r1 motor monterad i en bil

pho

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
CBR900RR
Slappa skrev:
Den killen är galen, han monterade ju en R1:a motor i en liten Fiat abarth :D
Måste ju vara fruktansvärt rolig o köra för bil annars är ju :arsele
//D

varför inte suzuki haybusa

edit: glömde länken: http://www.supercars.net/cars/2001@$Suzuki@$GSX-R+4%20Conceptg.html
 

Bifogat

  • PicFetch[1].gif
    PicFetch[1].gif
    42.4 KB · Visningar: 125
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
pho skrev:
varför inte suzuki haybusa

edit: glömde länken: http://www.supercars.net/cars/2001@$Suzuki@$GSX-R+4%20Conceptg.html


Antagligen valde han en R1:a motor för att den är mindre, han fick ju göra en buckla i huven för att motorn skulle få plats.
//D
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
E22 skrev:
slår vad om att du inte ens vet hur mycket 500n/m är *asg*
Visst,de e lätt att skrämma upp någonting & skryta om teoretiska hästar.MEN det är en annan sak att att ha det på hjulen & få det till att hålla.nåmnde jag att han har porsche 996 bromsar på den, ok & skivor.bytat automatlådan till manuel & splitter kåpor runt om,trippel koppling (racing någonting),annan bakaxel, andra stötdämpare.jaaa man kan säga att bilen inte brister i någon "länk" någonstans...men men är det bara n/m som är viktigt så..visst!

Alpina B8 jag körde hade 510nm orginal, och det är utan överladdning. Den bilen kostade 190 000:- :fakta
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
E22 skrev:
slår vad om att du inte ens vet hur mycket 500n/m är *asg*
Visst,de e lätt att skrämma upp någonting & skryta om teoretiska hästar.MEN det är en annan sak att att ha det på hjulen & få det till att hålla.nåmnde jag att han har porsche 996 bromsar på den, ok & skivor.bytat automatlådan till manuel & splitter kåpor runt om,trippel koppling (racing någonting),annan bakaxel, andra stötdämpare.jaaa man kan säga att bilen inte brister i någon "länk" någonstans...men men är det bara n/m som är viktigt så..visst!


Här är ett annat exempel:

Den gamla Bmw M5:an har en 5-liters v8 utan någon som helst överladdning, på 400 hästar, och 500 N/m.

Då känns det ganka oproffsigt att ha fått ut samma vridmoment, fast med turbo, till en kostnad av 200000.

Ingen påstår att hans bil inte går bra, men siffrorna du har nämnt går inte ihop med hur proffsigt den är byggd.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
V8 5,7L, borde väl vara runt 500nm på en Orginalmotor
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
pho skrev:
varför inte suzuki haybusa

edit: glömde länken: http://www.supercars.net/cars/2001@$Suzuki@$GSX-R+4%20Conceptg.html
En R1 motor är väldigt kompakt i jämförelse, den blir heller inte klen i en sån bil på något sätt.
 

rg500

www.roslagens-racing.se
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Åkersberga
Hoj
Westfield Gen 2 hayabusa
[jo då kittet är byggt för en busamotor. dom är tyvär så dyra.så det fick bli en yamma motor
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top