dem som helst ...till och med en kawa kanske :)

Själv kör jag hondan för att den är bra på allt... :tummenupp

För jävla snygg hoj på din avatar..... :tummenupp
 

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Ort
Nu i Bästa Svängen!
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Sen är ju R1an oftast dyrare i inköp. Du kan köpa mycke godsaker för mellanskilnaden mellan 954 och R1an.
 

Fire Power

Screw u hippie!
Gick med
20 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati monster S4R
ska inte 954 var den bästa trix hojjen? om man vill leka lite istället för att flå på banan?
 

IronMike

Guest
*DanTheMan* skrev:
Bladen e en touringhoj,,behöver man säga mer ...
Då ere ännu ballare att hänga av R1 pojkarna med en touring på bulten :D

(inte för att jag gjort det, men ändå)

;)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
ska man spara pengar så köper man en R6 istället,
lr så lägger man upp lika mycket och får en modernare hoj.

1000cc är ju ändå lite touring,
vem behöver mer vrid....
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
pakopak skrev:
hehe ja 25 verkar stämma bra :banana

hamnade själv på 2,14m :hihi Fast jag tror nog inte att 125'or räknas. Jag har iaf en vag känsla av att en till variabel fattas i den formeln och att den behöver förbättras lite. :näsblod
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Dr.Bike skrev:
Möjligen skulle man väl kunna säga att R1 är en något "mindre2 hoj, mer kompakt, och passar mindre förare bättre.
Är du inte RR-pilot på SM nivå lär du inte märka prestandaskillnaden till vardags.

Jag skulle vilja säga tvärtom. 954:an känns lättare och mindre än R1:an...däremot har den lite högre styre. Jag hade en förutfattad mening om att 954:an skulle vara för "civilicerad" eftersom firebladen har lite av det ryktet (stämde bra in på 97:an som jag ägde för många år sen). Tjejen köpte en 954 nu i höstas och jag blev faktiskt överraskad över hur rolig och busig den var. Du kommer bli nöjd vilken du än väljer!
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Steken skrev:
Jag har aldrig kört en 954 så jag vet inte körställningen på den. Det jag vet är att jag själv äger en r1:a och på den sitter jag som ett :arsele (jag är 190cm).

Prova båda och se vilken du trivs bäst på, vad som passar och känns bra är ytterst individuellt. Jag är 190 och sitter som gjutet på min R1-02
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top