r1 kopplingskorg

mattiazze

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
R1-01 blåofin
Var o handlade en r1 01:a i veckan, men nu blev jag lite osäker på det här med kopplingskorgen. Har inte fattat vilka årsmodeller som hade problem, har hört lite olika både 98-99 o 00-01, kollade ramnumret o det finns en stjärna framför o bakom. Vad är det som kan hända om den är defekt? generalras eller vadå?
 

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SÅLD....:(
mattiazze skrev:
Var o handlade en r1 01:a i veckan, men nu blev jag lite osäker på det här med kopplingskorgen. Har inte fattat vilka årsmodeller som hade problem, har hört lite olika både 98-99 o 00-01, kollade ramnumret o det finns en stjärna framför o bakom. Vad är det som kan hända om den är defekt? generalras eller vadå?


korgen kan spricka.. men det är samma problem på FZR:en, och den har väl funkat på din, eller?

jag har inte haft problem med min korg (än så länge) och jag har nog varit ganska hårdhänt med den.. och lika med min gammla hoj som var en FZR 1000R -88

//Roger.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Enbart 98an, men de ska vara bytta på garantin.
Det ser du på ramnummret, detta ska ha ett par stjärnor istansade när garantin ä utförd, skulle tro att åtminstonde alla svensksålda har fått det gjort.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Du hade en 01a väl?
isf finns inte problemet med kopplingskorgen på din, de byggdes med de rätta grejorna från början, vet inte faktiskt varför man ändå ser stjärnor på dessa, kanske fanns andra små garantijobb som gjordes, eller så ville de förtydliga att hojen hade rätt korg.
 

mattiazze

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
R1-01 blåofin
Ok, anledningen att jag undrade var att i senaste numret av Bike så stod det att kopplingskorgen byttes på garantin på 00-01,men de kanske menade de tidigare modellerna?
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Nä det var enbart på 98an det med kopplingskorgen och de har då TVÅ st stjärnor före och TVÅ stycken stjärnor efter sitt ramnummer.
Sen hade ju även senare modeller mindre problem, nåt med stödbult och kontakt plus belägg på 99an tex, säkert nåt litet på de efterföljande med.
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Poacher skrev:
Sen hade ju även senare modeller mindre problem, nåt med stödbult och kontakt plus belägg på 99an tex, säkert nåt litet på de efterföljande med.
Fyller på lite där,en slangklämma till kylarslangen bytades ut med.Ialf på min gamla 99a :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top